ul. Rynek 12
Urząd Miasta Rzeszów |
Wydział Inwestycji |
Data zatwierdzenia 2020-01-02 |
1. Siedziba | ||
Adres | ul. Rynek 12, 35-064 Rzeszów | |
Telefon | 1 77 88 99 00 | |
wi@erzeszow.pl | ||
www | www.erzeszow.pl | |
Godziny pracy | poniedziałek, wtorek: 7:30 – 15:30, środa: 7:30 – 17:00, czwartek, piątek: 7:30 – 15:30 |
|
2. Dyrektor | ||
Imię i nazwisko | Urszula Kukulska | |
Siedziba | ul. Rynek 12, 35-064 Rzeszów | |
Telefon | 1 77 88 99 00 | |
wi@erzeszow.pl | ||
3. Kompetencje Dyrektora | ||
Kieruje i organizuje pracę Wydziału przy pomocy zastępcy dyrektora, kierowników oddziałów. Bezpośrednio nadzoruje pracę Oddziału Przygotowania i Realizacji Inwestycji oraz specjalistów ds. zarzadzania ruchem na drogach i ds. nadzoru właścicielskiego spółek miejskich. |
||
Zastępca Dyrektora | ||
Imię i nazwisko | Beata Sitnik | |
Siedziba | ul. Rynek 12, 35-064 Rzeszów | |
Telefon | 1 77 88 99 00 | |
wi@erzeszow.pl | ||
Kompetencje Zastępcy Dyrektora | ||
Sprawuje bezpośredni nadzór nad Oddziałem Ewidencjonowania, Monitorowania i Rozliczania inwestycji oraz wspomaga nadzór nad przygotowaniem, realizacją i rozliczaniem projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych (krajowych i unijnych). |
||
4. Podstawa prawna | ||
Zarządzenie Nr 19/2013 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 27 lutego 2013 roku w sparwie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa z późniejszymi zmianami w tym po zmianie zarządzeniem nr 47/2020 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 16 lipca 2020r. | ||
5. Struktura organizacyjna | ||
Wydziałem Inwestycji zarządza dyrektor wydziału przy pomocy zastępcy dyrektora. W skład Wydziału Inwestycji wchodzą: 1. Oddział Przygotowania Inwestycji, którego pracą kieruje kierownik oddziału; 2. Oddział Realizacji Inwestycji, którego pracą kieruje kierownik oddziału; 3. Oddział Ewidencjonowania, Monitorowania i Rozliczania Inwestycji, którego pracą kieruje kierownik oddziału. |
||
6. Zadania | ||
1. Do zadań Oddziału Przygotowania Inwestycji należy w szczególności: 1) przygotowywanie zadań inwestycyjnych w zakresie umożliwiającym uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia 2) uczestnictwo w komisjach przetargowych dla postępowań powyżej 30 tys. euro oraz przeprowadzanie postępowań ofertowych na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót dla postępowań poniżej 30 tys. euro 3) przygotowanie materiałów w celu zlecenia programu funkcjonalno-użytkowego dla zadań prowadzonych w trybie zaprojektuj – zbuduj 4) przygotowywanie materiałów do przeprowadzenia procedury przetargowej zadań ujętych w budżecie miasta; 5) współudział z miejskimi jednostkami organizacyjnymi przy realizacji inwestycji, 6) przekazywanie do Oddziału Realizacji Inwestycji dokumentacji w celu zapoznania się i wniesienia uwag, 7) przekazywanie do Oddziału Realizacji Inwestycji odebranej dokumentacji wraz z decyzjami administracyjnymi 8) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi w sprawie planowanych inwestycji na terenach zarządzanych przez te jednostki; 9) przygotowywanie materiałów do wniosków o uzyskanie środków zewnętrznych na wytypowane zadania; 10) przygotowywanie propozycji do wniosków o dokonanie stosownych zmian budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta wraz z uzasadnieniem w przypadku konieczności ich wprowadzenia; 11) prowadzenie ewidencji poniesionych wydatków na opracowanie dokumentacji dla zadań ujętych w budżecie i przekazywanie do Oddziału Realizacji Inwestycji 12) przyjmowanie i sprawdzanie faktur pod względem formalno - merytorycznym: zgodności z zapisami umowy, protokołami odbioru dokumentacji projektowej, planem wydatków inwestycyjnych według źródeł finansowania