|

Urząd Miasta Rzeszów
|
Biuro Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej
|
| 1. Dane teleadresowe |
| Adres |
ul. Króla Kazimierza 9, 35-061 Rzeszów |
| Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa |
17 875 44 91 |
| e-mail |
oi@erzeszow.pl
|
| www |
www.erzeszow.pl |
| Godziny pracy |
poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30, środa - 7.30 – 17.00 |
| 2. Dyrektor |
| Imię i nazwisko |
Lesław Bańdur |
| Adres |
ul. 3 Maja 13, 35-030 Rzeszów |
| Telefon |
17 875 45 05 |
| e-mail |
leslaw.bandur@erzeszow.pl
|
| 3. Zastępca Dyrektora |
| Imię i nazwisko |
Sławomir Świder |
| Adres |
ul. 3 Maja 13, 35-030 Rzeszów |
| Telefon |
17 875 44 20
|
| e-mail |
slawomir.swider@erzeszow.pl
|
| 4. Kompetencje Dyrektora |
| Kieruje Biurem Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej i organizuje jego pracę. |
| 5. Podstawa prawna |
|
Zarządzenie nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa, z późn. zm.
|
| 6. Struktura organizacyjna |
|
Biurem Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej zarządza dyrektor biura, przy pomocy zastępcy dyrektora - Pełnomocnika Prezydenta ds. IT.
W skład Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej wchodzą:
- Referat Wsparcia Użytkowników Systemów Teleinformatycznych, którego pracą kieruje kierownik referatu;
- Referat Zarządzania Zasobami Teleinformatycznymi, którego pracą kieruje kierownik referatu;
- Referat Zarządzania Infrastrukturą Sieciowo-Serwerową;
- Referat Rozwoju Teleinformatycznych Systemów Dziedzinowych, którego pracą kieruje kierownik referatu.
|
| 7. Zadania |
|
Do zakresu działania Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej należy:
Biuro Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej: dokonuje niezbędnych zakupów systemów teleinformatycznych – sprzętu, oprogramowania i usług IT dla urzędu oraz dla niektórych jednostek organizacyjnych, prowadzi sprawy związane z wdrażaniem systemów teleinformatycznych w urzędzie, dba o bezpieczeństwo danych przetwarzanych w systemach teleinformatycznych zgodnie z zapisami SZBI oraz planuje, wdraża i sprawuje nadzór nad informatyzacją i standaryzacją systemów teleinformatycznych w wydziałach i jednostkach organizacyjnych przyłączanych do Miejskiej Sieci Teleinformatycznej.
Do zadań Referatu Wsparcia Użytkowników Systemów Teleinformatycznych należy w szczególności:
- przyjmowanie oraz prowadzenie ewidencji zgłoszeń awarii sprzętu teleinformatycznego i oprogramowania;
- utrzymanie sprawności technicznej sprzętu teleinformatycznego i zainstalowanego oprogramowania;
- obsługa, konserwacja, bieżące utrzymanie i naprawy sprzętu teleinformatycznego oraz instalacji klienckiej infrastruktury teleinformatycznej;
- zarządzanie zasobami sprzętowymi dostępnymi dla użytkownika końcowego oraz oprogramowaniem zainstalowanym na tych zasobach;
- instalacja i konfiguracja stacji roboczych w tym urządzeń mobilnych oraz urządzeń peryferyjnych;
- prowadzenie spraw związanych z systemem drukująco-kopiująco-skanującym;
- prowadzenie szkoleń i udzielanie pomocy pracownikom w zakresie podstawowej obsługi sprzętu teleinformatycznego i pracy z zainstalowanymi programami;
- nadzór nad wykonywaniem serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego klienckiego sprzętu teleinformatycznego oraz urządzeń peryferyjnych.
- Do zadań Referatu Zarządzania Zasobami Teleinformatycznymi należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z zakupami sprzętu informatycznego i oprogramowania;
- prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz zapasów magazynowych sprzętu komputerowego i telekomunikacyjnego z wykorzystaniem narzędzia informatycznego w postaci oprogramowania dziedzinowego użytkowanego przez urząd;
- prowadzenie magazynu urządzeń komputerowych i telekomunikacyjnych;
- inwentaryzacja zasobów sprzętowych i programowych;
- prowadzenie ewidencji praw licencyjnych zakupionego oprogramowania;
- prowadzenie spraw związanych z podpisem elektronicznym w urzędzie;
- prowadzenie aktualnego zbioru informacji adresowych i telefonicznych niezbędnych dla pracy stanowisk w urzędzie;
- zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i praw pokrewnych, w szczególności w stosunku do oprogramowania zainstalowanego na zasobach sprzętowych dostępnych dla użytkownika końcowego;
- zarządzanie pulą domen internetowych;
- opracowywanie projektów rzeczowych planów wieloletnich i rocznych zakupów sprzętu komputerowego, oprogramowania, programów użytkowych, urządzeń i instalacji sieciowych, internetowych, według potrzeb i możliwości finansowych określonych w planie finansowym;
- realizacja budżetu OI oraz rozliczanie przyznanych środków finansowych;
- przygotowywanie niezbędnych analiz ekonomicznych i sprawozdań;
- prowadzenie finansowej obsługi umów serwisowych na dostawy i usługi w zakresie oprogramowania, materiałów eksploatacyjnych i sprzętu teleinformatycznego urzędu;
- monitorowanie procesu realizacji umów zawieranych przez OI.
