Data wydruku: 2025-02-22 15:50:07

Urząd Miasta Rzeszowa

e-mail: umrz@erzeszow.pl www: erzeszow.pl

Wydziały UM Rzeszów

Informacje o Wydziale

Urząd Miasta Rzeszów

Wydział Inwestycji

1. Dane teleadresowe
Adres ul. Grunwaldzka 38, 35-068 Rzeszów
Infolinia Urzedu Miasta Rzeszowa 1 77 88 99 00
e-mail wi@erzeszow.pl
Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa www.erzeszow.pl
Godziny pracy poniedziałek, wtorek: 7:30 – 15:30,
środa: 7:30 – 17:00,
czwartek, piątek: 7:30 – 15:30
2. Dyrektor
Imię i nazwisko Beata Sitnik
Adres ul. Grunwaldzka 38, 35-068 Rzeszów
3. Kompetencje Dyrektora
Kieruje i organizuje pracę Wydziału.
4. Zastępca Dyrektora ds. inwestycji
Imię i nazwisko Piotr Bednarski
Adres ul. Grunwaldzka 38, 35-068 Rzeszów
5. Kompetencje Zastępcy Dyrektora ds. inwestycji
Sprawuje bezpośredni nadzór nad Oddziałem Przygotowania i Realizacji Inwestycji.
7. Podstawa prawna
Zarządzenie Nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa z późniejszymi zmianami w tym po zmianie zarządzeniem nr 109/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 3 listopada 2022 r.
8. Struktura organizacyjna

1. Wydziałem Inwestycji zarządza dyrektor wydziału przy pomocy zastępcy dyrektora ds. inwestycji.

2. W skład Wydziału Inwestycji wchodzą:

1) Oddział Przygotowania i Realizacji Inwestycji;

2) Oddział Ewidencjonowania, Budżetu i Rozliczania Inwestycji, którego pracą kieruje kierownik oddziału.

3. W skład Oddziału Przygotowania i Realizacji Inwestycji wchodzą referaty:

1) Referat Inwestycji Kluczowych, którego pracą kieruje kierownik referatu;

2) Referat Inwestycji Kubaturowych, którego pracą kieruje kierownik referatu;

3) Referat Inwestycji Liniowych, którego pracą kieruje kierownik referatu;

4) Referat Wsparcia Technicznego, którego pracę nadzoruje zastępca dyrektora ds. inwestycji.

4. W skład Oddziału Ewidencjonowania, Budżetu i Rozliczania Inwestycji wchodzi Referat Planowania Inwestycji, którego pracę nadzoruje dyrektor wydziału.

9. Zadania

1. Do zadań Oddziału Przygotowania i Realizacji Inwestycji należy w szczególności:

1) przygotowywanie materiałów do przeprowadzenia procedury przetargowej zadań ujętych w budżecie miasta;

2) przygotowanie materiałów w celu zlecenia programu funkcjonalno-użytkowego dla zadań prowadzonych w trybie zaprojektuj – zbuduj;

3) uczestnictwo w komisjach przetargowych dla postępowań równych lub powyżej 130 tys. zł netto oraz przeprowadzanie postępowań ofertowych na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót dla postępowań poniżej 130 tys. zł netto;

4) analiza otrzymanej dokumentacji projektowej dla realizowanych zadań przed odbiorem od Wykonawcy dokumentacji w zakresie umożliwiającym uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę w tym uzyskanie akceptacji Komisji Opracowań Projektowych (KOPI);

5) przygotowanie dokumentacji i materiałów niezbędnych do realizacji zadań inwestycyjnych;

6) sprawdzanie złożonych ofert w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w ramach uczestnictwa w komisjach przetargowych;

7) realizacja zadań inwestycyjnych zgodnie z odebraną dokumentacją wraz z decyzjami administracyjnym oraz umową;

8) współudział z miejskimi jednostkami organizacyjnymi przy realizacji inwestycji;

