Załącznik
do Zarządzenia nr 0050/52/2024
Prezydenta Miasta Rzeszowa
z dnia 26 stycznia 2024 r.
OGŁOSZENIE
Prezydent Miasta Rzeszowa ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej w 2024 r.
- Rodzaje zadań:
- Zadanie nr 1: „Wspieranie działalności rehabilitacyjnej osób niepełnosprawnych, w tym dzieci oraz wspieranie wolontariatu”.
Cel zadania: wspieranie aktywności osób z niepełnosprawnością, zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem społecznym poprzez między innymi: organizowanie i prowadzenie zajęć, grup wsparcia, szkoleń dla osób z niepełnosprawnością, wyjazdów o charakterze integracyjnym, rehabilitacyjnym i rekreacyjnym.
Uczestnikami zadania mogą być wyłącznie mieszkańcy Miasta
Rzeszowa, dzieci i młodzież uczęszczająca do placówek edukacyjnych, zlokalizowanych na terenie Rzeszowa, osoby z niepełnosprawnością,
w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. W sytuacji, gdy w ofercie planowane są działania integracyjne, osoby z niepełnosprawnością muszą stanowić co najmniej 50 % uczestników zadania.
- Zadanie nr 2: „Wspomaganie funkcjonowania i integracji rodzin ubogich, niewydolnych wychowawczo i patologicznych poprzez organizowanie spotkań okolicznościowych”.
Cel zadania: integracja rodzin ubogich, dotkniętych niekorzystnymi zjawiskami społecznymi, zapobieganie wykluczeniu społecznemu dzieci i rodzin ze środowisk wymagających wsparcia poprzez organizowanie imprez i spotkań o charakterze okazjonalnym, w których uczestnicy będą mieć możliwość spędzenia czasu w przyjaznych warunkach.
- Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania:
- Zadanie nr 1: Kwota dotacji przeznaczona na wsparcie realizacji zadania w 2024 – 130 000,00 zł.
- Zadanie nr 2: Kwota dotacji przeznaczona na wsparcie realizacji zadania w 2024 – 64 920,00 zł.
- Zasady przyznawania dotacji:
- Podmioty uprawnione do złożenia oferty: organizacje pozarządowe i podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Wartość wnioskowanej dotacji na realizację jednego zadania nie może przekroczyć kwoty 50 000,00 zł. W przypadku złożenia oferty na kwotę wyższą niż 50 000,00 zł, oferta zostanie odrzucona.
- Dotacja zostanie przyznana na wsparcie realizacji zadania, o którym mowa w ogłoszeniu konkursowym, przy czym wkład własny Oferenta: finansowy
i niefinansowy oraz świadczenia pieniężne od odbiorców zadania (jeśli dotyczy), wynosi nie mniej niż 10% ogólnych kosztów realizacji zadania. W przypadku ujęcia
w kalkulacji kosztów realizacji zadania, świadczenia pieniężnego od odbiorców zadania, wymagane jest, aby wkład własny finansowy i niefinansowy (osobowy) stanowił nie mniej niż połowę wymaganego wkładu Oferenta. Środki pieniężne
od odbiorców zadania nie stanowią środków finansowych wkładu własnego,
są odrębną pozycją w źródłach finansowania kosztów realizacji zadania.
- Dopuszcza się pobieranie świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego pod warunkiem, że Oferent realizujący zadanie publiczne prowadzi odpłatną działalność pożytku publicznego. Przychody uzyskiwane z tytułu opłat, przeznacza się na realizację zleconego zadania publicznego.
- Wsparcie wykonania zadania następuje w szczególności z zastosowaniem przepisów:
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej,
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych,
- ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.
- Podmioty uczestniczące w otwartym konkursie ofert i ubiegające się o dotację muszą spełniać warunki:
- złożyć w terminie poprawną ofertę, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzić działalność i posiadać cele statutowe zbieżne z zadaniami określonymi w niniejszym ogłoszeniu,
- posiadać osobowość prawną lub inną podstawę do złożenia ofert, podpisania umowy oraz dysponowania środkami finansowymi i rozliczania zadania.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, nie gwarantuje również przyznania dotacji w kwocie określonej w ofercie. Kwota dotacji może być inna niż wnioskowana.
