Prezydent Miasta Rzeszowa ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w dziedzinie działalności na rzecz osób z niepełnosprawnością, zamieszkałych na terenie Miasta Rzeszowa – realizacja usług asystentaosobistego osoby z niepełnosprawnością w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny, i Polityki Społecznej, pn.: „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024, finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.
I.Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych
- na realizację zadania:
- Nazwa zadania: „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”
dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024.
- Realizacja zadania zostanie sfinansowana ze środków Funduszu Solidarnościowego z przeznaczeniem na realizację Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024 Program Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024, zwanego dalej „Programem” w kwocie – 618 389,00 zł.
II.Cele i adresaci zadania:
- Cel główny zadania: Wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności
oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
- Adresatami zadania będą wyłącznie mieszkańcy Miasta Rzeszowa, w tym:
- dzieci do ukończenia 16 roku życia posiadające orzeczenie
o niepełnosprawności, łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu
o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
- osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
- o znacznym stopniu niepełnosprawności albo,
- o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo,
- traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, zwanych dalej „orzeczeniem równoważnym”,
- osoby z niepełnosprawnościami sprzężonymi – przez niepełnosprawność sprzężoną rozumie się posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności
ze wskazaniem co najmniej dwóch niepełnosprawności.
- Oferent jest zobowiązany objąć usługami asystencji osobistej osoby
z niepełnosprawnością, bez względu na rodzaj niepełnosprawności tej osoby.
- Za realizację usługi asystencji osobistej w ramach Programu uczestnik nie ponosi odpłatności.
- Cele szczegółowe:
Zrealizowanie usług asystencji osobistej dla nie mniej niż 40 osób przy maksymalnie 10 852 godzinach usług asystenckich, w tym:
- 10 osób z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności
z niepełnosprawnością sprzężoną, w tym orzeczenia równoważne,
- 18 osób z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, w tym orzeczenia równoważne,
- 2 osoby z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności
z niepełnosprawnością sprzężoną , w tym orzeczenia równoważne,
- 3 osoby z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym orzeczenia równoważne,
- 7 dzieci w wieku do ukończenia 16 roku życia posiadające orzeczenie
o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu
o niepełnosprawności - konieczności stałej lub długotrwałej opieki i pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.
III.Opis zadania:
- Usługi asystencji osobistej mają polegać na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:
- wsparciu Uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej,
- wsparciu Uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu
ról w rodzinie,
- wsparciu Uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
- wsparciu Uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu
się z otoczeniem.
- Zakres czynności ustalany będzie każdorazowo indywidualnie, na podstawie diagnozy potrzeb osoby z niepełnosprawnością oraz katalogu ról społecznych, które osoba z niepełnosprawnościami pełni lub chciałaby pełnić i zapisanym
w karcie zakresu czynności w ramach usług asystencji osobistej.
- Sposób realizacji usług asystencji osobistej:
- usługę asystencji przyznaje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Rzeszowie na podstawie karty zgłoszenia, której wzór stanowi załącznik
nr 7 do Programu,
- świadczenie usług asystencji osobistej odbywać się będzie wyłącznie na rzecz osób zakwalifikowanych do udziału w Programie przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzeszowie, zwanych dalej „Uczestnikami Programu”. MOPS
w Rzeszowie przyznając usługi asystencji osobistej Uczestnikowi Programu określa rodzaj usług - indywidualny zakres czynności, wzór karty zakresu czynności w ramach usługi asystencji osobistej stanowi załącznik nr 8
do Programu oraz ich wymiar godzinowy i okres ich realizacji. Informacje
te w formie zlecenia wykonania usług przekazane zostaną Zleceniobiorcy,
- celem zapewnienia należytej koordynacji i kontroli świadczenia usługi asystencji osobistej, Oferent jest zobowiązany do wyznaczenia osoby do kontaktu
w zakresie współpracy z MOPS w Rzeszowie w przedmiocie realizacji usług asystencji osobistej na okres nie krótszy niż okres realizacji umowy. Zleceniobiorca zapewni Zleceniodawcy możliwość stałego kontaktu bezpośredniego, telefonicznego, mailowego z koordynatorem ds. usług,
w ważnych i pilnych sprawach dotyczących realizacji usług przez asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością,
- Zleceniobiorca zobowiązany jest do miesięcznego rozliczania usług asystencji osobistej, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do ogłoszenia konkursowego
na podstawie wypełnionej karty realizacji usług asystencji osobistej, której wzór stanowi załącznik nr 9 do Programu, Wzór Karty realizacji usług asystencji osobistej,
- usługi asystencji osobistej będą realizowane przez asystentów, o których mowa w pkt IV ogłoszenia konkursowego,
- asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością nie może wykonywać czynności medycznych oraz zadań z zakresu rehabilitacji zdrowotnej,
- w przypadku tymczasowej nieobecności przydzielonego asystenta osobistego dla danego Uczestnika, np. z powodu choroby, bądź innych niezależnych
od niego przyczyn, Zleceniodawca nie przewiduje możliwości zorganizowania zastępstw na czas tej nieobecności,
- usługa asystencji osobistej dla dzieci do ukończenia 16 roku życia posiadających orzeczenie o niepełnosprawności, łącznie ze wskazaniami
w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności, będzie w szczególności
polegać na zaprowadzaniu/dowożeniu do placówki kulturalnej, oświatowej lub przyprowadzaniu/przywożeniu z tej placówki oraz świadczeniu usług asystencji osobistej w miejscu zamieszkania,
- zadaniem asystenta nie jest podejmowanie decyzji za osobę
z niepełnosprawnością, lecz wyłącznie udzielenie jej pomocy lub wsparcia
w realizacji osobistych celów,
- asystent realizuje usługi wyłącznie na rzecz osoby z niepełnosprawnością,
na podstawie jej decyzji lub decyzji opiekuna prawnego, a nie dla osób trzecich, w tym członków rodziny osoby z niepełnosprawnością,
- w godzinach realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa
w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, inne usługi finansowane w ramach Funduszu albo finansowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, o którym mowa w pkt III.1 ogłoszenia konkursowego, finansowane
ze środków publicznych,
- zgodnie z treścią Programu usługi asystencji osobistej mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym przez tego samego asystenta maksymalnie do 12 godzin na dobę. Zleceniodawca zakłada realizację usług w godzinach od 6.00 do 22.00.
