|
Urząd Miasta Rzeszów |
Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego | |
| 1. Dane teleadresowe | ||
| Adres | ul. Rynek 11, 35-064 Rzeszów | |
| Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa | 1 77 88 99 00 | |
| kultura@erzeszow.pl | ||
| Serwis Informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa | www.erzeszow.pl | |
| Godziny pracy | 7:30 - 15:30 | |
| 2. Dyrektor | ||
| Imię i nazwisko | Katarzyna Pawlak | |
| Adres | ul. Rynek 11, 35-064 Rzeszów | |
| 3. Kompetencje Dyrektora | ||
| Kieruje i organizuje pracę Wydziału. | ||
| 4. Podstawa prawna | ||
| 5. Struktura organizacyjna | ||
| Wydziałem Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje dyrektor Wydziału przy pomocy kierowników referatów. W Wydziale Kultury i Dziedzictwa Narodowego tworzy się Referat ds. upowszechniania kultury, Referat ds. mecenatu kultury oraz Referat ds. instytucji kultury, pracą których kierują kierownicy tych referatów. |
||
| 6. Zadania | ||
|
1. Wydziałem Kultury i Dziedzictwa Narodowego zarządza dyrektor wydziału. 2. W skład Wydziału wchodzą: 1) Referat ds. upowszechniania kultury, którego pracą kieruje kierownik referatu; 2) Referat ds. mecenatu kultury, którego pracą kieruje kierownik referatu; 3) Referat ds. instytucji kultury, którego pracą kieruje kierownik referatu. 3. Do zadań Referatu ds. upowszechniania kultury należy w szczególności: 1) prowadzenie spraw związanych z promocją miasta poprzez kulturę w tym projektowanie kampanii marketingowych i prowadzenie strony Kultura w Rzeszowie oraz profili marki w mediach społecznościowych; 2) współpraca z instytucjami kultury prowadzonymi przez miasto w zakresie promocji ich oferty kulturalnej; 3) udział w przygotowywaniu i wdrażaniu strategicznych koncepcji rozwoju kultury Strategii Rozwoju Kultury i Strategii Rozwoju Publiczności; 4) koordynacja i monitorowanie realizacji zadań dotyczących kultury wynikających z planów strategicznych Gminy Miasto Rzeszów, w tym Strategii Rozwoju Kultury i Strategii Rozwoju Publiczności; 5) realizowanie krajowych i międzynarodowych projektów oraz przedsięwzięć dotyczących kultury w ramach dofinansowania ze środków zewnętrznych; 6) realizacja projektów i programów kulturalnych angażujących do współpracy jednostki różnych sektorów, w tym twórców, instytucje kultury, szkoły i uczelnie wyższe, placówki badawcze, organizacje pozarządowe oraz podmioty gospodarcze; 7) prowadzenie międzynarodowej współpracy kulturalnej oraz wspieranie współpracy międzynarodowej instytucji kultury miasta, w tym współpracy z miastami partnerskimi Rzeszowa w zakresie kultury; 8) współpraca ze środowiskami twórczymi, instytucjami kultury, organizacjami społeczno-kulturalnymi i edukacyjnymi, podmiotami wspierającymi oraz innymi podmiotami realizującymi zadania w zakresie kultury; 9) wspieranie działań z zakresu edukacji kulturalnej oraz współpraca z Wydziałem Edukacji i placówkami oświatowymi w celu upowszechniania wiedzy o kulturze i poszerzenia uczestnictwa w życiu kulturalnym miasta dzieci i młodzieży; 10) prowadzenie spraw związanych z popularyzacją i upowszechnianiem wiedzy o dziedzictwie kulturowym Rzeszowa oraz jego znaczeniu dla historii i kultury; 11) organizowanie uroczystości rocznic i obchodów świąt narodowych; 12) organizowanie m.in.: uroczystości związanych z nadawaniem tytułu Honorowy Obywatel Miasta Rzeszowa i Zasłużony dla Miasta Rzeszowa, Gali Stypendystów Prezydenta Miasta Rzeszowa; 13) przyjmowanie zawiadomień o niemasowych imprezach artystycznych i rozrywkowych oraz prowadzenie ich rejestru; 14) gromadzenie informacji o działaniach i imprezach kulturalnych w Mieście, w tym opracowywanie kalendarza imprez kulturalnych; 15) procedowanie uchwał, umów i porozumień dotyczących zadań, będących w kompetencji Referatu; 16) prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie zadań realizowanych przez Wydział. 