- W przypadku przyznania dotacji w niższej wysokości niż wnioskowana, Oferent decydujący się na zawarcie umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego powinien przedstawić korektę syntetycznego opisu zadania, planu i harmonogramu działań, opisu zakładanych rezultatów realizacji zadania publicznego oraz dodatkowych informacji dotyczących rezultatów realizacji zadania publicznego
i kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego.
W zaktualizowanym planie i harmonogramie działań należy podać terminy rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych działań tj. dzień, miesiąc i rok. Zmiana zakresu zadania nie może naruszać istoty zadania przedstawionego w ofercie.
- Brak przedstawienia zaktualizowanych dokumentów wymienionych w pkt. 8 w terminie podanym w piśmie o przyznaniu dotacji, jest równoznaczny z odstąpieniem od podpisania umowy dotacyjnej.
- Oferent może odstąpić od zawarcia umowy, w przypadku przyznania dotacji niższej niż oczekiwana. W przypadku odstąpienia od zawarcia umowy Oferent powinien powiadomić o swojej decyzji w terminie 5 dni od daty przekazania informacji o wysokości przyznanej dotacji.
- Zleceniodawca może odmówić zawarcia umowy lub odstąpić od jej realizacji, a także odmówić rozliczenia dotacji, w przypadku dokonania przez Oferenta nieuzasadnionego lub nadmiernego zmniejszenia udziału środków innych niż dotacja w całkowitych kosztach wykonania zadania publicznego:
- przez nieuzasadnione zmniejszenie należy rozumieć wykazanie na etapie składania oferty zawyżonych kosztów wydatków,
- przez nadmierne zmniejszenie należy rozumieć taką zmianę zakresu finansowego zadania, która powoduje zmniejszenie liczby beneficjentów zadania lub rodzaju, zakresu i ilości podejmowanych działań, w sposób niewspółmierny do proporcji pomiędzy wnioskową a przyznaną kwotą dotacji.
- Z podmiotem, którego oferta zostanie wybrana w niniejszym konkursie, zawarta zostanie pisemna umowa pod warunkiem przedłożenia aktualizacji oferty, zgodnie z wezwaniem Zlecającego, szczególnie w zakresie, o którym mowa w pkt III.8 ogłoszenia konkursowego, pod rygorem odstąpienia od zawarcia umowy.
Umowa określa zakres i warunki realizacji zadania publicznego.
- Zadanie publiczne winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z ofertą i zawartą umową oraz obowiązującymi przepisami.
- Termin i warunki realizacji zadania:
- Termin realizacji zadań ustala się na 2024 rok.
- Zadanie powinno być realizowane zgodnie ze złożoną ofertą i podpisaną umową w przedziale czasowym, określonym w ofercie oraz jej aktualizacjach, z zastrzeżeniem pkt 3.
- Ze środków dotacji pokrywane mogą być wydatki poniesione w terminie realizacji zadania, jednak nie wcześniej niż od dnia zawarcia umowy.
- Dotacja nie może przekraczać 90% całkowitych kosztów zadania.
- Za kwalifikowane uznane zostaną wydatki niezbędne do realizacji zadań i bezpośrednio związane z ich realizacją, zgodnie z opisem działań w ofercie realizacji zadania, umieszczone w kosztorysie oferty, spełniające wymogi racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi, z zachowaniem zasady uzyskania najlepszych efektów z określonych nakładów, faktycznie poniesione i udokumentowane, poparte właściwymi dowodami księgowymi.
- Koszt własny rzeczowy jest kosztem niekwalifikowalnym (wkład rzeczowy nie jest wliczany do wkładu własnego).