Do czasu realizacji usługi asystencji osobistej nie wlicza się czasu dojazdu
do i od Uczestnika. Czas realizacji usług asystencji oznacza rzeczywisty czas świadczenia usług w obecności Uczestnika. Przez 1 godzinę usług należy rozumieć „godzinę zegarową”, tj. 60 minut,
- do czasu realizacji usług asystencji osobistej wlicza się czas oczekiwania/ gotowości na świadczenie usług nie dłuższy niż 90 minut. Jeżeli czas oczekiwania wynosi więcej niż 90 minut, wówczas usługę dojazdu
do wybranego miejsca i powrotu z niego rozlicza się jako dwie odrębne usługi powiększone łącznie o 90 minut trwania,
- koszt jednej godziny zegarowej wynagrodzenia asystenta za zrealizowaną usługę asystencji osobistej nie może przekroczyć 50 zł brutto wraz z kosztami pracy zatrudniającego (przez koszty pracy zatrudniającego należy rozumieć sumę wynagrodzeń – brutto oraz składek na ubezpieczenia społeczne, PPK, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz ZFŚS, poniesionych przez zatrudniającego). Nie jest dopuszczalne pokrywanie z tej kwoty kosztów administracyjnych Zleceniobiorcy.
- Maksymalna ilość asystentów osobistych świadczących usługi asystencji
w Programie wynosi 37 osób. Jest to łączna liczba asystentów wskazanych przez Uczestników lub ich opiekunów prawnych oraz asystentów stanowiących kadrę Zleceniobiorcy. W przypadku, gdy Uczestnik lub jego opiekun prawny wskaże asystenta, o którym mowa w pkt IV.1.3), Zleceniobiorca zobowiązany jest
do zatrudnienia takiej osoby.
IV.Kwalifikacje osób świadczących usługi asystenta osobistego osoby
z niepełnosprawnością.
- Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny Uczestnika, opiekunami prawnymi Uczestnika lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z Uczestnikiem:
- posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby z niepełnosprawnością (zawód asystenta osoby niepełnosprawnej jest wymieniony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania, pod symbolem 341201 w ramach grupy: Pracownicy wsparcia rodziny, pomocy społecznej i pracy socjalnej - symbol 3412), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta; (uzyskane kwalifikacje muszą być zgodne z przepisami dotyczącymi każdej z wymienionych powyżej grup zawodowych), lub
- posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie
w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami,
doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom
z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu, lub
- wskazane przez Uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia
do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”- edycja 2024, której wzór stanowi załącznik nr 7 do Programu.
- Posiadanie doświadczenia, o którym mowa w pkt IV.1.2), może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna, (a więc nie tylko osoba prawna, czy jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością. Ocena posiadania przez osobę doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom
z niepełnosprawnościami należy do Zleceniodawcy.
Przed zawarciem umowy Zleceniobiorca zobowiązany jest do przedłożenia Zleceniodawcy dokumentów, zgodnie z IV.1.1) i 2), potwierdzających wymagane kwalifikacje (zanonimizowane kopie dyplomów, zaświadczeń, certyfikatów, potwierdzenia posiadanych kwalifikacji) lub doświadczenia. Posiadane doświadczenie może zostać udokumentowane zaświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym z informacją
o okresie zatrudnienia i zakresie udzielanej pomocy lub pisemnym oświadczeniem osoby fizycznej, która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie
z niepełnosprawnością. Przez zlecenie należy rozumieć, nie tylko umowy cywilnoprawne ale również umowy o pracę.
- Na potrzeby realizacji usług, zgodnie z zapisem w Programie, za członków rodziny Uczestnika uznaje się wstępnych lub zstępnych, małżonka, rodzeństwo, teściów, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z Uczestnikiem.
