Wynik konsultacji projektu Programu współpracy miasta Rzeszowa na 2026 rok z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

Prezydent Miasta Rzeszowa ogłosił konsultacje projektu Programu współpracy miasta Rzeszowa na 2026 rok z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Konsultacje trwały od 8 września do 29 września 2025 r. i odbyły się w formie formularza konsultacyjnego, dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Rzeszowa pod adresem: https://bip.erzeszow.pl/291-wydzial-polityki-spolecznej/2211-aktualnosci/129469-konsultacje-programu-wspolpracy-na-2026-_-termin-na-zglaszanie-uwag-29-wrzesnia-2025-r.html oraz na stronie internetowej Miasta pod adresem: Program współpracy - Konsultacje - Konsultacje Programu Współpracy na 2026 – termin na zgłaszanie uwag: 29 września 2025 r. - Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa
W trakcie konsultacji 2 organizacje pozarządowe zgłosiły następujące uwagi.

 Lp.

Organizacja zgłaszająca

Treść uwagi

Rozstrzygnięcie

CELE SZCZEGÓŁOWE

1.  

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Promocja i rozwój wolontariatu

Uwaga uwzględniona

Treść programu zmieniona zgodnie z propozycją.

 2.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Uwaga nieuwzględniona

Kwestia ta jest już uregulowana w odrębnych, powszechnie obowiązujących przepisach prawa. Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2024 r. poz. 1411, z późn. zm.), podmioty publiczne są zobowiązane do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej.
Zgłoszona propozycja jest już realizowana w ramach obowiązujących działań Miasta Rzeszowa, dlatego nie wymaga dodatkowego ujęcia w Programie współpracy.

3.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Wzmacnianie konsultacji i dialogu z NGO

Uwaga nieuwzględniona

Kwestie te są już uregulowane w przepisach prawa i znajdują odzwierciedlenie w obecnie obowiązujących zasadach współpracy samorządu z trzecim sektorem. Zgodnie z art. 5 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2025 r. poz. 1338), organy administracji publicznej prowadzą dialog i współpracę z organizacjami pozarządowymi na zasadach:

  • pomocniczości;
  • suwerenności stron;
  • partnerstwa;
  • efektywności;
  • uczciwej konkurencji;
  • jawności i przejrzystości.

Ponadto, zgodnie z art. 5a ww. ustawy, projekt rocznego programu współpracy podlega obowiązkowym konsultacjom z organizacjami pozarządowymi, co stanowi już formalne narzędzie dialogu i partycypacji tych podmiotów w procesie kształtowania polityki współpracy z sektorem pozarządowym. W związku z powyższym, zgłoszona uwaga — choć zgodna z duchem współpracy i dialogu obywatelskiego — nie wymaga odrębnego ujęcia w Programie, ponieważ realizacja postulowanego celu odbywa się już w ramach obowiązującego porządku prawnego oraz istniejących praktyk konsultacyjnych. Przyjęcie tego celu jest przedwczesne i powinno zostać poprzedzone zbadaniem oczekiwań większej grupy rzeszowskich NGO.

4.    

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Wsparcie NGO w pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych

Uwaga nieuwzględniona

Program współpracy ma charakter ramowy i strategiczny, określający formy współpracy (art. 5a ust. 4 ustawy), a nie instrumenty finansowego doradztwa. Wsparcie w pozyskiwaniu środków zewnętrznych jest realizowane w praktyce poprzez szkolenia, doradztwo i działania informacyjne – te elementy nie stanowią celu szczegółowego programu. Przesłana propozycja zmiany jest częściowo realizowana przez Miasto Rzeszów.
W ramach współpracy z organizacjami pozarządowymi miasto prowadzi działania informacyjne, w tym przekazuje za pośrednictwem generatora NGO aktualne informacje o możliwościach aplikowania o granty zewnętrzne.

5. 

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Promocja dialogu obywatelskiego

Uwaga uwzględniona

Treść programu zmieniona zgodnie z propozycją.

6.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Partnerstwo międzypokoleniowe i międzykulturowe

Uwaga nieuwzględniona

Idea partnerstw międzypokoleniowych i międzykulturowych wykracza poza zakres celów szczegółowych współpracy z organizacjami pozarządowymi. Te kwestie są już ujęte w innych miejskich dokumentach strategicznych, m.in. w polityce senioralnej, młodzieżowej.
Zgłoszona propozycja jest już realizowana w ramach obowiązujących działań Miasta Rzeszowa, dlatego nie wymaga dodatkowego ujęcia w Programie współpracy.