- Dotacja nie może być przeznaczona na cele inwestycyjne. Środki związane z realizacją zadania nie mogą być wykorzystane na: zakup gruntów, zakup alkoholu i wyrobów tytoniowych, środków odurzających, działalność gospodarczą, polityczną oraz religijną, pokrycie mandatów karnych, kar grzywny i itp., pokrycie odsetek za zwłokę oraz pokrycie zobowiązań powstałych poza terminem wskazanym w umowie.
- Przekazanie środków finansowych nastąpi po podpisaniu umowy pomiędzy Gminą – Miasto Rzeszów a podmiotem wyłonionym w drodze konkursu, na rachunek bankowy podmiotu realizującego zadanie publiczne, w terminie określonym w umowie o dotację.
- Rezultaty:
- oczekiwane rezultaty wymagane w części III pkt 6 formularza oferty realizacji zadania publicznego tj. dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego należy wskazać w sposób precyzyjny z możliwością zmierzenia oraz rozliczenia ich osiągnięcia,
- wskaźniki zaproponowanych rezultatów powinny być adekwatne do założonych celów zadania oraz realne do osiągnięcia,
- obowiązkowym rezultatem ilościowym jest określenie liczby beneficjentów zadania, którym będą objęci mieszkańcy Rzeszowa oraz dzieci i młodzież uczęszczające do placówek edukacyjnych, zlokalizowanych na terenie Rzeszowa,
- fakultatywnymi rezultatami dodatkowymi będą np.; liczba spotkań, zajęć, szkoleń, wykładów, warsztatów, wydarzeń, imprez, itp.,
- weryfikacja osiągnięcia danego rezultatu powinna nastąpić na podstawie źródeł wskazanych przez Oferenta, dobór sposobów monitorowania należy
do Oferentów z zastrzeżeniem, że Prezydent Miasta Rzeszowa może zaproponować ich zmianę,
- dokumenty potwierdzające osiągnięcie rezultatów, wskazane w ofercie w cz. III pkt 6, należy przedłożyć do wglądu wraz ze sprawozdaniem z realizacji zadania publicznego. Dokumentacja przedłożona do wglądu zostanie zwrócona Zleceniobiorcy po dokonaniu oceny realizacji zadania,
- akceptacja sprawozdania i rozliczenie dotacji polegać będzie na weryfikacji osiągniętych przez Zleceniobiorcę rezultatów oraz weryfikacji zrealizowanych przez niego działań.
- W trakcie realizacji zadania mogą być dokonane zmiany w zakresie przyjętych rezultatów zadania publicznego. Rezultaty uważane są za osiągnięte, jeżeli nie nastąpiło ich zmniejszenie o więcej niż 10 % w stosunku do zakładanych. W innym przypadku wymaga to aneksu do umowy. Odstępstwa od zaplanowanych rezultatów należy wyjaśnić w sprawozdaniu.
- Zadanie uznaje się za zrealizowane, jeżeli Oferent zrealizuje 90% założonych w umowie rezultatów.
- Oferent realizujący zadanie powinien:
- posiadać niezbędne warunki i doświadczenie w realizacji zadań o podobnym charakterze,
- prowadzić dokumentację potwierdzającą zakres i sposób prowadzonej działalności, prowadzić sprawozdawczość zgodnie z przyjętymi wzorami.
- Z oferty zajęć, imprez lub innych przedsięwzięć realizowanych na podstawie niniejszego konkursu ofert mogą korzystać wyłącznie mieszkańcy Rzeszowa oraz dzieci i młodzież uczęszczające do placówek edukacyjnych, zlokalizowanych na terenie Rzeszowa.
- Na dane zadanie Oferent może otrzymać dotację tylko z jednego wydziału
lub jednostki organizacyjnej Urzędu Miasta Rzeszowa. W przypadku stwierdzenia otrzymania w bieżącym roku dotacji z budżetu Miasta Rzeszowa na to samo zadanie lub jego część, oferta nie będzie rozpatrywana.
- Oferent, który otrzymał dotację na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej i ewidencji księgowej zadania publicznego oraz jej opisywania zgodnie z zasadami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.
