Data wydruku: 2025-02-02 17:45:54

Urząd Miasta Rzeszowa

e-mail: umrz@erzeszow.pl www: erzeszow.pl

Wydziały UM Rzeszów

Informacje o Wydziale

Urząd Miasta Rzeszów

Wydział Kontroli i Nadzoru

Data zatwierdzenia

1. Siedziba
Adres Langiewicza 15, 35-021  Rzeszów
Telefon 17 788 99 00
e-mail wkn@erzeszow.pl
www www.erzeszow.pl
Godziny pracy 7.30 - 15.30
2. Dyrektor
Imię i nazwisko Bogusław Bieniasz
Siedziba Langiewicza 15, 35-021  Rzeszów
Telefon 17 788 99 00
e-mail
3. Kompetencje Dyrektora
Kieruje i organizuje pracę Wydziału.
4. Podstawa prawna

1. Zarządzenie Nr 120/210/2024 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 8 sierpnia 2024 r.  w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego zarządzenia w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa, ze zmianami:

-Zarządzenie Nr 120/241/2024 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 6 września 2024 r. zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa

- Zarządzenie Nr 120/331/2024 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 27 listopada 2024 r.  zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa

- Zarządzenie Nr 46/2025 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 15 stycznia 2025 r.  zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa

2. Zarządzenie Nr 120/183/2024 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 17 lipca 2024 r. w sprawie określenia wydziałów Urzędu Miasta Rzeszowa oraz jednostek organizacyjnych miasta bezpośrednio nadzorowanych przez Prezydenta Miasta Rzeszowa, powierzenia prowadzenia określonych spraw Miasta Rzeszowa Zastępcom Prezydenta Miasta Rzeszowa i Sekretarzowi Miasta Rzeszowa oraz określenia zadań realizowanych przez Skarbnika Miasta Rzeszowa i Pełnomocnika Koordynatora ds. Inwestycji, ze zmianami:

- Zarządzenie Nr 120/242/2024 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 6 września 2024 r. zmieniające zarządzenie w sprawie określenia wydziałów Urzędu Miasta Rzeszowa oraz jednostek organizacyjnych miasta bezpośrednio nadzorowanych przez Prezydenta Miasta Rzeszowa, powierzenia prowadzenia określonych spraw Miasta Rzeszowa Zastępcom Prezydenta Miasta Rzeszowa i Sekretarzowi Miasta Rzeszowa oraz określenia zadań realizowanych przez Skarbnika Miasta Rzeszowa i Pełnomocnika Koordynatora ds. Inwestycji   

- Zarządzenie Nr 120/332/2024 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 27 listopada 2024 r. - zmieniające zarządzenie w sprawie określenia wydziałów Urzędu Miasta Rzeszowa oraz jednostek organizacyjnych miasta bezpośrednio nadzorowanych przez Prezydenta Miasta Rzeszowa, powierzenia prowadzenia określonych spraw Miasta Rzeszowa Zastępcom Prezydenta Miasta Rzeszowa i Sekretarzowi Miasta Rzeszowa oraz określenia zadań realizowanych przez Skarbnika Miasta Rzeszowa i Pełnomocnika Koordynatora ds. Inwestycji

3. Zarządzenie Nr 0050/565/2024 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 25 października 2024 r. - w sprawie wprowadzenia Regulaminu przeprowadzania kontroli.

 

5. Zadania

Zgodnie z zarządzeniem Nr 120/331/2024 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 27 listopada 2024 r. zmieniajace zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa

Do zadań Wydziału Kontroli i Nadzoru należy w szczególności:

1) przygotowywanie projektów planów kontroli do zatwierdzenia przez Prezydenta;
2) przeprowadzanie kontroli jednostek organizacyjnych według kryteriów: legalności, gospodarności, celowości i rzetelności;
3) przeprowadzenie kontroli w innych podmiotach, które wydatkują środki publiczne budżetu miasta w przedmiocie pobrania i wykorzystania dotacji;
4) sporządzanie dokumentacji z przeprowadzanych kontroli oraz projektów wystąpień pokontrolnych Prezydenta;
5) sporządzanie projektu zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub naruszenia dyscypliny finansów publicznych w razie ujawnienia okoliczności uzasadniających popełnienie przestępstwa lub naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
6) udzielanie kontrolowanym w toku kontroli instruktażu, bieżących porad i konsultacji obejmujących przedmiot kontroli;
7) monitorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych Prezydenta;
8) przygotowywanie sprawozdań z realizacji planów kontroli;
9) Pełnienie przez pracowników wydziału wyznaczonych odrębnym zarządzeniem Prezydenta funkcji Inspektorów Ochrony Danych, które obejmują
w szczególności realizację następujących zadań:  

a) informowanie administratorów, podmiotów przetwarzających oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), a także na mocy innych przepisów oraz ustaw z zakresu ochrony danych osobowych i doradzanie im w tych sprawach;

b) monitorowanie przestrzegania RODO, a także na mocy innych przepisów oraz ustaw z zakresu ochrony danych osobowych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podziału obowiązków, działań zwiększających świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązanych z tym audytów;

c) udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie ich wykonania;

d) współpraca z Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych; 

e) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych, w tym
z uprzednimi konsultacjami oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach;

f) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla osób, których dane są przetwarzane, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy RODO.”;

14) wykonywanie zadań w zakresie procedury antydyskryminacyjnej i antymobbingowej w urzędzie;
15) realizowanie działań antykorupcyjnych na zasadach określonych w odrębnym zarządzeniu;
16) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie sygnalistów;
17) wspomaganie nadzoru Prezydenta nad:

a) Miejską Administracją Targowisk i Parkingów w Rzeszowie,

b) Biurem Gospodarki Mieniem Miasta Rzeszowa,

c) Zarządem Zieleni Miejskiej w Rzeszowie,

d) Biurem Rozwoju Miasta Rzeszowa,

e) Zarządem Transportu Miejskiego w Rzeszowie,

f) Miejskim Zarządem Dróg w Rzeszowie,

g) Strażą Miejską w Rzeszowie.

Ilekroć w jakimkolwiek akcie prawnym wydanym przez Prezydenta oraz w planie działalności i rejestrze ryzyka na 2024 r. jest mowa o Biurze Kontroli, należy przez to rozumieć Wydział Kontroli i Nadzoru

6. Tryb działania

Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miasta Rzeszowa oraz Regulaminem przeprowadzania kontroli 

7. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów.

  Inspektorem Ochrony Danych jest Pan Antoni Wilk, adres e-mail: iod@erzeszow.pl,  ;

  1. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań Urzędu - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e oraz art.  9 ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  2. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
  3. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną:
  4. Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zabezpieczenia interesu Pani/Pana i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług;
  5. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania
  6. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Pani/Pana i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług.
8. Informacje nieudostępnione
Akta kontroli podlegają udostępnieniu innym osobom lub instytucjom w trybie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r.  poz 902) oraz Zarządzenia Nr 120/55/2023 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 27 lipca 2023 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji udostępniania informacji publicznej na pisemny wniosek w Urzędzie Miasta Rzeszowa
Dane opracowania
Opracował Bogusław Bieniasz
Zatwierdził Bogusław Bieniasz