FORMY WSPÓŁPRACY

7. 

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Inicjatywa lokalna

Uwaga uwzględniona

Treść programu zmieniona zgodnie z propozycją. 

8.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Miasto jako platforma współpracy międzysektorowej

Uwaga uwzględniona

Uwaga została uwzględniona w Rozdziale 5 § 6 – Formy współpracy, ponieważ jej treść dotyczy praktycznych sposobów realizacji współpracy między Miastem a organizacjami, a nie bezpośrednio celów szczegółowych programu.

9.  

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Umowy partnerskie (np. projekty UE)

Uwaga nieuwzględniona

Umowy partnerskie są formalnie uregulowane w art. 5 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie: „umowy partnerskiej określonej w art. 28a ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2025 r. poz. 198), porozumienia albo umowy o partnerstwie określonych w art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 818) i porozumienia albo umowy o partnerstwie określonych w art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz. U. poz. 1079 oraz z 2024 r. poz. 1717).
Umowy partnerskie, w szczególności w kontekście projektów unijnych, podlegają specyficznym i złożonym regulacjom wynikającym z prawa unijnego oraz krajowych przepisów implementujących te fundusze. Włączenie ich do ogólnego programu współpracy z NGO mogłoby być niewystarczające do kompleksowego uregulowania tej kwestii lub prowadziłoby do powielania regulacji już istniejących w odrębnych dokumentach strategicznych i programach operacyjnych dotyczących funduszy europejskich.
Nieuwzględnienie tej propozycji nie wyklucza możliwości zawarcia umowy partnerskiej, w przypadku zaistnienia takiej potrzeby.

10.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Zakup usług od NGO (zamówienia publiczne)

Uwaga uwzględniona

Treść programu zmieniona zgodnie z propozycją. 

11. 

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Szkolenia, warsztaty i doradztwo (świadczone przez JST)

Uwaga nieuwzględniona

Bezpośrednie świadczenie szkoleń, warsztatów i doradztwa przez jednostkę samorządu terytorialnego dla NGO może być postrzegane jako wchodzenie w obszar działalności podmiotów rynkowych lub samych NGO oferujących takie usługi. Samorząd, zgodnie z zasadą subsydiarności, powinien raczej wspierać dostęp do takich usług poprzez np. dofinansowanie udziału organizacji w zewnętrznych szkoleniach, zamiast samodzielnie je organizować, chyba że dotyczy to specyficznych szkoleń związanych z obsługą programu współpracy lub nowymi przepisami, co jednak nie jest celem programu.

12.  

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Promocja 1,5% PIT dla OPP

Uwaga uwzględniona

Treść programu zmieniona zgodnie z propozycją.

13.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Rekomendacje i listy intencyjne

Uwaga uwzględniona

Treść programu zmieniona zgodnie z propozycją.

14.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Nieodpłatne udostępnianie lokali i zasobów miasta

Uwaga nieuwzględniona

Jest to ustawowo dopuszczalna forma wsparcia dla organizacji pozarządowych. Zapis jest uwzględniony w Programie Rozdział 5 Formy współpracy § 6 ust.2 pkt 9 (zapewnienie dostępu do infrastruktury miejskiej – sal konferencyjnych, sprzętu, narzędzi IT niezbędnych do realizacji działań społecznych). Organizacje pozarządowe mogą nieodpłatnie korzystać z zasobów Międzynarodowego Centrum Integracji Feniks zgodnie z Regulaminem rezerwacji i korzystania z sal w MCI FENIKS.
Zgłoszona propozycja jest już realizowana w ramach obowiązujących działań Miasta Rzeszowa, dlatego nie wymaga powielania zapisów Programie współpracy.

15.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Patronaty władz miasta

Uwaga uwzględniona

Treść programu zmieniona zgodnie z propozycją.

16.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Spotkania sieciujące i Gala Wolontariatu

Uwaga nieuwzględniona

Te formy współpracy mogą być realizowane na podstawie potencjalnego zlecenia zadania publicznego. Miasto nie chciałoby jednak w Programie współpracy narzucać Oferentom przystępującym do otwartego konkursu ofert na działania wspierające potencjał NGO oczekiwanych sposobów realizacji zadania publicznego.

17.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Elektroniczna baza danych/portal NGO

Uwaga nieuwzględniona

Stworzenie i utrzymanie elektronicznej bazy danych lub portalu NGO wiąże się ze znacznymi kosztami inwestycyjnymi i operacyjnymi (aktualizacja, moderacja, ochrona danych osobowych zgodnie z RODO). Jest
to narzędzie informatyczne, a nie forma współpracy sama w sobie. Utworzenie elektronicznej bazy danych może zostać zrealizowane pod warunkiem, że organizacje pozarządowe podejmą się jej prowadzenia i bieżącej aktualizacji.

