ul. Króla Kazimierza 9

Urząd Miasta Rzeszów

Biuro Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej

1. Dane teleadresowe
Adres ul. Króla Kazimierza 9, 35-061 Rzeszów 
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa 17 875 44 91
e-mail oi@erzeszow.pl
www www.erzeszow.pl
Godziny pracy poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30, środa - 7.30 – 17.00
2. Dyrektor
Imię i nazwisko Lesław Bańdur
Adres ul. 3 Maja 13, 35-030 Rzeszów
Telefon 17 875 45 05
e-mail leslaw.bandur@erzeszow.pl
3. Zastępca Dyrektora
Imię i nazwisko Sławomir Świder
Adres ul. 3 Maja 13, 35-030 Rzeszów
Telefon 17 875 44 20
e-mail slawomir.swider@erzeszow.pl
4. Kompetencje Dyrektora
Kieruje Biurem Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej i organizuje jego pracę.
5. Podstawa prawna

Zarządzenie nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa, z późn. zm.

6. Struktura organizacyjna

Biurem Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej zarządza dyrektor biura, przy pomocy zastępcy dyrektora - Pełnomocnika Prezydenta ds. IT.

W skład Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej wchodzą:

  • Referat Wsparcia Użytkowników Systemów Teleinformatycznych, którego pracą kieruje kierownik referatu;
  • Referat Zarządzania Zasobami Teleinformatycznymi, którego pracą kieruje kierownik referatu;
  • Referat Zarządzania Infrastrukturą Sieciowo-Serwerową;
  • Referat Rozwoju Teleinformatycznych Systemów Dziedzinowych, którego pracą kieruje kierownik referatu.
7. Zadania

Do zakresu działania Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej należy:

Biuro Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej: dokonuje niezbędnych zakupów systemów teleinformatycznych – sprzętu, oprogramowania i usług IT  dla urzędu oraz dla niektórych jednostek organizacyjnych, prowadzi sprawy związane z wdrażaniem systemów teleinformatycznych w urzędzie, dba o bezpieczeństwo danych przetwarzanych w systemach teleinformatycznych zgodnie z zapisami SZBI oraz  planuje, wdraża i sprawuje nadzór nad informatyzacją  i standaryzacją systemów teleinformatycznych w wydziałach i jednostkach organizacyjnych przyłączanych do Miejskiej Sieci Teleinformatycznej.  

           Do zadań Referatu Wsparcia Użytkowników Systemów Teleinformatycznych należy w szczególności:

  • przyjmowanie oraz prowadzenie ewidencji zgłoszeń awarii sprzętu teleinformatycznego i oprogramowania;
  • utrzymanie sprawności technicznej sprzętu teleinformatycznego i zainstalowanego oprogramowania;
  • obsługa, konserwacja, bieżące utrzymanie i naprawy sprzętu teleinformatycznego oraz instalacji klienckiej infrastruktury teleinformatycznej;
  • zarządzanie zasobami sprzętowymi dostępnymi dla użytkownika końcowego oraz oprogramowaniem zainstalowanym na tych zasobach;
  • instalacja i konfiguracja stacji roboczych w tym urządzeń mobilnych oraz urządzeń peryferyjnych;
  • prowadzenie spraw związanych z systemem drukująco-kopiująco-skanującym;
  • prowadzenie szkoleń i udzielanie pomocy pracownikom w zakresie podstawowej obsługi sprzętu teleinformatycznego i pracy z zainstalowanymi programami;
  • nadzór nad wykonywaniem serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego klienckiego sprzętu teleinformatycznego oraz urządzeń peryferyjnych.

  • Do zadań Referatu Zarządzania Zasobami Teleinformatycznymi należy w szczególności:
  • prowadzenie spraw związanych z zakupami sprzętu informatycznego i oprogramowania;
  • prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz zapasów magazynowych sprzętu komputerowego i telekomunikacyjnego z wykorzystaniem narzędzia informatycznego w postaci oprogramowania dziedzinowego użytkowanego przez urząd;
  • prowadzenie magazynu urządzeń komputerowych i telekomunikacyjnych;
  • inwentaryzacja zasobów sprzętowych i programowych;
  • prowadzenie ewidencji praw licencyjnych zakupionego oprogramowania;
  • prowadzenie spraw związanych z podpisem elektronicznym w urzędzie;
  • prowadzenie aktualnego zbioru informacji adresowych i telefonicznych niezbędnych dla pracy stanowisk w urzędzie;
  • zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i praw pokrewnych, w szczególności w stosunku do oprogramowania zainstalowanego na zasobach sprzętowych dostępnych dla użytkownika końcowego;
  • zarządzanie pulą domen internetowych;
  • opracowywanie projektów rzeczowych planów wieloletnich i rocznych zakupów sprzętu komputerowego, oprogramowania, programów użytkowych, urządzeń i instalacji sieciowych, internetowych, według potrzeb i możliwości finansowych określonych w planie finansowym;
  • realizacja budżetu OI oraz rozliczanie przyznanych środków finansowych;
  • przygotowywanie niezbędnych analiz ekonomicznych i sprawozdań;
  • prowadzenie finansowej obsługi umów serwisowych na dostawy i usługi w zakresie oprogramowania, materiałów eksploatacyjnych i sprzętu teleinformatycznego urzędu;
  • monitorowanie procesu realizacji umów zawieranych przez OI.