- Asystentem może zostać osoba wskazana przez Uczestnika lub jego opiekuna prawnego, zgodnie z pkt 1.3), z zastrzeżeniem pkt IV. 3 ogłoszenia konkursowego. Jeżeli asystent nie zostanie wskazany przez Uczestnika lub jego opiekuna prawnego, asystenta wskazuje Zleceniobiorca, z uwzględnieniem postanowień pkt IV.1.1) lub 2) ogłoszenia konkursowego.
- W przypadku, gdy usługi asystencji osobistej będą świadczone na rzecz dzieci
z niepełnosprawnościami do ukończenia 16. roku życia z orzeczeniem
o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu
o niepełnosprawności - konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji, w odniesieniu do osoby, która ma świadczyć usługi asystencji osobistej, wymagane jest także:
- zaświadczenie o niekaralności,
- informacja o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym w postaci wydruku pobranej informacji z Rejestru,
- pisemna akceptacja osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego dziecka z niepełnosprawnością.
V.Kwalifikowalność kosztów
- Ze środków Funduszu będą pokrywane koszty związane bezpośrednio z realizacją usług asystencji osobistej, o których mowa w pkt 3 ogłoszenia konkursowego.
- Niedozwolone jest podwójne finansowanie tego samego wydatku związanego
z realizacją usług asystencji osobistej, zarówno w ramach Programu, jak i w ramach innych programów lub projektów finansowanych ze środków publicznych, zarówno krajowych, jak i wspólnotowych.
- Kosztami związanymi bezpośrednio z realizacją usług asystencji osobistej są:
- wynagrodzenie asystenta za wykonaną usługę asystencji osobistej;
- koszt zakupu jednorazowych biletów komunikacji publicznej dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi oraz koszt przejazdów asystentów innym środkiem transportu tj. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu. Koszt przejazdów asystentów w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu jest kosztem kwalifikowanym, wyłącznie w przypadku jednoczesnego przejazdu asystenta i uczestnika;
- koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe
lub społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi;
- koszt ubezpieczeń OC oraz NNW asystentów związanych ze świadczeniem usług asystencji osobistej, w wysokości nie większej niż 200 zł rocznie,
przy czym zapewnienie ubezpieczenia OC jest obowiązkiem Zleceniobiorcy.
Ubezpieczenie NNW jest dobrowolne.
- W przypadku ujęcia innych wydatków niż wskazane wyżej, Zleceniobiorca zobowiązany jest do poniesienia ich ze środków innych niż dotacja.
- Koszty będą kwalifikowane, jeżeli:
- z usługi asystencji osobistej u jednego asystenta w tym samym czasie będzie korzystać jeden uczestnik;
- koszt przejazdu asystentów innym środkiem transportu tj. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu, jest wliczony w czas pracy asystenta wyłącznie w przypadku jednoczesnego przejazdu asystenta i Uczestnika;
- będzie prowadzona ewidencja jednorazowych biletów komunikacji publicznej, zawierająca m.in. informacje dotyczące: daty pobrania biletów, liczby pobranych biletów, danych asystenta, daty i celu podróży - załącznik
nr 11 do Programu – Wzór ewidencji biletów komunikacyjnych (Wzór ewidencji biletów komunikacyjnych);
- ewidencja kosztów przejazdu innym środkiem transportu, tj. taksówką, zawierająca następujące informacje: dane asystenta, datę i cel podróży,
do której należy dołączyć dowód poniesienia wydatku np. rachunek, paragon, fakturę dokumentującą za ww. przejazd – wzór zestawienia stanowi załącznik nr 5 do ogłoszenia konkursowego.
- Wydatki będą kwalifikowalne, jeżeli zostaną poniesione w okresie realizacji zadania, tj. od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2024 r.
- Za datę poniesienia kosztu przyjmuje się w przypadku wydatków pieniężnych:
- ponoszonych przelewem lub obciążeniową kartą płatniczą − datę obciążenia rachunku bankowego podmiotu realizującego usługi asystencji osobistej,
datę księgowania operacji,
- ponoszonych kartą kredytową lub innym instrumentem płatniczym o odroczonej płatności − datę transakcji skutkującej obciążeniem rachunku karty kredytowej lub innego instrumentu, pod warunkiem dokonania spłaty tej należności
do końca okresu rozliczeniowego danego instrumentu płatniczego.
- Za kwalifikowane uznane zostaną wydatki niezbędne do realizacji zadania
i bezpośrednio związane z jego realizacją, zgodnie z opisem działań w ofercie realizacji zadania, umieszczone w kosztorysie oferty, spełniające wymogi racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi, z zachowaniem zasady uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów, faktycznie poniesione
i udokumentowane, poparte właściwymi dowodami księgowymi a także zgodnie
z Programem „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024, ogłoszonym przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej oraz umową zawartą ze Zleceniobiorcą.
- Kosztami niekwalifikowanymi zadania są w szczególności:
- odsetki od zadłużenia,
- kwoty i koszty pożyczki lub kredytu,
- kary i grzywny,
- wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
- podatek od towarów i usług (VAT), który może zostać odzyskany na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz aktów wykonawczych do tej ustawy,
- odsetki za opóźnienie w regulowaniu zobowiązań oraz odsetki za zwłokę
z tytułu nieterminowych wpłat należności budżetowych i innych należności,
do których stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. − Ordynacja podatkowa,
- nagrody, premie, dodatek stażowy, ekwiwalent za urlop, zasiłki chorobowe
i koszt przejazdu asystenta do i od Uczestnika,
- usługi asystencji osobistej świadczone przez członków rodziny, określonych
w pkt IV. 3 ogłoszenia konkursowego, opiekunów prawnych uczestnika
lub osoby faktycznie zamieszkujące razem z uczestnikiem.