oraz ich kompletności i przekazywania do Oddziału Ewidencjonowania, Monitorowania i Rozliczania Inwestycji, 13) wyliczanie kar umownych zgodnie z zapisami umów i przekazywanie informacji w zakresie ich potrącenia do Oddziału Ewidencjonowania, Monitorowania i Rozliczania Inwestycji; 14) sporządzanie w ustalonych terminach materiałów do sprawozdań i informacji z wykonania zadań inwestycyjnych i wykorzystania środków na ich realizację; 15) uczestnictwo w dyskusjach publicznych związanych z uchwalanymi zmianami do projektów studium uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz strategii i projektów rozwoju społeczno – gospodarczego miasta i jego zmiany oraz opracowywanie wniosków i uwag do tych projektów; 16) współdziałanie z Biurem Rozwoju Miasta Rzeszowa przy opracowywaniu projektów planów inwestycyjnych w połączeniu z uchwalanymi planami zagospodarowania przestrzennego dla miasta i zmiany tych planów; 17) przygotowywanie projektów uchwał ws. podwyższenia kapitału zakładowego spółek miejskich w zakresie opracowań dokumentacji 18) opiniowanie dokumentacji złożonych na narady koordynacyjne. 2. Do zadań Oddziału Realizacji Inwestycji należy w szczególności: 1) analiza otrzymanej z Oddziału Przygotowania Inwestycji dokumentacji projektowej na zadania planowane do realizacji w celu zapoznania się i zgłaszanie ew. uwag przed odbiorem od Wykonawcy dokumentacji 2) sprawdzanie złożonych ofert w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w ramach uczestnictwa w komisjach przetargowych; 3) reprezentowanie inwestora w procesie realizacji zadań inwestycyjnych; 4) realizacja zadań inwestycyjnych zgodnie z odebraną dokumentacją wraz z decyzjami administracyjnym oraz umową; 5) pełnienie samodzielnej funkcji inspektora nadzoru przez przydzielonych inspektorów do realizacji zadań inwestycyjnych, a w szczególności: a) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem lub pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; b) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowania przy wykonywaniu tych robót wyrobów zgodnie z art. 10 dopuszczalność stosowania wyrobów przy robotach budowlanych; c) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania; d) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy. 6) przygotowywanie materiałów do przeprowadzenia procedury przetargowej zadań ujętych w budżecie miasta; 7) przyjmowanie i sprawdzanie faktur pod względem formalno - merytorycznym: zgodności z zapisami umowy, protokołami odbioru robót, planem wydatków inwestycyjnych według źródeł finansowania oraz ich kompletności i przekazywania do Oddziału Ewidencjonowania, Monitorowania i Rozliczania Inwestycji; 8) wyliczanie kar umownych zgodnie z zapisami umów i przekazywanie informacji w zakresie ich potrącenia do Oddziału Ewidencjonowania, Monitorowania i Rozliczania Inwestycji; 9) prowadzenie czynności związanych z przeglądami gwarancyjnymi; 10) przeprowadzanie w okresie rękojmi przeglądów stanu obiektów po realizacji zadania i egzekwowanie usunięcia usterek; 11) zlecanie usunięcia usterek w ramach wykonawstwa zastępczego; 12) sporządzanie w ustalonych terminach materiałów do sprawozdań i informacji z wykonania zadań inwestycyjnych i wykorzystania środków na ich realizację; 13) kontynuacja ewidencji wartościowo-rodzajowej zadań w zakresie wykonania robót budowlanych; 14) dokonywanie końcowego rozliczenia dowodów OT, kompletowanie i przekazywanie do użytkownika celem zwiększenia majątku trwałego; 15) prowadzenie ewidencji i obiegu dowodów OT oraz sporządzanie raportów z zakończonych zadań inwestycyjnych; 16) udzielanie pomocy organizacyjno-technicznej grupom inicjatyw lokalnych w przygotowywaniu inwestycji i wdrożeniu ich do realizacji; 17) prowadzenie zadań związanych z przygotowaniem i zlecaniem robót na inwestycje związane z udziałem czynników społecznych (grupy inicjatyw lokalnych); 18) przygotowywanie projektów uchwał ws. podwyższenia kapitału zakładowego spółek miejskich po zakończeniu realizacji robót, 19) prowadzenie ewidencji decyzji niezbędnych przy realizacji zadań inwestycyjnych i ich rozliczanie. 