9) pełnienie samodzielnej funkcji inspektora nadzoru na przydzielonych do realizacji zadaniach inwestycyjnych, a w szczególności:

a) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem lub pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej,

b) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowania przy wykonywaniu tych robót wyrobów zgodnie z art. 10 dopuszczalność stosowania wyrobów przy robotach budowlanych,

c) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania,

d) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy;

10) wyliczanie kar umownych zgodnie z zapisami umów;

11) przygotowywanie projektów uchwał ws. podwyższenia kapitału zakładowego spółek miejskich w zakresie opracowania dokumentacji i realizacji inwestycji;

12) sporządzanie w ustalonych terminach materiałów do sprawozdań i informacji z wykonania zadań inwestycyjnych i wykorzystania środków na ich realizację;

13) prowadzenie ewidencji wartościowo-rodzajowej realizowanych zadań;

14) przekazanie kompletnej dokumentacji powykonawczej do użytkownika;

15) przygotowanie materiałów do sporządzenia dowodów OT;

16) prowadzenie zadań związanych z przygotowaniem i zlecaniem robót na inwestycje związane z udziałem czynników społecznych (grupy inicjatyw lokalnych).

6. Referat Inwestycji Kluczowych, Referat Inwestycji Kubaturowych oraz Referat Inwestycji Liniowych realizują zadania, o których mowa w ust. 5.

7. Do zadań Referatu Wsparcia Technicznego należy w szczególności:

1) prowadzenie czynności związanych z przeglądami gwarancyjnymi;

2) przeprowadzanie w okresie rękojmi przeglądów stanu obiektów po realizacji zadania i egzekwowanie usunięcia usterek;

3) zlecanie usunięcia usterek w ramach wykonawstwa zastępczego;

4) prowadzenie ewidencji przeglądów gwarancyjnych;

5) bieżąca kontrola prawidłowego użytkowania przekazanej użytkownikowi infrastruktury;

6) prowadzenie rejestru oraz analizy usterek i wad oraz określenie metod zapobiegania ich wystąpieniu; 

7) analiza rozwiązań projektowych pod kątem eliminacji wad i usterek; 

8) współpraca z pozostałymi Referatami WI przy przygotowaniu i realizacji inwestycji.

8. Do zadań Oddziału Ewidencjonowania, Budżetu i Rozliczania Inwestycji należy w szczególności:

1) przygotowywanie materiałów do projektu budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Rzeszowa w zakresie działalności Wydziału;

2) opracowywanie planów wydatków budżetowych Wydziału Inwestycji w oparciu o obowiązującą klasyfikację wydatków budżetowych;

3) przygotowywanie wniosków o dokonanie stosownych zmian w budżecie i Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Rzeszowa niezbędnych do realizacji zadań prowadzonych przez Wydział;

4) prowadzenie ewidencji zmian budżetowych dokonanych na zadaniach inwestycyjnych realizowanych przez Wydział w danym roku budżetowym w układzie klasyfikacji budżetowej;

5) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności z budżetem i Wieloletnią Prognozą Finansową wniosków o uruchomienie procedury zamówień publicznych i zawieranych umów oraz pozostałych umów nie objętych procedurami ustawy Prawo zamówień publicznych;

6) prowadzenie ewidencji zaangażowania środków finansowych na podstawie wniosków o uruchomienie procedury zamówień publicznych i zawieranych umów oraz pozostałych umów nie objętych procedurami ustawy Prawo zamówień publicznych wraz z wyliczaniem stanu wolnych środków w ramach zadań realizowanych przez Wydział;

7) sporządzanie i aktualizacja planów zamówień publicznych urzędu na rok budżetowy w zakresie zadań inwestycyjnych realizowanych przez Wydział;

8) sporządzanie i aktualizacja rejestru zawartych umów na przygotowanie i realizację zadań inwestycyjnych;

9) sprawdzanie faktur pod względem zgodności z zapisami umowy, protokołami odbioru robót oraz planem finansowym;

10) wystawianie faktur w związku z realizacją projektów dofinansowywanych ze środków zewnętrznych;

11) wystawianie faktur VAT za materiały odzyskane w trakcie realizacji zadań inwestycyjnych;

12) wystawianie faktur Vat dotyczących aportów wnoszonych do spółek miejskich;

13) wystawianie dokumentów obliczenia wpłaty związanych z dotacjami za prowadzenie przez Gminę Miasto Rzeszów publicznego transportu zbiorowego na terenie sąsiednich gmin.