- Przy obliczeniu kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego należy uwzględnić następujące wartości:
- llimit godzin usług asystencji osobistej i limit kosztów finansowanych
ze środków dotacji w ramach zadania:
- dla 10 osób posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną (w tym orzeczenia równoważne): 3 010 godzin w okresie realizacji zadania, maksymalna kwota wydatku: 150 500 zł,
- dla 18 osób posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności, (w tym orzeczenia równoważne): 5 418 godzin
w okresie realizacji zadania, maksymalna kwota wydatku: 270 900 zł,
- dla 2 osób posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną, (w tym orzeczenia równoważne): 404 godzin w okresie realizacji zadania, maksymalna kwota wydatku: 20 200 zł,
- dla 3 osób posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, (w tym orzeczenia równoważne): 606 godzin w okresie realizacji zadania, maksymalna kwota wydatku: 30 300 zł,
- dla 7 dzieci w wieku do ukończenia 16 roku życia, spełniających zapisy w pkt II. 2. 1) ogłoszenia konkursowego: 1 414 godzin w okresie realizacji zadania, maksymalna kwota wydatku: 70 700 zł,
- liczba asystentów zatrudnionych w trakcie realizacji zadania: 37 osób, w tym:
- 34 asystentów wykonujących usługę asystencji osobistej dla 1 osoby
z niepełnosprawnością,
- 3 asystentów wykonujących usługę asystencji osobistej dla więcej niż jednej osoby z niepełnosprawnością,
- limit kosztu zakupu biletów, o których mowa w pkt V. 3. 2) i 3) ogłoszenia konkursowego wynosi maksymalnie: 72 000 zł, z zastrzeżeniem:
- nie więcej niż 200 zł miesięcznie na asystenta wykonującego usługę asystencji osobistej dla 1 osoby z niepełnosprawnością,
- nie więcej niż 400 zł miesięcznie na asystenta pod warunkiem, że wykonuje on usługę asystencji osobistej dla więcej niż 1 osoby
z niepełnosprawnością oraz gdy koszty te związane są ze świadczeniem usług asystencji osobistej dla więcej niż 1 osoby z niepełnosprawnością,
- limit kosztów ubezpieczeń OC oraz NNW asystentów związanych
ze świadczeniem usług asystenta, o których mowa w pkt V. 3. 4) ogłoszenia konkursowego maksymalnie wynosi 3 789,00 zł, w wysokości średnio 102,43 zł, nie więcej niż 200 zł rocznie przypadających na 1 asystenta. Zapewnienie ubezpieczenia OC jest obowiązkiem Zleceniobiorcy. Ubezpieczenie NNW jest dobrowolne.
VI.Zasady przyznawania dotacji na realizację zadania.
- Podmioty uprawnione do złożenia oferty: organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 i podmioty określone w oraz art. 3 ust. 3 ustawy z dnia
24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Dotacja zostanie przyznana na powierzenie realizacji zadania, bez obowiązku wnoszenia wkładu własnego.
- Postępowanie konkursowe prowadzone będzie zgodnie z:
- ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych,
- ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- Programem „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024, ogłoszonym przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej,
- rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego
z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań, zwanym dalej „rozporządzeniem”.
- Podmiot uczestniczący w otwartym konkursie ofert i ubiegający się o dotację musi spełniać warunki:
- złożyć w terminie poprawną ofertę, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- posiadać niezbędne doświadczenie w realizacji zadań o podobnym charakterze,
- posiadać kadrę spełniającą wymagania, o których mowa w pkt IV,
z zastrzeżeniem liczby, o której mowa w pkt III.4 ogłoszenia konkursowego.
- posiadać cele statutowe zbieżne z zadaniem określonym w niniejszym ogłoszeniu,
- posiadać osobowość prawną lub inną podstawę do złożenia ofert, podpisania umowy oraz dysponowania środkami finansowymi i rozliczania zadania.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, nie gwarantuje również przyznania dotacji w kwocie określonej w ofercie.
- Dotację na realizację zadania określonego w ogłoszeniu konkursowym otrzyma podmiot, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
- Z podmiotem, którego oferta zostanie wybrana w niniejszym konkursie, zawarta zostanie pisemna umowa. Umowa określa zakres i warunki realizacji zadania publicznego.
- Zadanie publiczne winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z ofertą i zawartą umową oraz obowiązującymi przepisami.
VII.Termin i warunki realizacji zadania publicznego.
- Termin realizacji zadania obejmuje okres od 1 maja 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.
- Szczegółowe warunki realizacji zadania będącego przedmiotem niniejszego ogłoszenia konkursowego zostaną określone w umowie, w tym terminy i sposób przekazania dotacji.