- Dopuszcza się w trakcie realizacji zadania możliwość dokonywania przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego. Przesunięcie uznaje się za zgodne z umową, gdy dana pozycja kosztorysu nie wzrosła o więcej niż 20 %. Zmniejszenie nie jest limitowane. Zmiany do wyżej określonego poziomu
nie wymagają pisemnej zgody.
- Koszty administracyjne tj.: wynagrodzenie koordynatora, osób prowadzących obsługę finansowo-księgową, promocja zadania, inne koszty niezbędne
do prawidłowej realizacji zadania, których nie można przypisać wprost
do poszczególnych jego działań, a związane są z zarządzaniem i obsługą zadania, nie mogą przekroczyć łącznie 20% kwoty całkowitych kosztów zadania,
z zastrzeżeniem, że wynagrodzenie koordynatora oraz osób prowadzących obsługę finansowo-księgową, nie może przekroczyć łącznie 15% całkowitych kosztów zadania.
- Koszty administracyjne, o których mowa w pkt 17 ogłoszenia konkursowego,
: czynsz, energia, gaz, woda i ścieki, wywóz śmieci, telefon, Internet, ochrona, remont lokalu i materiały biurowe, opłaty pocztowe i koszty bankowe muszą być bezpośrednio związane z realizacją zadania i naliczane w odpowiedniej części przypadającej na realizację działań objętych niniejszym konkursem (opis sposobu naliczania ww. kosztów powinien być zawarty w części VI formularza oferty).
- Ustala się maksymalne stawki wynagrodzeń pokrytych z dotacji:
- prowadzący zajęcia wychowawcze – 60 zł brutto za jednostkę szkoleniową (minimum 45 min),
- prowadzący terapie, szkolenia, wykłady – 100 zł brutto za jednostkę szkoleniową (minimum 45 min),
- inne czynności związane z wykonaniem zadania – indywidualnie, w oparciu
o stawki zaakceptowane w kosztorysie.
- Ustala się maksymalne stawki dla wolontariuszy lub członków podmiotu realizującego zadanie publiczne, przyjęte do rozliczenia wykonania zadania, jako pozafinansowy wkład własny:
- prowadzący zajęcia wychowawcze – 60 zł brutto za jednostkę szkoleniową (minimum 45 min.),
- prowadzący terapie, szkolenia, wykłady – 100 zł brutto za jednostkę szkoleniową (minimum 45 min.),
- inne czynności związane z wykonaniem zadania – indywidualnie, w oparciu o stawki zaakceptowane w kosztorysie.
- W przypadku realizacji zadania publicznego, którego beneficjentami są osoby niepełnoletnie Zleceniobiorca zobowiązany jest do uzyskania informacji – przed nawiązaniem z daną osobą stosunku pracy lub przed dopuszczeniem osoby
do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi – czy dane tej osoby są zamieszczone
w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
- W przypadku wyboru oferty, Oferent jest zobowiązany do zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami na zasadach określonych umową o realizacji zadania publicznego, w tym w szczególności dostępności architektonicznej, cyfrowej, informacyjno – komunikacyjnej (adekwatnie do charakteru przedsięwzięcia).
- W sytuacji ogłoszenia stanu epidemii, w trakcie realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest do zapoznania się i stosowania do aktualnych przepisów i wytycznych dotyczących zapobiegania i rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych oraz współpracy z właściwymi służbami i instytucjami.
- W zakresie związanym z realizacją zadania publicznego, w tym z gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywaniem danych osobowych, a także wprowadzaniem ich do systemów informatycznych, Oferent postępuje zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- W przypadku gdy Oferent przekazuje dane osobowe osób fizycznych w celu ubiegania się o realizację zadania publicznego w niniejszym otwartym konkursie ofert, Oferent zobowiązany jest wypełnić wobec tych osób obowiązki informacyjne z art. 13 i art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Termin składania ofert:
- Oferty należy składać w formie pisemnej, osobiście lub listownie, za pośrednictwem poczty, kuriera, itp.: wysyłając w zamkniętej kopercie opatrzonej nazwą i adresem Oferenta, z dopiskiem: „Otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej na rok 2024 - (należy wpisać rodzaj nazwę zadania, patrz: pkt I ogłoszenia konkursowego)”, zgodnie z formularzem określonym w załączniku nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań, w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie, ul. Jagiellońska 26. Za datę wpływu oferty do sekretariatu MOPS uznaje się złożenie oferty w terminie do 21 dni od daty ukazania się niniejszego ogłoszenia.