3. Do zadań Oddziału Ewidencjonowania, Monitorowania i Rozliczania Inwestycji należy w szczególności: 1) przygotowywanie materiałów do projektu budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Rzeszowa w zakresie działalności Wydziału Inwestycji; 2) opracowywanie planów wydatków budżetowych Wydziału Inwestycji w oparciu o obowiązującą klasyfikację wydatków budżetowych na dany rok budżetowy oraz planów wydatków budżetowych Wydziału Inwestycji na lata następne; 3) przygotowywanie wniosków o dokonanie stosownych zmian w budżecie i Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Rzeszowa niezbędnych do realizacji zadań prowadzonych przez Wydział Inwestycji; 4) aktualizacja planów finansowych po zmianach dokonanych uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta; 5) prowadzenie ewidencji zmian budżetowych dokonanych na zadaniach inwestycyjnych realizowanych przez Wydział Inwestycji w danym roku budżetowym w układzie klasyfikacji budżetowej; 6) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności z budżetem i Wieloletnią Prognozą Finansową wniosków o uruchomienie procedury zamówień publicznych i zawieranych umów oraz pozostałych umów nie objętych procedurami ustawy Prawo zamówień publicznych (przekazywanych przez Oddział Przygotowania Inwestycji i Oddział Realizacji Inwestycji) w ramach zadań inwestycyjnych realizowanych przez Wydział; 7) prowadzenie ewidencji zaangażowania środków finansowych na podstawie wniosków o uruchomienie procedury zamówień publicznych i zawieranych umów oraz pozostałych umów nie objętych procedurami ustawy Prawo zamówień publicznych przekazywanych przez Oddział Przygotowania Inwestycji i Oddział Realizacji Inwestycji wraz z wyliczaniem stanu wolnych środków w ramach zadań realizowanych przez Wydział; 8) sporządzanie i aktualizacja planów Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Rzeszowa na rok budżetowy w zakresie zadań inwestycyjnych; 9) sporządzanie i aktualizacja rejestru zawartych umów na przygotowanie i realizację zadań inwestycyjnych; 10) sporządzanie i aktualizacja rejestru zamówień publicznych poniżej 30 000 euro w ramach zadań inwestycyjnych Wydziału Inwestycji; 11) sporządzanie i aktualizacja rejestru zamówień publicznych powyżej 30 000 euro prowadzonych przez Wydział Centralnego Zamawiającego w ramach zadań inwestycyjnych Wydziału Inwestycji; 12) sporządzanie informacji z zadań realizowanych i zrealizowanych przez Oddziały Przygotowania i Realizacji Inwestycji w celu przedkładania ich na spotkania z mieszkańcami miasta Rzeszowa; 13) prowadzenie ewidencji zadań, na których poniesiono nakłady, a których realizacja została zaniechana, 14) przyjmowanie i sprawdzanie faktur pod względem zgodności z zapisami umowy, protokołami odbioru oraz planem finansowym; 15) potwierdzanie na przedkładanych fakturach ilości środków pozostających do wykorzystania na poszczególnych zadaniach; 16) sporządzanie w ustalonych terminach sprawozdań, informacji z wykonania zadań inwestycyjnych i wykorzystania środków na ich realizację; 17) wystawianie faktur VAT za materiały odzyskane w trakcie realizacji zadań inwestycyjnych oraz faktur VAT dotyczących aportów wnoszonych do spółek miejskich; 18) analiza zadań planowanych do realizacji pod kątem możliwości zakwalifikowania ich do dofinansowania ze środków zewnętrznych; 19) przygotowywanie informacji