18.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Wsparcie w kontaktach międzynarodowych

Uwaga uwzględniona

Treść programu zmieniona zgodnie z propozycją.

19.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Promocja NGO w mediach miejskich

Uwaga uwzględniona

Treść programu zmieniona zgodnie z propozycją. 

20.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Wydzielenie środków na wkład własny i rozwój NGO oraz dotacja na wkład własny

Uwaga częściowo uwzględniona

W związku z planowanymi działaniami, wstępnie rozważamy możliwość udzielenia dotacji na pokrycie wkładów własnych w projektach realizowanych z innych źródeł niż budżet Miasta Rzeszowa.

21.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Możliwość korekty środków w trakcie roku

Uwaga uwzględniona

Treść programu zmieniona zgodnie z propozycją.

22. 

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Kwota orientacyjna z zastrzeżeniem dopasowania do uchwały budżetowej

Uwaga uwzględniona

Treść programu zmieniona zgodnie z propozycją.

Priorytetowe zadania publiczne

23.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Edukacja i działania dla dzieci i młodzieży

Uwaga nieuwzględniona

Zakres ten jest już w znacznej mierze objęty istniejącymi priorytetowymi zadaniami publicznymi, takimi jak:
1) Ochrona i promocja zdrowia (działania profilaktyczne, edukacja zdrowotna)
2) Pomoc społeczna (wsparcie dla dzieci i młodzieży w trudnej sytuacji życiowej)
3) Kultura, sport i dziedzictwo (zajęcia edukacyjne, sportowe, kulturalne)
Tworzenie odrębnego priorytetu mogłoby prowadzić do dublowania zakresów lub rozpraszania środków, podczas gdy istniejące kategorie są wystarczająco elastyczne, aby uwzględniać specyfikę działań skierowanych do dzieci i młodzieży. Zgodnie z zasadami racjonalności wydatkowania środków publicznych i przejrzystości programu, należy unikać nadmiernego rozdrobnienia katalogu zadań, jeżeli ich realizacja może odbywać się w ramach istniejących, szerszych kategorii.
Zgłoszona propozycja jest już realizowana w ramach obowiązujących działań Miasta Rzeszowa, dlatego nie wymaga dodatkowego ujęcia w Programie współpracy.

24. 

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Ekologia i ochrona klimatu

Uwaga nieuwzględniona

Kwestie ekologii i ochrony klimatu są bezsprzecznie ważne, jednak w kontekście bieżącego Programu Współpracy, ich uwzględnienie jako odrębnego priorytetu wiązałoby się z koniecznością znaczącego przesunięcia środków z innych, już ugruntowanych zadań publicznych, lub wymagałoby zabezpieczenia dodatkowych funduszy, co w obecnej sytuacji budżetowej nie jest możliwe.

25.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Porządek i bezpieczeństwo publiczne

Uwaga nieuwzględniona

Zapewnienie porządku i bezpieczeństwa publicznego należy do podstawowych zadań własnych gminy, realizowanych głównie przez wyspecjalizowane służby (Policję, Straż Miejską) oraz inne jednostki organizacyjne. Rola organizacji pozarządowych w tym obszarze ma charakter uzupełniający i wspierający (np. działania profilaktyczne, edukacyjne), a nie autonomicznej realizacji zadań publicznych. Wprowadzenie tego priorytetu w Programie Współpracy dla NGO mogłoby prowadzić do niejasności w podziale kompetencji i odpowiedzialności, co jest niezgodne z art. 7 Ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 5 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które precyzują zakres zadań publicznych realizowanych przez samorząd.
Zgłoszona propozycja jest już realizowana w ramach obowiązujących działań Miasta Rzeszowa, dlatego nie wymaga dodatkowego ujęcia w Programie współpracy.

26.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Wspieranie rodziny i pieczy zastępczej

Uwaga nieuwzględniona

Kwestie wspierania rodziny i pieczy zastępczej są w całości objęte priorytetowym zadaniem publicznym nr 4) Pomoc społeczna. Ustawa o pomocy społecznej oraz Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej jasno określają, że te działania są integralną częścią systemu pomocy społecznej. Wprowadzenie odrębnego punktu stanowiłoby powielenie istniejącego zakresu, co jest niezgodne z zasadą efektywności i przejrzystości programu. Działania w tym zakresie mogą być nadal finansowane w ramach priorytetu "Pomoc społeczna".
Zgłoszona propozycja jest już realizowana w ramach obowiązujących działań Miasta Rzeszowa, dlatego nie wymaga dodatkowego ujęcia w Programie współpracy.