- Nie jest dopuszczalne nanoszenie jakichkolwiek zmian we wzorze formularza oferty.
- Oferty, które wpłyną do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie po terminie, o którym mowa w pkt V.1 (decyduje data wpływu oferty do sekretariatu MOPS w Rzeszowie), nie będą rozpatrywane.
- Oferent zobowiązany jest do podania adresu e-mail osoby upoważnionej do składania wyjaśnień dotyczących oferty w celu skutecznego poinformowania o stwierdzonych brakach lub uchybieniach i oczywistych omyłkach. W przypadku braku adresu e-mail Oferent zobowiązany jest podać numer telefonu.
- Oferta realizacji zadania publicznego musi zawierać wskazane w jej treści informacje, w szczególności:
- podstawowe informacje o złożonej ofercie, określenie rodzaju zadania,
- dane Oferenta, w tym numer rachunku bankowego Oferenta,
- termin i miejsce realizacji zadnia publicznego,
- opis zadania publicznego proponowanego do realizacji,
- opis zakładanych rezultatów realizacji zadania,
- dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego, pkt III 6 oferty (należy określić sposób monitorowania osiąganych powyżej wskaźników oraz rezultatów),
- plan i harmonogram zaplanowanych działań,
- kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania,
- informację o wcześniejszej działalności Oferenta w zakresie, którego dotyczy zadanie,
- informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania. W rubryce Zasoby kadrowe należy ująć wykaz wszystkich stanowisk z wyszczególnieniem kwalifikacji osób, przy udziale których Oferent będzie realizował zadanie,
- deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania,
- wypełnione wszystkie pola w formularzu (w przypadku, gdy informacja wymagana w danym polu z jakiegokolwiek powodu nie dotyczy Oferenta, należy wpisać „nie dotyczy” a w miejscach, które wymagają podania wartości liczbowych należy wpisać cyfrę „0”),
- wypełnione (przez dokonanie odpowiednich zakreśleń lub wykreśleń) oświadczenia znajdujące się na końcu oferty.
- Ponadto do oferty należy dołączyć:
- aktualny statut Oferenta,
- aktualny odpis z rejestru innego niż Krajowy Rejestr Sądowy lub wyciąg z ewidencji nieprowadzonej przez Prezydenta Miasta Rzeszowa, albo inne dokumenty potwierdzające status prawny Oferenta i umocowanie osób
go reprezentujących,
- w przypadku wyboru sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną, innego niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu Oferenta,
- w przypadku zmiany zarządu/władz Oferenta nieujawnionej w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym właściwym rejestrze/ewidencji – uchwałę dotyczącą zmiany/wyboru nowo wybranych osób,
- kopię umowy lub statutu spółki – w przypadku gdy Oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- w przypadku kościelnych osób prawnych - aktualne zaświadczenie
o osobowości prawnej parafii/zakonu oraz upoważnienie dla proboszcza
do reprezentowania parafii lub dekret powołujący na proboszcza lub inną funkcję, upoważniający do składania oświadczeń i zaciągania zobowiązań -
w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych działających
na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego
w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów
i związków wyznaniowych oraz gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenia działalności pożytku publicznego.