i wstępnych materiałów w zakresie możliwości pozyskiwania funduszy na zadania inwestycyjne według wytycznych instytucji zarządzających; 20) opracowanie materiałów dla zadań zakwalifikowanych do wniosku o dofinansowanie ze środków zewnętrznych we współpracy z Oddziałami Przygotowania i Oddziałem Realizacji Inwestycji; 21) przygotowywanie wniosków wraz z niezbędnymi załącznikami dla zadań dofinansowanych ze środków zewnętrznych do przeprowadzenia procedury przetargowej dla zamówień publicznych poniżej 30 000 euro; 22) sprawdzanie zgodności faktur i protokołów odbioru robót z harmonogramami rzeczowo – finansowymi dla projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych; 23) rozliczanie wydatków dla zadań inwestycyjnych objętych dofinansowaniem; 24) wystawianie dokumentów obliczenia wpłaty związanych z dotacjami za prowadzenie przez Gminę Miasto Rzeszów publicznego transportu zbiorowego na terenie sąsiednich gmin; 25) sporządzanie, aktualizacja i ewidencjonowanie umów w sprawie zaciągnięcia pożyczek bez oprocentowania w Spółdzielniach na podstawie uchwał Rady; 26) sporządzanie, aktualizacja i ewidencjonowanie umów na udzielenie dotacji celowych, pomocy finansowej oraz rozliczanie tych dotacji, pomocy finansowej; 27) prowadzenie ewidencji dowodów księgowych i ofert wpływających do Wydziału; 28) bieżąca obsługa kancelaryjno – administracyjna Wydziału. 4. Wydział Inwestycji poza zadaniami wyszczególnionymi w ust. 3, 4, 5 i 7 realizuje inne zadania, a w szczególności: 1) prowadzi sprawy dotyczące utworzenia, przystąpienia, prywatyzacji, rozwiązania spółki oraz zbycia udziałów posiadanych przez miasto w spółkach prawa handlowego; 2) współpracuje z przedstawicielami miasta w organach kontrolnych spółek oraz prowadzi dokumentację z tym związaną; 3) dokonuje analizy dokumentów związanych ze sprawami objętymi porządkiem obrad zgromadzenia wspólników spółek; 4) inicjuje przeprowadzenia kontroli przez Radę Nadzorczą w jednoosobowych Spółkach Gminy Miasto Rzeszów; 5) inicjuje przeprowadzenia kontroli w spółkach, w których Gmina Miasto Rzeszów posiada swoje udziały lub akcje, w ramach przysługującego wspólnikowi prawa indywidualnej ontroli; 6) prowadzi sprawy związane z nadzorem merytorycznym i monitorowaniem sytuacji ekonomiczno – finansowej spółek Gminy Miasto Rzeszów; 7) realizuje ustalenia Prezydenta działającego jako Zgromadzenie Wspólników MPWiK Sp. z o.o., MPEC Sp. z o.o., MZBM Rzeszów Sp. z o.o., MPK Sp. z o.o., MPGK Sp. z o.o.; 8) prowadzi sprawy związane z nadzorem nad zarządzaniem ruchem na drogach na terenie miasta; 9) prowadzi sprawy związane z zatwierdzaniem projektów organizacji ruchu na drogach; 10) prowadzi sprawy związane z ewidencją i przechowywaniem zatwierdzonych projektów organizacji ruchu; 11) weryfikuje zgodności istniejących organizacji ruchu z zatwierdzonymi projektami organizacji ruchu; 12) prowadzi sprawy związane z wydawaniem zezwoleń na wykorzystywanie dróg w sposób szczególny (wyłączanie z ruchu, utrudnienia w ruchu drogowym, korowody, imprezy, pielgrzymki i procesje); 13) sporządza w ustalonych terminach sprawozdawczości GUS z realizacji inwestycji prowadzonych przez wydział; 14) sporządza w ustalonych terminach sprawozdawczości do KPOŚK. 5. Wydział Inwestycji wspomaga nadzór Prezydenta nad Miejskim Zarządem Dróg w Rzeszowie, Zarządem Zieleni Miejskiej w Rzeszowie, Zarządem Transportu Miejskiego w Rzeszowie, MPGK – Rzeszów Sp. z o.o., MPWiK Sp. z o.o., MPEC – Rzeszów Sp. z o.o., MZBM Rzeszów Sp. z o.o., MPK – Rzeszów Sp. z o.o. oraz współdziała z Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego dla miasta. |
||
Dane opracowania | ||
Opublikował | Sławomir Stelmach | 2020.01.02 |
Wytworzył | Urszula Kukulska | 2020.01.02 |