  • Do zadań Referatu Zarządzania Infrastrukturą Sieciowo-Serwerową należyw szczególności:
  • zarządzanie, utrzymywanie i rozwój: sprzętu komputerowego, serwerów, oprogramowania, łączności telefonicznej, dostępu do sieci transmisji danych i głosu, usług sieciowych;
  • zarządzanie, utrzymanie i rozwój lokalnej sieci komputerowej (LAN) obejmujące okablowanie strukturalne budynków urzędu oraz urządzenia aktywne zapewniające prawidłowe funkcjonowanie sieci;
  • utrzymanie i rozwój łączy transmisji danych (WAN);
  • zapewnienie funkcjonowania urządzeń telekomunikacyjnych oraz łączy z operatorami telekomunikacyjnymi;
  • bieżące utrzymanie Miejskiej Sieci Teleinformatycznej obejmujące kanalizację teletechniczną, łącza światłowodowe, łącza radiowe oraz urządzenia aktywne;
  • zarządzanie systemami kryptograficznymi, systemami autoryzacji użytkowników (domena, certyfikaty klucza publicznego), systemami bezpieczeństwa teleinformatycznego;
  • administrowanie serwerami w zakresie systemów operacyjnych;
  • zarządzanie dostępem do Internetu;
  • przygotowywanie i utrzymywanie dokumentacji dotyczącej infrastruktury teleinformatycznej;
  • zapewnienie bezpiecznego i prawidłowego tworzenia kopii bezpieczeństwa i kopii archiwalnych serwerowych systemów teleinformatycznych urzędu;
  • zapewnienie ciągłości pracy systemów teleinformatycznych;
  • planowanie i prowadzenie nadzoru merytorycznego nad inwestycjami z zakresu infrastruktury teleinformatycznej dla potrzeb urzędu.
  • współpraca z Wydziałem Zarządzania Infrastrukturą Urzędu oraz Wydziałem Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności w zakresie realizacji zadań związanych monitoringiem wewnętrznym oraz monitoringiem wizyjnym miasta, a w szczególności budowa/rozbudowa, modernizacja oraz remont i konserwacja systemów monitoringu.

  • Do zadań Referatu Rozwoju Teleinformatycznych Systemów Dziedzinowych należy w szczególności:
  • zarządzanie, utrzymywanie, rozwój systemów dziedzinowych oraz zintegrowanych systemów zarządzania dla urzędu;
  • administrowanie bazami danych systemów dziedzinowych oraz zintegrowanych systemów zarządzania dla urzędu;
  • koordynowanie przedsięwzięć związanych z pracami nad budową informatycznego systemu informacji geograficznej;
  • opracowywanie oraz zlecanie opracowań programów komputerowych dla potrzeb urzędu;
  • wdrażanie i utrzymanie oprogramowania wspomagającego pracę urzędu oraz jednostek organizacyjnych korzystających z systemów teleinformatycznych urzędu;
  • ustalanie potrzeb, wymagań i preferencji odnośnie koniecznych zasobów programowych;
  • nadzór nad wdrożonymi systemami informatycznymi wspomagającymi zarządzanie miastem, współpraca z wykonawcami wdrożeń;
  • przygotowywanie specyfikacji przedmiotu zamówienia w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych związanych z zakupem systemów;
  • przeprowadzanie szkoleń związanych z wdrażaniem nowych systemów;
  • przygotowywanie i utrzymywanie dokumentacji dotyczącej systemów dziedzinowych;
  • zarządzanie dostępem do systemów dziedzinowych;
  • współpraca z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa informacji i danych osobowych zawartych w systemach teleinformatycznych;

  • W strukturze Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej funkcjonuje Pełnomocnik Prezydenta ds. IT - zastępca dyrektora Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej do którego zadań należy w szczególności:
  • dokonywanie bieżącej analizy rozwoju technologii teleinformatycznych oraz formułowanie opinii i wniosków w tym zakresie dla Prezydenta;
  • koordynacja procesów mających na celu opracowywanie planów strategicznych w obszarze cyfryzacji oraz wdrażanie rozwiązań służących cyfryzacji miasta;
  • doradzanie Prezydentowi w zakresie rozwoju systemów teleinformatycznych;
  • opiniowanie przygotowanych w urzędzie oraz w jednostkach organizacyjnych rozwiązań i przedsięwzięć w obszarze transformacji cyfrowej i przedstawianie rekomendacji dotyczących ich wdrożeń;
  • doradzanie wydziałom oraz jednostkom organizacyjnym w zakresie rozwoju systemów informacyjnych;
  • bezpośredni nadzór nad Referatem Zarządzania Infrastrukturą Sieciowo- Serwerową.
8. Tryb działania
Zarządzenie nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa, z późn. zm.
9. Wysokość opłat
Nie dotyczy
10. Rejestry, archiwa, ewidencje
Nie dotyczy
11. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO”), informujemy że

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów (dane adresowe: Rynek 1, 35-064 Rzeszów).
  2. Kontakt do inspektora ochrony danych drogą elektroniczną (e-mail: iod@erzeszow.pl) lub pisemnie na adres Administratora.
  3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań spoczywających na Biurze Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej wynikających z zarządzenia nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa z późn. zm.
  4. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest wypełnianie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) i wykonywanie zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e RODO) wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
  5. Z danych osobowych będziemy korzystać do momentu zakończenia realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  6. Państwa dane mogą zostać przekazane: – organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, innym podmiotom, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem. 
  7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
  • prawo dostępu do danych osobowych na zasadach określonych w art. 15 RODO,
  • prawo żądania sprostowania/poprawienia danych osobowych na zasadach określonych w art.16 RODO,
  • prawo żądania usunięcia danych osobowych na zasadach określonych w art. 17 RODO,
  • prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na zasadach określonych w art. 18 RODO,
  • prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na zasadach określonych w art. 21 RODO,
  • prawo wniesienia skargi Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza RODO.
  1. Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa.
12. Informacje nieudostępnione
-