4. Do zadań Referatu ds. mecenatu kultury należy w szczególności: 1) współpraca ze środowiskiem twórczym w zakresie mecenatu miasta nad artystami oraz ochrony dziedzictwa kultury; 2) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, w tym m.in.: a) organizacja otwartych konkursów ofert w ramach realizacji zadań publicznych z zakresu kultury i sztuki w oparciu o przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz obsługa komisji konkursowych, b) weryfikacja ofert, przygotowywanie i monitorowanie umów dotyczących wsparcia lub powierzenia zadań publicznych wybranych w ramach otwartych konkursów ofert lub z pominięciem otwartego konkursu ofert, c) prowadzenie kontroli/wizyt monitoringowych umów związanych z realizacją zadań publicznych z zakresu kultury i sztuki, d) ocena sprawozdań z realizacji zleconych zadań, weryfikacja sprawozdań pod względem merytorycznym i finansowym, odpowiednio do warunków zawartych umów, e) opracowywanie danych statystycznych i sprawozdań w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi; 3) prowadzenie konsultacji dla wnioskodawców z zakresu zasad przeprowadzania konkursów ofert, realizacji zadań publicznych oraz programów wsparcia środowisk kultury; 4) realizacja programu stypendialnego dla młodych twórców w zakresie twórczości artystycznej - przyznawanie stypendiów dla młodych twórców w zakresie twórczości i edukacji artystycznej, które mają na celu wspieranie edukacji oraz rozwój młodzieży uzdolnionej artystycznie; 5) realizacja programu Stypendium Twórcze Miasta Rzeszowa - przyznawanie stypendiów dla twórców powyżej 26 roku życia zajmujących się twórczością artystyczną lub upowszechnianiem kultury, na realizację projektu stypendialnego mającego charakter twórczy, artystyczny lub przedstawiający autorską koncepcję; 6) procedowanie uchwał i umów dotyczących zadań, będących w kompetencji Referatu; 7) współpraca ze Społeczną Radą Kultury Miasta Rzeszowa w zakresie miejskiej polityki kulturalnej; 8) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na organizację masowych imprez artystyczno-rozrywkowych; 9) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem dorocznej nagrody za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury, w tym promocji Miasta Rzeszowa; 10) koordynowanie spraw związanych z zamieszczaniem i aktualizacją informacji w Biuletynie Informacji Publicznej. 5. Do zadań Referatu ds. instytucji kultury należy w szczególności: 1) prowadzenie spraw organizacyjnych samorządowych instytucji kultury, w tym: a) prowadzenie rejestru instytucji kultury, b) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, łączeniem, reorganizacją i likwidacją instytucji kultury, c) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem i zmienianiem statutów oraz opiniowanie regulaminów organizacyjnych instytucji kultury. 2) prowadzenie spraw dotyczących nadzoru merytorycznego nad samorządowymi instytucjami kultury, w tym m.in.: a) współpraca przy opracowywaniu planów działalności merytorycznej instytucji kultury, jak również sprawozdań z ich realizacji, b) monitorowanie zgodności z przyjętym planem wykonania przez instytucje kultury zadań merytorycznych w ramach dotacji podmiotowej, c) przygotowanie, monitorowanie umów na realizację dotacji celowych dla instytucji kultury oraz ocena merytoryczna sprawozdań z ich realizacji. 