- Ze środków dotacji pokrywane mogą być wydatki poniesione w terminie realizacji zadania, jednak nie wcześniej niż od dnia zawarcia umowy.
- Oferent nie może zlecić realizacji tego zadania firmie zewnętrznej lub osobie fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą.
- Zadanie będzie realizowane wyłącznie na terenie Miasta Rzeszowa.
- Zleceniobiorca zobowiązany jest do prowadzenia następującej dokumentacji związanej z realizacją usług asystencji:
- karty realizacji usług asystencji osobistej (Załącznik nr 9 do Programu -
karta realizacji usług asystencji osobistej), w której realizacja usług potwierdzona jest każdorazowo podpisem Uczestnika/ opiekuna prawnego oraz asystenta,
- zestawienie zbiorcze miesięczne z wykonania usług przewidzianych Programem w każdym miesiącu realizacji usług i narastająco w stosunku
do każdego uczestnika programu w trakcie trwania realizacji Programu, wzór zestawienia stanowi załącznik nr 3 do ogłoszenia konkursowego,
- zbiorczy miesięczny wykaz osób realizujących usługę asystencji, zawierający dane: inicjały imienia i nazwiska, (w przypadku zbieżności imion bądź nazwisk należy podać imię i literę z nazwiska), z zastrzeżeniem, iż Zleceniobiorca prowadzi taki wykaz zawierający pełne dane asystentów, którego wzór stanowi załącznik nr 7a do ogłoszenia konkursowego,
- oświadczenia asystenta o braku pokrewieństwa z Uczestnikiem zadania, którego wzór stanowi załącznik nr 8 do ogłoszenia konkursowego,
- ewidencja biletów komunikacyjnych (załącznik nr 11 do Programu –
wzór ewidencji biletów komunikacyjnych),
- zestawienie bezpośrednich kosztów związanych z realizacją usług asystencji osobistej w danym miesiącu, tj. ewidencja kosztów przejazdu innym środkiem transportu np. taksówką i biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne - wzór zestawienia stanowi załącznik nr 4 do ogłoszenia konkursowego,
- rozliczenie przejazdów TAXI, którego wzór stanowi załącznik nr 5
do ogłoszenia konkursowego,
- zestawienie kosztów ponoszonych w związku z ubezpieczeniem OC oraz NNW asystentów związanych z świadczeniem usług asystencji osobistej - wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do ogłoszenia konkursowego,
- prowadzenia innych dokumentów związanych bezpośrednio z realizacją usług, niezbędnych do prawidłowej realizacji i rozliczenia zadania.
- Zleceniobiorca będzie zobowiązany do przekazywania do MOPS w Rzeszowie następujących dokumentów:
- zestawienie zbiorcze miesięczne z wykonania usług przewidzianych Programem w każdym miesiącu realizacji usług i narastająco w stosunku
do każdego Uczestnika w trakcie trwania realizacji Programu (załącznik nr 3
do ogłoszenia konkursowego),
- zestawienie zbiorcze bezpośrednich kosztów związanych z realizacją usług, którego zwór stanowi załącznik nr 4a do ogłoszenia konkursowego,
- zestawienie kosztów ponoszonych w związku z ubezpieczeniem OC oraz NNW asystentów realizujących usługi asystencji osobistej - dotyczy wszystkich nowo zatrudnianych asystentów, (załącznik nr 6 do ogłoszenia konkursowego),
- zbiorczy miesięczny wykaz osób realizujących usługę asystencji, zawierający dane: inicjały imienia i nazwiska, (w przypadku zbieżności imion bądź nazwisk należy podać imię i literę z nazwiska), z zastrzeżeniem, iż Zleceniobiorca prowadzi taki wykaz zawierający pełne dane asystentów, którego wzór stanowi załącznik nr 7a do ogłoszenia konkursowego,
- Dokumentację o której mowa w pkt VII.7 od 1) do 4) Zleceniobiorca zobowiązany jest przedłożyć Zleceniodawcy w terminie do 5 dni roboczych po zakończeniu miesiąca, w którym realizowane były usługi asystencji osobistej.
- Przed terminem zawarcia umowy Oferent przedkłada do wglądu Zleceniodawcy dokumenty, o których mowa w pkt IV.1.1) i 2) w celu potwierdzenia
dysponowania odpowiednią kadrą, w tym zaświadczenia o niekaralności, informacje o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na tle Seksualnym w postaci wydruku pobranej informacji z Rejestru (wydruk z Rejestru w przypadku świadczenia usług asystencji na rzecz dzieci z orzeczeniem).
Nieprzedłożenie w wyznaczonym terminie powyższej dokumentacji może skutkować odstąpieniem od podpisania umowy z Oferentem.
- Zleceniobiorca zobowiązany jest poinformować Zleceniodawcę o rozpoczęciu realizacji usług asystencji osobistej w miejscu zamieszkania każdego z klientów w terminie do 3 dni od rozpoczęcia usługi.
- Podmiot, który przyjął zadanie do realizacji jest zobowiązany do prowadzenia sprawozdawczości – w zakresie określonym umową oraz zgodnie
z obowiązkiem, o którym mowa w art. 18 stawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sporządzenia sprawozdania z wykonania zadania publicznego według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do rozporządzenia, o którym mowa w pkt VI.3.5) ogłoszenia konkursowego.
