Urząd Miasta Rzeszów
|
Biuro Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej
|
1. Dane teleadresowe |
Adres |
ul. Króla Kazimierza 9, 35-061 Rzeszów |
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa |
17 875 44 91 |
e-mail |
oi@erzeszow.pl
|
www |
www.erzeszow.pl |
Godziny pracy |
poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30, środa - 7.30 – 17.00 |
2. Dyrektor |
Imię i nazwisko |
Lesław Bańdur |
Adres |
ul. Targowa 1, 35-064 Rzeszów |
Telefon |
17 875 45 05 |
e-mail |
leslaw.bandur@erzeszow.pl
|
3. Zastępca Dyrektora |
Imię i nazwisko |
Sławomir Świder |
Adres |
ul. Targowa 1, 35-064 Rzeszów |
Telefon |
17 875 44 91
|
e-mail |
swiders@erzeszow.pl
|
4. Kompetencje Dyrektora |
Kieruje i organizuje pracę Biura |
5. Podstawa prawna |
Zarządzenie Nr 120/4/2023 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 23 stycznia 2023 r. zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa
|
6. Struktura organizacyjna |
Biurem Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej zarządza dyrektor biura, przy pomocy zastępcy dyrektora - Pełnomocnika Prezydenta ds. IT.
W skład Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej wchodzą:
- Referat Wsparcia Użytkowników Systemów Teleinformatycznych, którego pracą kieruje kierownik referatu;
- Referat Zarządzania Zasobami Teleinformatycznymi, którego pracą kieruje kierownik referatu;
- Referat Zarządzania Infrastrukturą Sieciowo-Serwerową;
- Referat Rozwoju Teleinformatycznych Systemów Dziedzinowych, którego pracą kieruje kierownik referatu.
|
7. Zadania |
Do zakresu działania Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej należy:
Biuro Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej: dokonuje niezbędnych zakupów systemów teleinformatycznych – sprzętu, oprogramowania i usług IT dla urzędu oraz dla niektórych jednostek organizacyjnych, prowadzi sprawy związane z wdrażaniem systemów teleinformatycznych w urzędzie, dba o bezpieczeństwo danych przetwarzanych w systemach teleinformatycznych zgodnie z zapisami SZBI oraz planuje, wdraża i sprawuje nadzór nad informatyzacją i standaryzacją systemów teleinformatycznych w wydziałach i jednostkach organizacyjnych przyłączanych do Miejskiej Sieci Teleinformatycznej.
Do zadań Referatu Wsparcia Użytkowników Systemów Teleinformatycznych należy w szczególności:
- przyjmowanie oraz prowadzenie ewidencji zgłoszeń awarii sprzętu teleinformatycznego i oprogramowania;
- utrzymanie sprawności technicznej sprzętu teleinformatycznego i zainstalowanego oprogramowania;
- obsługa, konserwacja, bieżące utrzymanie i naprawy sprzętu teleinformatycznego oraz instalacji klienckiej infrastruktury teleinformatycznej;
- zarządzanie zasobami sprzętowymi dostępnymi dla użytkownika końcowego oraz oprogramowaniem zainstalowanym na tych zasobach;
- instalacja i konfiguracja stacji roboczych w tym urządzeń mobilnych oraz urządzeń peryferyjnych;
- prowadzenie spraw związanych z systemem drukująco-kopiująco-skanującym;
- prowadzenie szkoleń i udzielanie pomocy pracownikom w zakresie podstawowej obsługi sprzętu teleinformatycznego i pracy z zainstalowanymi programami;
- nadzór nad wykonywaniem serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego klienckiego sprzętu teleinformatycznego oraz urządzeń peryferyjnych.
- Do zadań Referatu Zarządzania Zasobami Teleinformatycznymi należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z zakupami sprzętu informatycznego i oprogramowania;
- prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz zapasów magazynowych sprzętu komputerowego i telekomunikacyjnego z wykorzystaniem narzędzia informatycznego w postaci oprogramowania dziedzinowego użytkowanego przez urząd;
- prowadzenie magazynu urządzeń komputerowych i telekomunikacyjnych;
- inwentaryzacja zasobów sprzętowych i programowych;
- prowadzenie ewidencji praw licencyjnych zakupionego oprogramowania;
- prowadzenie spraw związanych z podpisem elektronicznym w urzędzie;
- prowadzenie aktualnego zbioru informacji adresowych i telefonicznych niezbędnych dla pracy stanowisk w urzędzie;
- zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i praw pokrewnych, w szczególności w stosunku do oprogramowania zainstalowanego na zasobach sprzętowych dostępnych dla użytkownika końcowego;
- zarządzanie pulą domen internetowych;
- opracowywanie projektów rzeczowych planów wieloletnich i rocznych zakupów sprzętu komputerowego, oprogramowania, programów użytkowych, urządzeń i instalacji sieciowych, internetowych, według potrzeb i możliwości finansowych określonych w planie finansowym;
- realizacja budżetu OI oraz rozliczanie przyznanych środków finansowych;
- przygotowywanie niezbędnych analiz ekonomicznych i sprawozdań;
- prowadzenie finansowej obsługi umów serwisowych na dostawy i usługi w zakresie oprogramowania, materiałów eksploatacyjnych i sprzętu teleinformatycznego urzędu;
- monitorowanie procesu realizacji umów zawieranych przez OI.