- Do zadań Referatu Zarządzania Infrastrukturą Sieciowo-Serwerową należyw szczególności:
- zarządzanie, utrzymywanie i rozwój: sprzętu komputerowego, serwerów, oprogramowania, łączności telefonicznej, dostępu do sieci transmisji danych i głosu, usług sieciowych;
- zarządzanie, utrzymanie i rozwój lokalnej sieci komputerowej (LAN) obejmujące okablowanie strukturalne budynków urzędu oraz urządzenia aktywne zapewniające prawidłowe funkcjonowanie sieci;
- utrzymanie i rozwój łączy transmisji danych (WAN);
- zapewnienie funkcjonowania urządzeń telekomunikacyjnych oraz łączy z operatorami telekomunikacyjnymi;
- bieżące utrzymanie Miejskiej Sieci Teleinformatycznej obejmujące kanalizację teletechniczną, łącza światłowodowe, łącza radiowe oraz urządzenia aktywne;
- zarządzanie systemami kryptograficznymi, systemami autoryzacji użytkowników (domena, certyfikaty klucza publicznego), systemami bezpieczeństwa teleinformatycznego;
- administrowanie serwerami w zakresie systemów operacyjnych;
- zarządzanie dostępem do Internetu;
- przygotowywanie i utrzymywanie dokumentacji dotyczącej infrastruktury teleinformatycznej;
- zapewnienie bezpiecznego i prawidłowego tworzenia kopii bezpieczeństwa i kopii archiwalnych serwerowych systemów teleinformatycznych urzędu;
- zapewnienie ciągłości pracy systemów teleinformatycznych;
- planowanie i prowadzenie nadzoru merytorycznego nad inwestycjami z zakresu infrastruktury teleinformatycznej dla potrzeb urzędu.
- współpraca z Wydziałem Zarządzania Infrastrukturą Urzędu oraz Wydziałem Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności w zakresie realizacji zadań związanych monitoringiem wewnętrznym oraz monitoringiem wizyjnym miasta, a w szczególności budowa/rozbudowa, modernizacja oraz remont i konserwacja systemów monitoringu.
- Do zadań Referatu Rozwoju Teleinformatycznych Systemów Dziedzinowych należy w szczególności:
- zarządzanie, utrzymywanie, rozwój systemów dziedzinowych oraz zintegrowanych systemów zarządzania dla urzędu;
- administrowanie bazami danych systemów dziedzinowych oraz zintegrowanych systemów zarządzania dla urzędu;
- koordynowanie przedsięwzięć związanych z pracami nad budową informatycznego systemu informacji geograficznej;
- opracowywanie oraz zlecanie opracowań programów komputerowych dla potrzeb urzędu;
- wdrażanie i utrzymanie oprogramowania wspomagającego pracę urzędu oraz jednostek organizacyjnych korzystających z systemów teleinformatycznych urzędu;
- ustalanie potrzeb, wymagań i preferencji odnośnie koniecznych zasobów programowych;
- nadzór nad wdrożonymi systemami informatycznymi wspomagającymi zarządzanie miastem, współpraca z wykonawcami wdrożeń;
- przygotowywanie specyfikacji przedmiotu zamówienia w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych związanych z zakupem systemów;
- przeprowadzanie szkoleń związanych z wdrażaniem nowych systemów;
- przygotowywanie i utrzymywanie dokumentacji dotyczącej systemów dziedzinowych;
- zarządzanie dostępem do systemów dziedzinowych;
- współpraca z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa informacji i danych osobowych zawartych w systemach teleinformatycznych;
- W strukturze Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej funkcjonuje Pełnomocnik Prezydenta ds. IT - zastępca dyrektora Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej do którego zadań należy w szczególności:
- dokonywanie bieżącej analizy rozwoju technologii teleinformatycznych oraz formułowanie opinii i wniosków w tym zakresie dla Prezydenta;
- koordynacja procesów mających na celu opracowywanie planów strategicznych w obszarze cyfryzacji oraz wdrażanie rozwiązań służących cyfryzacji miasta;
- doradzanie Prezydentowi w zakresie rozwoju systemów teleinformatycznych;
- opiniowanie przygotowanych w urzędzie oraz w jednostkach organizacyjnych rozwiązań i przedsięwzięć w obszarze transformacji cyfrowej i przedstawianie rekomendacji dotyczących ich wdrożeń;
- doradzanie wydziałom oraz jednostkom organizacyjnym w zakresie rozwoju systemów informacyjnych;
- bezpośredni nadzór nad Referatem Zarządzania Infrastrukturą Sieciowo- Serwerową.
|
| 8. Tryb działania |
| Zarządzenie nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa, z późn. zm. |
| 9. Wysokość opłat |
| Nie dotyczy |
| 10. Rejestry, archiwa, ewidencje |
| Nie dotyczy |
| 11. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych |
|
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO”), informujemy że
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów (dane adresowe: Rynek 1, 35-064 Rzeszów).
- Kontakt do inspektora ochrony danych drogą elektroniczną (e-mail: iod@erzeszow.pl) lub pisemnie na adres Administratora.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań spoczywających na Biurze Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej wynikających z zarządzenia nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa z późn. zm.
- Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest wypełnianie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) i wykonywanie zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e RODO) wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
- Z danych osobowych będziemy korzystać do momentu zakończenia realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Państwa dane mogą zostać przekazane: – organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, innym podmiotom, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem.
- W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo dostępu do danych osobowych na zasadach określonych w art. 15 RODO,
- prawo żądania sprostowania/poprawienia danych osobowych na zasadach określonych w art.16 RODO,
- prawo żądania usunięcia danych osobowych na zasadach określonych w art. 17 RODO,
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na zasadach określonych w art. 18 RODO,
- prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na zasadach określonych w art. 21 RODO,
- prawo wniesienia skargi Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza RODO.
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa.
|
| 12. Informacje nieudostępnione |
| - |