- Rezultaty:
- oczekiwane rezultaty wymagane w pkt III. 6 formularza oferty realizacji zadania publicznego tj. dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego należy wskazać w sposób precyzyjny z możliwością zmierzenia oraz rozliczenia ich osiągnięcia,
- wskaźniki zaproponowanych rezultatów powinny być adekwatne do założonych celów zadania oraz realne do osiągnięcia,
- obowiązkowym rezultatem ilościowym jest wykonanie 10 852 godzin asystencji osobistej na rzecz osób z niepełnosprawnością, mieszkańców Miasta Rzeszowa,
- weryfikacja osiągnięcia danego rezultatu powinna nastąpić na podstawie źródeł wskazanych przez oferenta, z zastrzeżeniem, że Prezydent Miasta Rzeszowa może zaproponować ich zmianę,
- dokumenty potwierdzające osiągnięcie rezultatów, wskazane w ofercie
w pkt III.6 formularza oferty, należy przedłożyć do wglądu wraz
ze sprawozdaniem z realizacji zadania publicznego. Dokumentacja przedłożona do wglądu zostanie zwrócona Zleceniobiorcy po dokonaniu oceny realizacji zadania,
- akceptacja sprawozdania i rozliczenie dotacji polegać będzie na weryfikacji osiągniętych przez Zleceniobiorcę rezultatów oraz weryfikacji zrealizowanych przez niego działań.
- Zleceniodawca w takcie realizacji zadania może dokonać jego kontroli i oceny realizacji, dotyczącej w szczególności:
- stanu realizacji zadania,
- efektywności, rzetelności i jakości wykonywanego zadania,
- prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania,
- prawidłowości prowadzenia dokumentacji określonej w przepisach prawa
i w postanowieniach umowy.
- Kontroli podlegają wszystkie dokumenty merytoryczne i finansowe, niezbędne
do oceny zasadności wykorzystania środków publicznych i realizowania Programu zgodnie z umową.
- W zakresie związanym z realizacją zadania publicznego, w tym z gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywaniem danych osobowych, a także wprowadzaniem ich do systemów informatycznych, Oferent postępuje zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- W przypadku, gdy Oferent przekazuje dane osobowe osób fizycznych w celu ubiegania się o realizację zadania publicznego w niniejszym otwartym konkursie ofert, Oferent zobowiązany jest wypełnić wobec tych osób obowiązki informacyjne z art. 13 i art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- W przypadku wyboru oferty, Oferent jest zobowiązany do zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami na zasadach określonych umową o realizacji zadania publicznego, w tym w szczególności dostępności architektonicznej, cyfrowej, informacyjno – komunikacyjnej (adekwatnie do charakteru przedsięwzięcia).
- W sytuacji ogłoszenia stanu epidemii, w trakcie realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest do zapoznania się i stosowania do aktualnych przepisów i wytycznych dotyczących zapobiegania i rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych oraz współpracy z właściwymi służbami i instytucjami. W okresie obowiązywania stanu epidemii w Polsce, spowodowanym pandemią Covid-19 lub inną, Oferent zapewni beneficjentom i kadrze indywidualne środki ochrony osobistej oraz dostosuje zasady realizacji zadania do obowiązujących ograniczeń i wynikających z nich zasad postępowania.
VIII.Termin składania ofert:
- Oferty należy składać w formie pisemnej (papierowej), bezpośrednio
lub za pośrednictwem poczty, kuriera, itp.: wysyłając w zamkniętej kopercie opatrzonej nazwą i adresem Oferenta, z dopiskiem: „Otwarty konkurs ofert” oraz rodzaj zadania konkursowego, zgodnie z formularzem określonym w załączniku
nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań
z wykonania tych zadań, w terminie do 21 dni od daty ukazania się niniejszego ogłoszenia, do godz. 15.30 ostatniego dnia terminu, w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie, ul. Jagiellońska 26.
Za złożenie oferty w terminie uznaje się wpływ/złożenie oferty do sekretariatu MOPS, w terminie jw.
- Nie jest dopuszczalne nanoszenie jakichkolwiek zmian we wzorze formularza oferty.
- Oferty, które wpłyną do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie po terminie, o którym mowa w pkt VIII.1. nie będą brane pod uwagę w konkursie. Decyduje data wpływu oferty do sekretariatu MOPS w Rzeszowie.
- Oferent zobowiązany jest do podania adresu e-mail osoby upoważnionej
do składania wyjaśnień dotyczących oferty w celu skutecznego poinformowania o stwierdzonych brakach lub uchybieniach i oczywistych omyłkach. W przypadku braku adresu e-mail Oferent zobowiązany jest podać numer telefonu.