- Do zadań Referatu Zarządzania Infrastrukturą Sieciowo-Serwerową należyw szczególności:
- zarządzanie, utrzymywanie i rozwój: sprzętu komputerowego, serwerów, oprogramowania, łączności telefonicznej, dostępu do sieci transmisji danych i głosu, usług sieciowych;
- zarządzanie, utrzymanie i rozwój lokalnej sieci komputerowej (LAN) obejmujące okablowanie strukturalne budynków urzędu oraz urządzenia aktywne zapewniające prawidłowe funkcjonowanie sieci;
- utrzymanie i rozwój łączy transmisji danych (WAN);
- zapewnienie funkcjonowania urządzeń telekomunikacyjnych oraz łączy z operatorami telekomunikacyjnymi;
- bieżące utrzymanie Miejskiej Sieci Teleinformatycznej obejmujące kanalizację teletechniczną, łącza światłowodowe, łącza radiowe oraz urządzenia aktywne;
- zarządzanie systemami kryptograficznymi, systemami autoryzacji użytkowników (domena, certyfikaty klucza publicznego), systemami bezpieczeństwa teleinformatycznego;
- administrowanie serwerami w zakresie systemów operacyjnych;
- zarządzanie dostępem do Internetu;
- przygotowywanie i utrzymywanie dokumentacji dotyczącej infrastruktury teleinformatycznej;
- zapewnienie bezpiecznego i prawidłowego tworzenia kopii bezpieczeństwa i kopii archiwalnych serwerowych systemów teleinformatycznych urzędu;
- zapewnienie ciągłości pracy systemów teleinformatycznych;
- planowanie i prowadzenie nadzoru merytorycznego nad inwestycjami z zakresu infrastruktury teleinformatycznej dla potrzeb urzędu.
- Do zadań Referatu Rozwoju Teleinformatycznych Systemów Dziedzinowych należy w szczególności:
- zarządzanie, utrzymywanie, rozwój systemów dziedzinowych oraz zintegrowanych systemów zarządzania dla urzędu;
- administrowanie bazami danych systemów dziedzinowych oraz zintegrowanych systemów zarządzania dla urzędu;
- koordynowanie przedsięwzięć związanych z pracami nad budową informatycznego systemu informacji geograficznej;
- opracowywanie oraz zlecanie opracowań programów komputerowych dla potrzeb urzędu;
- wdrażanie i utrzymanie oprogramowania wspomagającego pracę urzędu oraz jednostek organizacyjnych korzystających z systemów teleinformatycznych urzędu;
- ustalanie potrzeb, wymagań i preferencji odnośnie koniecznych zasobów programowych;
- nadzór nad wdrożonymi systemami informatycznymi wspomagającymi zarządzanie miastem, współpraca z wykonawcami wdrożeń;
- przygotowywanie specyfikacji przedmiotu zamówienia w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych związanych z zakupem systemów;
- przeprowadzanie szkoleń związanych z wdrażaniem nowych systemów;
- przygotowywanie i utrzymywanie dokumentacji dotyczącej systemów dziedzinowych;
- zarządzanie dostępem do systemów dziedzinowych;
- opracowywanie Polityki Bezpieczeństwa Informacji oraz nadzór nad jej przestrzeganiem;
- współpraca z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa informacji i danych osobowych zawartych w systemach teleinformatycznych;
- wdrażanie, doskonalenie oraz nadzór nad przestrzeganiem Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji;
- przeprowadzanie kontroli zgodności, w związku z ustawą z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne w zakresie dostosowania do:
- Krajowych Ram Interoperacyjności,
- minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych;
- zapewnienie okresowego audytu wewnętrznego w zakresie bezpieczeństwa
- W strukturze Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej funkcjonuje Pełnomocnik Prezydenta ds. IT - zastępca dyrektora Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej do którego zadań należy w szczególności:
- dokonywanie bieżącej analizy rozwoju technologii teleinformatycznych oraz formułowanie opinii i wniosków w tym zakresie dla Prezydenta;
- koordynacja procesów mających na celu opracowywanie planów strategicznych w obszarze cyfryzacji oraz wdrażanie rozwiązań służących cyfryzacji miasta;
- doradzanie Prezydentowi w zakresie rozwoju systemów teleinformatycznych;
- opiniowanie przygotowanych w urzędzie oraz w jednostkach organizacyjnych rozwiązań i przedsięwzięć w obszarze transformacji cyfrowej i przedstawianie rekomendacji dotyczących ich wdrożeń;
- doradzanie wydziałom oraz jednostkom organizacyjnym w zakresie rozwoju systemów informacyjnych;
- bezpośredni nadzór nad Referatem Zarządzania Infrastrukturą Sieciowo- Serwerową.”.
|
8. Tryb działania |
Zarządzenie Nr 120/4/2023 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 23 stycznia 2023 r. zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa |
9. Wysokość opłat |
Nie dotyczy |
10. Rejestry, archiwa, ewidencje |
Nie dotyczy |
11. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych |
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Przetwarzanie danych osobowych interesantów Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów.
- Inspektorem ochrony danych jest Antoni Wilk, e-mail: iod@erzeszow.pl,
tel. 17 748 4499.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań z zakresu rejestracji stanu cywilnego - na podstawie artykułów zamieszczonych w puncie 7. Podstawa prawna.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
- Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
- Podanie danych w zakresie wymaganym ustawodawstwem jest obligatoryjne.
|
12. Informacje nieudostępnione |
- |