14) sporządzanie w ustalonych terminach sprawozdań i informacji z wykonania zadań realizowanych i zrealizowanych przez Wydział;

15) przygotowywanie informacji i materiałów do wniosków o dofinansowanie zadań ze środków zewnętrznych;

16) rozliczanie wydatków dla zadań inwestycyjnych objętych dofinansowaniem;

17) prowadzenie spraw związanych z umowami w sprawie zaciągnięcia pożyczek bez oprocentowania w Spółdzielniach;

18) prowadzenie ewidencji projektów uchwał ws. podwyższenia kapitału zakładowego spółek miejskich w zakresie opracowania dokumentacji i realizacji inwestycji;

19) prowadzenie ewidencji dowodów OT, decyzji na usunięcie drzew i/lub krzewów, decyzji na zajęcie pasa drogowego;

20) sporządzanie sprawozdań w zakresie działalności prowadzonej przez Wydział Inwestycji;

9. Do zadań Referatu Planowania Inwestycji należy w szczególności:

1) prowadzenie ewidencji wniosków w sprawie wprowadzenia do realizacji zadań inwestycyjnych (z wyłączeniem zadań będących w kompetencji jednostek organizacyjnych);

2) wstępna analiza wniosków w sprawie wprowadzenia zadań inwestycyjnych do budżetu i WPF w zakresie prawa dysponowania terenem na cele inwestycyjne oraz możliwości realizacji zadania (z wyłączeniem zadań będących w kompetencji jednostek organizacyjnych);

3) udzielanie odpowiedzi na pisma w sprawie wprowadzenia zadań inwestycyjnych do realizacji i związane z interpelacjami/zapytaniami Radnych Miasta Rzeszowa w sprawie wprowadzenia zadań inwestycyjnych do realizacji;

4) prowadzenie ewidencji wniosków rad osiedli w sprawie wprowadzenia zadań do projektu budżetu (z wyłączeniem zadań będących w kompetencji jednostek organizacyjnych);

5) wstępna analiza wniosków rad osiedli w sprawie wprowadzenia zadań inwestycyjnych do projektu budżetu i WPF w zakresie prawa do dysponowania terenem na cele inwestycyjne oraz możliwości realizacji zadania (z wyłączeniem zadań będących w kompetencji jednostek organizacyjnych);

6) przygotowanie ogólnego opisu planowanego do wykonania zakresu rzeczowego zadań inwestycyjnych oraz ustalanie planowanych kosztów opracowania dokumentacji projektowej i wykonania robót budowlanych zadań inwestycyjnych możliwych do realizacji i wprowadzenia do budżetu lub WPF (z wyłączeniem zadań będących w kompetencji jednostek organizacyjnych);

7) uczestnictwo w dyskusjach publicznych związanych z uchwalanymi zmianami do projektów studium uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz strategii i projektów rozwoju społeczno – gospodarczego miasta i jego zmiany oraz opracowywanie wniosków
i uwag do tych projektów;

8) współdziałanie z Biurem Rozwoju Miasta Rzeszowa przy opracowywaniu projektów planów inwestycyjnych w połączeniu z uchwalanymi planami zagospodarowania przestrzennego dla miasta i zmiany tych planów;

9) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi w sprawie planowanych inwestycji na terenach zarządzanych przez te jednostki.

10. Wydział Inwestycji wspomaga nadzór Prezydenta nad Miejskim Zarządem Dróg w Rzeszowie, Zarządem Zieleni Miejskiej w Rzeszowie, Zarządem Transportu Miejskiego w Rzeszowie, oraz współdziała z Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego dla miasta.

10. Dane opracowania
Opublikował Sławomir Stelmach 2022-11-04
Wytworzył Beata Sitnik 2022-11-04