- Oferta realizacji zadania publicznego musi zawierać wskazane w jej treści informacje, w szczególności:
- podstawowe informacje o złożonej ofercie, określenie rodzaju zadania,
- dane Oferenta, w tym numer rachunku bankowego Oferenta,
- termin i miejsce realizacji zadnia publicznego,
- opis zadania publicznego proponowanego do realizacji,
- opis zakładanych rezultatów realizacji zadania,
- dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego,
pkt III 6 oferty (należy określić sposób monitorowania osiąganych powyżej wskaźników oraz rezultatów),
- plan i harmonogram zaplanowanych działań,
- kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania,
- informację o wcześniejszej działalności Oferenta w zakresie, którego dotyczy zadanie,
- informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania. W rubryce Zasoby kadrowe należy ująć wykaz wszystkich stanowisk z wyszczególnieniem kwalifikacji osób, przy udziale których Oferent będzie realizował zadanie,
- deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania,
- wypełnione wszystkie pola w formularzu (w przypadku, gdy informacja wymagana w danym polu z jakiegokolwiek powodu nie dotyczy Oferenta, należy wpisać „nie dotyczy” a w miejscach, które wymagają podania wartości liczbowych należy wpisać cyfrę „0”),
- wypełnione (przez dokonanie odpowiednich zakreśleń lub wykreśleń) oświadczenia znajdujące się na końcu oferty.
- Ponadto do oferty należy dołączyć:
- aktualny statut Oferenta,
- aktualny odpis z rejestru innego niż Krajowy Rejestr Sądowy lub wyciąg z ewidencji nieprowadzonej przez Prezydenta Miasta Rzeszowa, albo inne dokumenty potwierdzające status prawny Oferenta i umocowanie osób
go reprezentujących,
- w przypadku wyboru sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną, innego niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu Oferenta,
- w przypadku zmiany zarządu/władz Oferenta nieujawnionej w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym właściwym rejestrze/ewidencji – uchwałę dotyczącą zmiany/wyboru nowo wybranych osób,
- kopię umowy lub statutu spółki – w przypadku gdy Oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- w przypadku kościelnych osób prawnych - aktualne zaświadczenie
o osobowości prawnej parafii/zakonu oraz upoważnienie dla proboszcza
do reprezentowania parafii lub dekret powołujący na proboszcza lub inną funkcję, upoważniający do składania oświadczeń i zaciągania zobowiązań -
w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych działających
na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego
w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów
i związków wyznaniowych oraz gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenia działalności pożytku publicznego,
- wykaz osób przewidzianych do realizacji zdania, zgodnie z załącznikiem
nr 7 do ogłoszenia konkursowego posiadających kwalifikacje określone
w Programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2024 oraz dołączyć zanonimizowane dokumenty potwierdzające wymagane kwalifikacje (kserokopie uzyskanych kwalifikacji, dyplomów) lub doświadczenie potwierdzone stosownym oświadczeniem, zgodnie z IV.1.1) i 2) i IV.2 ogłoszenia konkursowego,
- oświadczenie Oferenta o wypełnieniu obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO, którego wzór stanowi załącznik
nr 8.
- Oferta i wszystkie załączone dokumenty (kserokopie powinny mieć adnotację „za zgodność z oryginałem” wraz z datą i czytelnym podpisem osoby/osób upoważnionych do reprezentowania Oferenta), powinny być ponumerowane, opatrzone datą, pieczęcią organizacji, pieczęcią imienną oraz podpisem osób uprawnionych do reprezentowania oferenta na zewnątrz i zaciągania zobowiązań finansowych (zawierania umów). Jeśli osoba uprawniona nie dysponuje pieczęcią imienną, należy podpisać pełnym imieniem i nazwiskiem z zaznaczeniem pełnionej funkcji w organizacji. Za czytelne uważa się podpisy złożone w formie pieczęci imiennej wraz z podpisem odręcznym lub nie budzący wątpliwości co do imienia i nazwiska podpis odręczny. Nie dopuszcza się składania podpisów przy użyciu faksymile.
IX.Tryb, kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin wyboru ofert:
- Oferty złożone w konkursie podlegają sprawdzeniu pod względem formalnym.
- Weryfikacja oferty pod względem formalnym polega na sprawdzeniu, czy:
- oferta została złożona w terminie,
- oferta została złożona w sposób określony w pkt VIII.1 ogłoszenia konkursowego,
- oferta została złożona przez podmiot uprawniony,
- oferta została złożona na właściwym formularzu,
- Oferent, który złożył ofertę prowadzi działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem,
- termin realizacji zadania publicznego nie wykracza poza ramy czasowe podane w ogłoszeniu konkursowym,
- oferta została podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Oferenta/Oferentów,
- oferta zawiera właściwe załączniki, wynikające z ogłoszenia konkursowego,
- załączone do oferty kopie dokumentów zostały potwierdzone za zgodność z oryginałem,
- wypełniono wszystkie pola oferty,
- wypełniono oświadczenia w części VII oferty,
- nie popełniono błędów rachunkowych.
- Ocena formalna dokonywana jest zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik
nr 1 do ogłoszenia konkursowego.
- W przypadku stwierdzenia uchybień w zakresie wymagań, o których mowa
w części IX.2.1) - 9) ogłoszenia konkursowego, oferta podlega odrzuceniu bez możliwości jej uzupełnienia.
- W przypadku stwierdzenia uchybień w zakresie wymagań, o których mowa
w części IX.2.10) - 12) ogłoszenia konkursowego, wzywa się Oferenta do usunięcia braków formalnych i oczywistych omyłek za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej podanego w części II oferty lub w przypadku braku adresu poczty elektronicznej, telefonicznie.