- Oferta i wszystkie załączone dokumenty (kserokopie powinny mieć adnotację „za zgodność z oryginałem” wraz z datą i czytelnym podpisem osoby/osób upoważnionych do reprezentowania Oferenta), powinny być ponumerowane, opatrzone datą, pieczęcią organizacji, pieczęcią imienną oraz podpisem osób uprawnionych do reprezentowania Oferenta na zewnątrz i zaciągania zobowiązań finansowych (zawierania umów). Jeśli osoba uprawniona nie dysponuje pieczęcią imienną, należy podpisać pełnym imieniem i nazwiskiem z zaznaczeniem pełnionej funkcji w organizacji. Za czytelne uważa się podpisy złożone w formie pieczęci imiennej wraz z podpisem odręcznym lub nie budzący wątpliwości co do imienia i nazwiska podpis odręczny. Nie dopuszcza się składania podpisów przy użyciu faksymile.
- Tryb, kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin wyboru ofert:
- Oferty złożone w konkursie podlegają sprawdzeniu pod względem formalnym.
- Weryfikacja oferty pod względem formalnym polega na sprawdzeniu, czy:
- oferta została złożona w terminie,
- oferta została złożona w sposób określony w pkt V.1 ogłoszenia konkursowego,
- oferta została złożona przez podmiot uprawniony,
- oferta została złożona na właściwym formularzu,
- Oferent, który złożył ofertę prowadzi działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem,
- termin realizacji zadania publicznego nie wykracza poza ramy czasowe podane w ogłoszeniu konkursowym,
- oferta została podpisana przez osoby upoważnione,
- wkład Oferenta wynosi nie mniej niż 10% całkowitych kosztów realizacji zadania,
w przypadku ujęcia w kalkulacji kosztów świadczenia pieniężnego od odbiorców zadania, wkład własny finansowy i niefinansowy (osobowy) stanowi nie mniej niż połowę wymaganego wkładu Oferenta,
- wartość wnioskowanej dotacji na realizację jednego zadania nie przekracza kwoty 50 000,00 zł, (pkt III.2 ogłoszenia konkursowego),
- wypełniono wszystkie pola oferty,
- wypełniono oświadczenia w części VII oferty,
- nie popełniono błędów rachunkowych,
- oferta zawiera właściwe załączniki, wynikające z ogłoszenia konkursowego,
- załączone do oferty kopie dokumentów zostały potwierdzone za zgodność z oryginałem.
- Ocena formalna dokonywana jest zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia konkursowego.
- W przypadku stwierdzenia uchybień w zakresie wymagań, o których mowa w części VI.2.1)-9) ogłoszenia konkursowego, oferta podlega odrzuceniu bez możliwości jej uzupełnienia.
- W przypadku stwierdzenia uchybień w zakresie wymagań, o których mowa w części VI.2.10)-14) ogłoszenia konkursowego, wzywa się Oferenta do usunięcia braków formalnych i oczywistych omyłek za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej podanego w części II oferty lub, w przypadku braku adresu poczty elektronicznej, telefonicznie.
- Oferent zobowiązany jest do usunięcia uchybień w terminie dwóch dni roboczych od dnia powzięcia informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach. Za datę powzięcia informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach uznaje się datę wysłania wiadomości elektronicznej lub datę przeprowadzenia rozmowy telefonicznej, na okoliczność której sporządzana jest notatka służbowa.
- Oferty zweryfikowane pod względem formalnym kierowane są pod obrady komisji konkursowej do oceny ofert realizacji zadań publicznych z zakresu pomocy społecznej.
- Komisja dokonuje oceny merytorycznej oferty na podstawie następujących kryteriów:
- możliwość realizacji zadania publicznego,
- ocena kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu
do zakresu rzeczowego zadania,
- jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmiot określony w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie będzie realizować zadanie publiczne,
- planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udział środków własnych finansowych lub środków pochodzących
z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
- planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków,
- ocena realizacji zleconych zadań publicznych Oferentowi, który w latach poprzednich realizował zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
- Komisja konkursowa może żądać od Oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
- Ocena merytoryczna dokonywana jest zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do ogłoszenia konkursowego.
- Maksymalna liczba punktów do uzyskania wynosi 70.
- Za ofertę zaopiniowaną pozytywnie uważa się każdą, która uzyska średnią liczbę punktów minimum 60% (42 punkty), wynikającą z indywidualnej karty oceny oferty.