27.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Zadania na rzecz wzmocnienia sektora NGO

Uwaga uwzględniona

Treść programu zmieniona zgodnie z propozycją.

28. 

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Integracja cudzoziemców, projekty wielokulturowe

Uwaga nieuwzględniona

Działania związane z integracją cudzoziemców i projektami wielokulturowymi mogą być realizowane w ramach już istniejących priorytetów, zwłaszcza:
1) Pomoc społeczna (wsparcie w adaptacji, pomoc socjalna)
2) Kultura, sport i dziedzictwo (działania promujące dialog międzykulturowy, wymianę kulturalną, integrację poprzez sport).
Zgłoszona propozycja jest już realizowana w ramach obowiązujących działań Miasta Rzeszowa, dlatego nie wymaga dodatkowego ujęcia w Programie współpracy.

29.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Projekty patriotyczne, historyczne, rocznicowe

Uwaga nieuwzględniona

Tego typu projekty są w pełni objęte priorytetowym zadaniem publicznym nr 5) Kultura, sport i dziedzictwo. Prowadzenie działań patriotycznych, upamiętniających historię czy obchodzenie rocznic jest integralną częścią działalności kulturalnej i edukacyjnej w zakresie dziedzictwa. Oddzielanie ich w osobną kategorię jest zbędne i mogłoby prowadzić do nadmiernego rozdrobnienia programu, podczas gdy obecna kategoria jest wystarczająco szeroka i elastyczna.
Zgłoszona propozycja jest już realizowana w ramach obowiązujących działań Miasta Rzeszowa, dlatego nie wymaga dodatkowego ujęcia w Programie współpracy.

30.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Rozwój społeczeństwa obywatelskiego

Uwaga nieuwzględniona

Rozwój społeczeństwa obywatelskiego jest nadrzędnym celem całej Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz Programu Współpracy, a nie pojedynczym, odrębnym zadaniem publicznym do bezpośredniego finansowania w kategoriach projektów i zostanie uwzględniony w celach szczegółowych.
Zgłoszona propozycja jest już realizowana w ramach obowiązujących działań Miasta Rzeszowa, dlatego nie wymaga dodatkowego ujęcia w Programie współpracy.

Budżet

31.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Zwiększenie puli do 18-20 mln zł

Uwaga nieuwzględniona

Zgodnie z art. 211 i nast. Ustawy o finansach publicznych oraz przepisami Ustawy o samorządzie gminnym (czy odpowiednio powiatowym/wojewódzkim), wysokość środków przeznaczanych na poszczególne cele jest suwerenną decyzją organu stanowiącego (Rady Miasta/Gminy), podejmowaną w ramach uchwalania rocznej uchwały budżetowej.
Różnice w finansowaniu NGO w miastach o zbliżonej liczbie mieszkańców, takich jak Kielce i Rzeszów, często wynikają z odmiennego podejścia do sposobu realizacji poszczególnych zadań własnych.
Inny model alokacji środków sprawia, że budżet Rzeszowa może wydawać się znacznie niższy w porównaniu do innych miast.

32.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Podział środków
na obszary priorytetowe

Uwaga nieuwzględniona

Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (art. 15 ust. 2h) stanowi,
że program współpracy określa priorytetowe zadania publiczne. Jednakże, sztywne przypisanie konkretnych kwot uważamy za niewłaściwe.

Sposób oceny realizacji Programu Współpracy

33.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Powrót do brzmienia: „na podstawie rekomendacji Komisji”

Uwaga nieuwzględniona

Brak zgodności z zapisem w art. 15 ust 2a Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie „Organ administracji publicznej ogłaszający otwarty konkurs ofert powołuje komisję konkursową w celu opiniowania złożonych ofert”. Tym samym brak jest podstaw do przypisania Komisjom dalej idących uprawnień.

34.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Przywrócenie zapisu: „Koordynację Programu prowadzi Wydział Polityki Społecznej przy współpracy z innymi komórkami merytorycznymi.”

Uwaga nieuwzględniona

Zgodnie z art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2025 r. poz. 1153), to Prezydent miasta kieruje bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentuje ją na zewnątrz, a organizację wewnętrzną urzędu ustala samodzielnie, m.in. poprzez regulamin organizacyjny. Oznacza to, że przypisanie konkretnych zadań do określonego wydziału (w tym koordynacji Programu współpracy) wynika  z wewnętrznych ustaleń organizacyjnych, a nie z dokumentów programowych o charakterze strategicznym.