- Oferent zobowiązany jest do usunięcia uchybień w terminie dwóch dni roboczych od dnia powzięcia informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach. Za datę powzięcia informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach uznaje się datę wysłania wiadomości elektronicznej lub datę przeprowadzenia rozmowy telefonicznej, na okoliczność której sporządzana jest notatka służbowa.
- Oferty zweryfikowane pod względem formalnym kierowane są pod obrady komisji konkursowej do oceny ofert realizacji zadań publicznych.
- Komisja dokonuje oceny merytorycznej oferty na podstawie następujących kryteriów:
- możliwość realizacji zadania publicznego,
- ocena kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu
do zakresu rzeczowego zadania,
- jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmiot określony w art. 3 ust. 2 oraz art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie będzie realizować zadanie publiczne,
- ocena realizacji zleconych zadań publicznych Oferentowi, który w latach poprzednich realizował zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
- Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
- Ocena merytoryczna dokonywana jest zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do ogłoszenia konkursowego.
- Maksymalna liczba punktów do uzyskania wynosi 38.
- Za ofertę zaopiniowaną pozytywnie uważa się każdą, która uzyska średnią liczbę punktów minimum 60% (22,80 punktów), wynikającą z indywidualnej karty oceny oferty.
- Komisja konkursowa sumuje punkty przyznane każdej ofercie i ustala listę najwyżej ocenionych ofert, a następnie proponuje wysokość dotacji na realizację każdego zadania publicznego w ramach dostępnych na ten cel środków finansowych.
- Komisja sporządza protokół z posiedzenia, w treści którego przedstawia rekomendacje dla Prezydenta Miasta Rzeszowa w sprawie sposobu rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert.
- Decyzję o udzieleniu dotacji podejmuje Prezydent Miasta Rzeszowa, po zapoznaniu się z oceną Komisji Konkursowej.
- Wybór ofert nastąpi w terminie do 30 dni po upływie terminu składania ofert, określonym w ogłoszeniu konkursowym.
- Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną ogłoszone niezwłocznie po wyborze ofert:
- w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Rzeszowa,
- na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Rzeszowa, Rynek 1,
- na stronie internetowej: www.erzeszow.pl.
- Niniejsze postępowanie konkursowe nie przewiduje trybu odwoławczego.
X.Informacja o zrealizowanych przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3:
Nie zlecano realizacji zadania, o którym mowa w ogłoszeniu konkursowym.
XI.Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Oferent jest zobowiązany do zapoznania się z poniższą informacją.
Administrator danych osobowych
W zakresie obsługi administracyjno-biurowej komisji, rejestracji wpływających ofert i ich analizy pod względem formalnym, archiwizacji dokumentacji Administratorem Państwa danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzeszowie reprezentowany przez Dyrektora z siedzibą ul. Jagiellońska 26, 35-025 Rzeszów, tel. (17) 853-39-27, (17) 853-57-53, sekretariat@mopsrzeszow.pl
Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować poprzez e-mail: iod@mopsrzeszow.pl lub listownie na adres Administratora.
W zakresie prac komisji konkursowej, merytorycznej oceny ofert a także podjęcia decyzji o rozstrzygnięciu konkursu i wyłonieniu ofert Administratorem Państwa danych osobowych jest Prezydent Miasta Rzeszowa z siedzibą ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów, tel. (17) 788-99-00, e-mail: umrz@erzeszow.pl
Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować poprzez e-mail: iod@erzeszow.pl
lub listownie na adres Administratora.
Cele przetwarzania
Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w zakresie działalności na rzecz osób z niepełnosprawnością. Konkurs jest przeprowadzany w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Podstawy prawne przetwarzania
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO1.
Odbiorcy danych
Odbiorcami danych osobowych mogą być:
- a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, organy wymiaru sprawiedliwości, organy ścigania w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
- b) podmioty, usługodawcy w ramach świadczenia usług obsługi prawnej Administratora;
- osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o art. 5 ust. 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w związku z korzystaniem z ich usług, w tym usług niszczenia danych, usług utrzymania, wsparcia i serwisowania dla użytkowanych systemów informatycznych,
w tym elektronicznego generatora ofert,
- Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Wojewoda w zakresie niezbędnym
do wykonania zadań związanych ze sprawozdawczością, nadzorem
oraz z czynnościami kontrolnymi dotyczącymi realizacji Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024.
Okres przechowywania danych
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia postępowania konkursowego, a następnie do czasu wygaśnięcia obowiązku przechowywania tych danych wynikającego z realizacji Programu „Asystent osobisty osoby
z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024 oraz
z przepisów dotyczących archiwizacji dokumentacji.
Prawa osób, których dane dotyczą
Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- sprostowania2 (poprawiania) swoich danych;
- usunięcia danych osobowych w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
- ograniczenia przetwarzania danych;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu przeprowadzenia otwartego konkursu ofert, oceny ofert i wyboru podmiotu, z którym zostanie podpisana umowa.
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.)
2 Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmiana wyniku otwartego konkursu ofert.