3) prowadzenie spraw dotyczących nadzoru finansowego nad samorządowymi instytucjami kultury, w tym m.in.: a) współpraca przy opracowywaniu planów finansowych instytucji kultury, b) monitorowanie działalności w zakresie gospodarki finansowej, remontowej i inwestycyjnej instytucji kultury, c) weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym rozliczeń z wykorzystania dotacji, sprawozdań finansowych i budżetowych instytucji kultury. d) przygotowywanie dyspozycji przekazania dotacji podmiotowej i celowej, weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym harmonogramów płatności, e) przygotowanie dokumentacji zatwierdzeń rocznych sprawozdań finansowych (bilansów) celem zatwierdzenia przez Prezydenta, f) procedowanie uchwał, porozumień/umów dotyczących przyjęcia i udzielenia pomocy finansowej oraz weryfikacja rozliczeń finansowych z tym związanych. 4) prowadzenie spraw w zakresie budżetu Wydziału, w tym m.in.: a) koordynowanie opracowania planu budżetu działów, których Wydział jest dysponentem, b) procedowanie wniosków dotyczących zmian planu budżetu działów, których Wydział jest dysponentem, c) prowadzenie spraw związanych z wykonaniem budżetu, bieżące monitorowanie budżetu, dokonywanie czynności kontrolnych i nadzór nad dokumentami finansowo- księgowymi, d) koordynowanie opracowania sprawozdawczości finansowej i budżetowej działów, których dysponentem jest Wydział, e) współdziałanie z Wydziałem Budżetowym i Księgowo - Rachunkowym w zakresie realizacji spraw finansowo – księgowych, związanych z dziedziną kultury, f) opracowanie okresowych analiz i raportów dotyczących realizacji budżetu w zakresie działania Wydziału i miejskich instytucji kultury. 6. Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego wspomaga nadzór Prezydenta nad Biurem Wystaw Artystycznych, Galerią Fotografii Miasta Rzeszowa, Muzeum Dobranocek w Rzeszowie, Rzeszowskim Domem Kultury, Estradą Rzeszowską, Teatrem „Maska" w Rzeszowie oraz Wojewódzką i Miejską Biblioteką Publiczną w Rzeszowie. |
||
| 7. Tryb działania | ||
| Wydział działa na podstawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa. | ||
| 8. Wysokość opłat | ||
|
Wydanie zezwolenia na imprezę masową - 82 zł. |
||
| 9. Rejestry, archiwa, ewidencje | ||
|
Wydział prowadzi następujące rejestry: |
||
| 10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych skierowana do osób, których dane są przetwarzane w wydziale | ||
|
Przetwarzanie danych osobowych interesantów Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Rzeszowa
|
||
| 11. Informacje nieudostępnione | ||
| Nie dotyczy. | ||
|
Urząd Miasta Rzeszowa |
Wydział Organizacyjno-Administracyjny | |
| 1. Dane teleadresowe | ||
| Adres | ul. Rynek 12, 35-064 Rzeszów | |
| Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa | 1 77 88 99 00 | |
| ora@erzeszow.pl | ||
| Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa | www.erzeszow.pl | |
| Godziny pracy | poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek 7.30 - 15.30, środa - 7.30 – 17.00 | |
| 2. Dyrektor | ||
| Imię i nazwisko | Alicja Trzyna | |
| Adres | ul. Rynek 12, 35-064 Rzeszów | |
| Alicja.Trzyna@erzeszow.pl | ||
| 3. Kompetencje Dyrektora | ||
| Dyrektor Wydziału: organizuje i kieruje pracą Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego przy pomocy dwóch zastępców dyrektora, a także sprawuje bezpośredni nadzór nad Oddziałem Zarządzania Dokumentacją. | ||
| 4. Zastępca Dyrektora | ||
| Imię i nazwisko | Dorota Woźniak | |
| Adres | ul. Rynek 12, 35-064 Rzeszów | |
| Dorota.Wozniak@erzeszow.pl | ||