35.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Dodanie wskaźników rezultatu i produktu (np. liczba godzin wsparcia, liczba wolontariuszy, liczba partnerstw)

Uwaga nieuwzględniona

Program współpracy ma charakter ogólny i strategiczny, a nie operacyjny, co oznacza, że nie jest dokumentem służącym szczegółowemu monitorowaniu efektów ilościowych. Zgodnie z art. 5a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2025 r. poz. zm.  1338), program współpracy określa m.in. priorytetowe zadania publiczne, formy współpracy oraz zasady realizacji współpracy, ale nie nakłada obowiązku ustalania szczegółowych wskaźników pomiaru rezultatów. Ponadto szczegółowe wskaźniki rezultatu i produktu są zazwyczaj elementem oceny realizacji poszczególnych zadań publicznych w ramach ogłaszanych otwartych konkursów ofert, gdzie organizacje pozarządowe przedstawiają własne cele, rezultaty i wskaźniki w składanych ofertach, zgodnie z formularzem określonym w rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057). Wprowadzanie ogólnych wskaźników do dokumentu programowego mogłoby prowadzić do nadmiernego uproszczenia lub ujednolicenia bardzo zróżnicowanych form współpracy i działań realizowanych przez organizacje pozarządowe, co nie odpowiada ich specyfice i elastyczności działania.

36.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Obowiązek sprawozdawczości w układzie wskaźników

Uwaga nieuwzględniona

Ustawa nie przewiduje możliwości nakładania w programie współpracy nowych obowiązków sprawozdawczych wobec organizacji pozarządowych, w tym obowiązku raportowania w układzie wskaźników. Szczegółowe wymogi określa rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 20 sierpnia 2018 r. w sprawie wzorów ofert, ramowych wzorów umów i sprawozdań (Dz.U. 2018 poz. 1469).

37.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Półroczna ocena stopnia realizacji Programu

Uwaga nieuwzględniona

Art. 5a ust. 1, 2 i 3 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Program współpracy JST z organizacjami pozarządowymi uchwalany jest na rok.  Można również przyjąć program wieloletni. Ustawa nie precyzuje częstotliwości oceny programu w cyklu krótszym niż roczny. Standardowo ocena realizacji programu przeprowadzana jest raz w roku. Wprowadzenie obowiązkowej półrocznej oceny nie znajduje bezpośredniego umocowania w przepisach ustawy. Urząd nie posiada kompetencji do oceny Programu.

38.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

3 wskaźniki horyzontalne (wolontariat, grupy defaworyzowane, środki zewnętrzne)

Uwaga nieuwzględniona

Nie uwzględniono uwagi ze względu na szeroki wachlarz zadań publicznych powierzanych organizacjom pozarządowym, obejmujących różnorodne obszary działalności. Wprowadzenie obligatoryjnych wskaźników horyzontalnych dla wszystkich projektów mogłoby ograniczyć elastyczność Programu współpracy i jego dostosowanie do specyfiki poszczególnych zadań.

39.

Spółdzielnia Socjalna Polifonia Project

Ewaluacja jakościowa co 3 lata

Uwaga nieuwzględniona

Nie uwzględniono uwagi ze względu na brak opracowanej i opisanej metodologii przeprowadzenia proponowanej ewaluacji jakościowej, w tym zasad doboru wskaźników, kryteriów oceny i sposobu gromadzenia danych. Wprowadzenie takiego zapisu bez jednoznacznie określonych założeń metodycznych mogłoby prowadzić do niejednoznacznej interpretacji wyników i utrudnić rzetelne monitorowanie.

Priorytetowe zadania publiczne

40.

Fundacja Aktywizacja Oddział
w Rzeszowie

Wnioskujemy o wydzielenie środków i utworzenie Funduszu na wkłady własne dla organizacji pozarządowych, które realizują zadania wymienione w rozdziale
6 Priorytetowe zadania publiczne.

Uwaga częściowo uwzględniona

W związku z planowanymi działaniami, wstępnie rozważamy możliwość udzielenia wkładu własnego. Zastrzegamy jednak, że ostateczna decyzja w tej kwestii będzie uzależniona od uchwalenia budżetu na rok 2026. Uwaga została uwzględniona w Rozdziale 5 Formy współpracy § 6 pkt. 1 Współpraca finansowa