- Komisja konkursowa sumuje punkty przyznane każdej ofercie i ustala listę najwyżej ocenionych ofert, a następnie proponuje wysokość dotacji na realizację każdego zadania publicznego w ramach dostępnych na ten cel środków finansowych.
- Komisja sporządza protokół z posiedzenia, w treści którego przedstawia rekomendacje dla Prezydenta Miasta Rzeszowa w sprawie sposobu rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert.
- Decyzję o udzieleniu dotacji podejmuje Prezydent Miasta Rzeszowa, po zapoznaniu się z oceną Komisji Konkursowej.
- Wybór ofert nastąpi w terminie do 60 dni po upływie terminu składania ofert, określonym w ogłoszeniu konkursowym.
- Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną ogłoszone niezwłocznie po wyborze ofert:
- w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Rzeszowa,
- na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Rzeszowa, Rynek 1,
- na stronie internetowej: erzeszow.pl.
- Niniejsze postępowanie konkursowe nie przewiduje trybu odwoławczego.
- Informacja o zrealizowanych przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3:
- Kwota przeznaczona na realizację zadania pn.: „Wspieranie działalności rehabilitacyjnej osób niepełnosprawnych, w tym dzieci oraz wspieranie wolontariatu”:
w 2022 r.: 130 000 zł,
w 2023 r.: 130 000 zł.
- Kwota przeznaczona na realizację zadania pn.: „Wspomaganie funkcjonowania i integracji rodzin ubogich, niewydolnych wychowawczo i patologicznych poprzez organizowanie spotkań okolicznościowych”:
w 2022 r.: 55 000 zł,
w 2023 r.: 64 920 zł.
- Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Oferent jest zobowiązany do zapoznania się z poniższą informacją.
Administrator danych osobowych
W zakresie obsługi administracyjno-biurowej komisji, rejestracji wpływających ofert
i ich analizy pod względem formalnym, archiwizacji dokumentacji Administratorem Państwa danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzeszowie reprezentowany przez Dyrektora z siedzibą ul. Jagiellońska 26, 35-025 Rzeszów, tel. (17) 853-39-27, (17) 853-57-53, sekretariat@mopsrzeszow.pl.
Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować poprzez e-mail: iod@mopsrzeszow.pl lub listownie na adres Administratora.
W zakresie prac komisji konkursowej, merytorycznej oceny ofert a także podjęcia decyzji o rozstrzygnięciu konkursu i wyłonieniu ofert Administratorem Państwa danych osobowych jest Prezydent Miasta Rzeszowa z siedzibą ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów, tel. (17) 788-99-00, e-mail: umrz@erzeszow.
Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować poprzez e-mail: iod@erzeszow.pl lub listownie na adres Administratora.
Cele przetwarzania
Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu pomocy społecznej. Konkurs jest przeprowadzany w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Podstawy prawne przetwarzania
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO1.
Odbiorcy danych
Odbiorcami danych osobowych mogą być:
- a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne
lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, organy wymiaru sprawiedliwości, organy ścigania w zakresie i w celach, które wynikają
z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
- b) podmioty, usługodawcy w ramach świadczenia usług obsługi prawnej Administratora;
- osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 5 ust. 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w związku z korzystaniem z ich usług, w tym usług niszczenia danych, usług utrzymania, wsparcia i serwisowania dla użytkowanych systemów informatycznych, w tym elektronicznego generatora ofert.
Okres przechowywania danych
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny
do przeprowadzenia postepowania konkursowego, a następnie zgodnie
z obowiązującymi przepisami archiwizacyjnymi (wyrażonymi w przepisach ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz aktach wykonawczych do tej ustawy).
Prawa osób, których dane dotyczą
Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- sprostowania2 (poprawiania) swoich danych;
- usunięcia danych osobowych w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
- ograniczenia przetwarzania danych;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu przeprowadzenia otwartego konkursu ofert, oceny ofert i wyboru podmiotu, z którym zostanie podpisana umowa.
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119,
str. 1 z późn. zm.)
2 Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmiana wyniku otwartego konkursu ofert