| 5. Kompetencje Zastępcy Dyrektora | ||
| Sprawuje bezpośredni nadzór nad Oddziałem Kadr i Szkoleń oraz Odziałem Płac i Ewidencji Majątku. | ||
| 6. Zastępca Dyrektora | ||
| Imię i nazwisko | Grzegorz Baran | |
| Adres | ul. Rynek 12, 35-064 Rzeszów | |
| Grzegorz.Baran@erzeszow.pl | ||
| 7. Kompetencje Zastępcy Dyrektora | ||
| Sprawuje bezpośredni nadzór nad Oddziałem Organizacyjnym. | ||
| 8. Podstawa prawna | ||
| Zarządzenie nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa, z późn. zm. | ||
| 9. Struktura organizacyjna | ||
|
1. W skład Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego wchodzą: 1) Oddział Organizacyjny; 2) Oddział Zarządzania Dokumentacją, którego pracą kieruje kierownik oddziału; 3) Oddział Kadr i Szkoleń, którego pracą kieruje kierownik oddziału; 4) Oddział Płac i Ewidencji Majątku Urzędu, którego pracą kieruje kierownik oddziału. |
||
| 10. Zadania | ||
|
Do zadań Oddziału Organizacyjnego należy w szczególności:
Do zadań Oddziału Zarządzania Dokumentacją należy w szczególności:
Do zadań Oddziału Kadr i Szkoleń należy w szczególności:
Do zadań Oddziału Płac i Ewidencji Majątku Urzędu należy w szczególności:
|
||
| 11. Tryb działania | ||
| - | ||
| 12. Wysokość opłat | ||
| nie dotyczy | ||
| 13. Rejestry, archiwa, ewidencje | ||
| - | ||
| 14. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych skierowana do osób, których dane są przetwarzane w wydziale | ||
| - | ||
| 15. Informacje nieudostępnione | ||
| - | ||
|
Urząd Miasta Rzeszowa |
Wydział Marki Miasta, Współpracy Gospodarczej i Turystyki |
|
| 1. Dane teleadresowe | ||
| Adres | ul. Jana III Sobieskiego 17, 35-002 Rzeszów | |
| Infolinia Urzedu Miasta Rzeszowa | 1 77 88 99 00 | |
| mgt@erzeszow.pl | ||
| Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa | www.erzeszow.pl | |
| Godziny pracy | 7.30 - 15.30 | |
| 2. Dyrektor | ||
| Imię i nazwisko | Kamil Czyż | |
| Adres | ul. Jana III Sobieskiego 17, 35-002 Rzeszów | |
| kczyz@erzeszow.pl | ||
| 3. Kompetencje Dyrektora | ||
| Kieruje i organizuje pracę Wydziału. | ||
| 4. Podstawa prawna | ||
| Zarządzenie Nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa z późń. zm. | ||
| 5. Struktura organizacyjna | ||
|
||
| 6. Zadania | ||
|
Do zadań Referatu Marki Miasta należy w szczególności:
Do zadań Referatu Marketingu należy w szczególności:
Do zadań Referatu Współpracy Gospodarczej należy w szczególności:
Wydział Marki Miasta, Współpracy Gospodarczej i Turystyki poza zadaniami wyszczególnionymi jak wyżej realizuje inne zadania, a w szczególności: prowadzi postępowania dotyczące wykonania i dostawy materiałów promocyjnych, prowadzi ewidencję ilościowo-wartościową zapasów magazynowych materiałów promocyjnych. |
||
|
7. Tryb działania |
||
|
Wydział działa na podstawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa. |
||
| 8. Wysokość opłat | ||
| nie dotyczy | ||
| 9. Rejestry, archiwa, ewidencje | ||
|
Rejestry, ewidencje - nie dotyczy. Archiwa - zgodnie z § 63. 1. instrukcji kancelaryjnej teczki aktowe przechowuje się w komórkach organizacyjnych przez dwa lata, licząc od pierwszego stycznia roku następującego po roku zakończenia spraw, których akta znajdują się w teczce. Po upływie tego okresu teczki aktowe przekazuje się do archiwum zakładowego, w trybie i na warunkach określonych w instrukcji archiwalnej. |
||
| 10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych skierowana do osób, których dane są przetwarzane w wydziale | ||
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych informujemy, że:
|
||
| 11. Informacje nieudostępnione | ||
| nie dotyczy | ||
