Urząd Miasta Rzeszowa
|
Kancelaria Prezydenta
|
1. Dane teleadresowe |
Adres |
ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów |
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa |
1 77 88 99 00 |
e-mail |
umrz@erzeszow.pl |
Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa |
www.erzeszow.pl |
Godziny pracy |
poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30 |
2. Dyrektor |
Imię i nazwisko |
p.o. Marzena Kłeczek-Krawiec |
Adres |
ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów |
3. Kompetencje Dyrektora |
Kieruje i organizuje pracę Wydziału. |
4. Podstawa prawna |
Zarządzenie Nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa |
5. Struktura organizacyjna |
W skład Kancelarii Prezydenta wchodzą: 1) Oddział Prezydialny, którego pracą kieruje kierownik oddziału; 2) Biuro Prasowe i Komunikacji Społecznej, którego pracą kieruje kierownik oddziału – rzecznik prasowy Prezydenta.
W skład Biura Prasowego i Komunikacji Społecznej wchodzą referaty:
- Referat Prasowy, którego pracą kieruje kierownik referatu;
- Referat ds. Social Media, którego pracą kieruje kierownik referatu.
|
6. Zadania |
Zadania Oddziału Prezydialnego: 1) obsługa kancelaryjno-administracyjna Prezydenta; 2) koordynacja wyjazdów służbowych Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza oraz zawiadywanie obsługą transportową w tym obszarze; 3) prowadzenie spraw związanych z funkcją reprezentacyjną Prezydenta; 4) przygotowywanie dla Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza harmonogramów spotkań, konferencji i narad, wystąpień i przemówień okolicznościowych; 5) przekazywanie projektów uchwał do Biura Rady Miasta oraz prowadzenie rejestru projektów uchwał Rady; 6) ustalanie terminarza indywidualnych spotkań Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza z mieszkańcami oraz przygotowywanie tych spotkań pod względem merytorycznym, zgodnie z przedmiotem sprawy zadeklarowanym przez mieszkańca; 7) przesyłanie ewentualnych dyspozycji Prezydenta, Zastępców Prezydenta oraz Sekretarza po spotkaniach z mieszkańcami do właściwych wydziałów oraz jednostek organizacyjnych; 8) koordynacja czynności w zakresie działalności lobbingowej na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem; 9) obsługa asystencka Prezydenta; 10) protokołowanie spraw zgłaszanych Prezydentowi w ramach przyjęć mieszkańców i ich ewidencjonowanie; 11) protokołowanie narad i konferencji zwoływanych przez Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza; 12) prowadzenie korespondencji związanej z udzielaniem honorowego patronatu Prezydenta; 13) przygotowywanie pism okolicznościowych, życzeń i gratulacji; 14) obsługa transportowa Prezydenta, Zastępców Prezydenta, Sekretarza oraz Skarbnika.
Do zadań Biura Prasowego i Komunikacji Społecznej należy: 1) zapewnienie stałego kontaktu Prezydenta i urzędu z mieszkańcami; 2) inicjowanie i organizowanie konsultacji społecznych w sprawach ważnych dla miasta z wykorzystaniem wszelkich dostępnych instrumentów dialogu społecznego; 3) koordynacja Rzeszowskiego Budżetu Obywatelskiego; 4) koordynacja badań i analiz dotyczących opinii i potrzeb mieszkańców w sprawach realizacji zadań miasta związanych z zaspokajaniem zbiorowych potrzeb społeczności lokalnej.
Do zadań Referatu Prasowego należy: 1) stałe i szybkie informowanie mieszkańców o działaniach podejmowanych przez miasto; 2) prowadzenie działalności informacyjnej w sytuacji kryzysowej; 3) organizowanie współpracy mediów z Prezydentem, z wydziałami urzędu i jednostkami organizacyjnymi; 4) organizowanie konferencji prasowych Prezydenta, Zastępców Prezydenta i wyznaczonych przez nich przedstawicieli miasta; 5) informowanie przedstawicieli środków masowego przekazu o przedsięwzięciach i zagadnieniach związanych z funkcjonowaniem miasta; 6) redagowanie komunikatów prasowych; 7) przygotowywanie serwisów prasowych; 8) reagowanie na krytykę wyrażoną w mediach i monitorowanie pisemnych sprostowań przekazywanych do mediów przez pozostałe wydziały urzędu i jednostki organizacyjne.
Do zadań Referatu ds. Social Media należy: 1) prowadzenie profili miasta w mediach społecznościowych; 2) wspieranie działań komunikacyjnych i marketingowych wydziałów urzędu oraz jednostek organizacyjnych; 3) koordynacja działań wydziałów urzędu w zakresie przygotowywania materiałów i ich edycji.
|
7. Tryb działania |
Wydział działa na podstawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa. |
8. Wysokość opłat |
Nie dotyczy |
9. Rejestry, archiwa, ewidencje |
Nie dotyczy |
10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych |
Przetwarzanie danych osobowych interesantów Kancelarii Prezydenta.
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), informuję, że: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów 2. Inspektorem ochrony danych jest Antoni Wilk, e-mail: iod@erzeszow.pl, tel. 17 748 4499 3. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa. 4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną. 5. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania. 6. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Państwa i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości usług. |
11. Informacje nieudostępnione |
Nie dotyczy |