Seniorzy w wieku 65 lat i więcej, zamieszkali na terenie miasta Rzeszowa, otrzymują opaski bezpieczeństwa, które są połączone z usługą operatora pomocy. W przypadku nagłego pogorszenia stanu zdrowia, wciśnięcie guzika alarmowego znajdującego się na opasce, umożliwi połączenie się ze stale gotową do interwencji centralą. Po odebraniu zgłoszenia, dyspozytor podejmie decyzję o sposobie udzielenia pomocy seniorowi.
W zależności od sytuacji będzie on mógł zapewnić wsparcie emocjonalne przez telefon, poprosić o interwencję kogoś z jego najbliższego otoczenia lub poprosić o interwencję służb medycznych do potrzebującej osoby. Opaska bezpieczeństwa mierzy również podstawowe parametry życiowe, jest wyposażona w czujnik upadku oraz lokalizator GPS.
Udział w programie jest całkowicie bezpłatny
Zgłoszenia do Programu należy dokonać poprzez:
- Kontakt telefoniczny z pracownikami Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Rzeszowie pod numerem telefonu – 17 853 57 53 - Kontakt z pracownikiem socjalnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Rzeszowie właściwym ze względu na adres zamieszkania
W związku z powyższym, zapraszamy mieszkańców Miasta Rzeszów w wieku 65 lat i więcej zainteresowanych udziałem w programie do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15:30
Ważne !!!
Zgłoszenia przyjmowane są do wykorzystania liczby miejsc. Liczy się kolejność zgłoszeń.
W przypadku wyczerpania liczby miejsc, istnieje możliwość zapisania się na listę rezerwową i w momencie posiadania przez Ośrodek dodatkowych opasek bezpieczeństwa, osoba zostanie poinformowana o zakwalifikowaniu się do udziału w Programie. .
Opaski bezpieczeństwa to element programu „Korpus Wsparcia Seniorów” ogłoszonego i współfinansowany przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej z dotacji celowej budżetu państwa.