Urząd Miasta Rzeszów |
Wydział Inwestycji |
||
1. Dane teleadresowe | |||
Adres | ul. Grunwaldzka 38, 35-068 Rzeszów | ||
Infolinia Urzedu Miasta Rzeszowa | 1 77 88 99 00 | ||
wi@erzeszow.pl | |||
Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa | www.erzeszow.pl | ||
Godziny pracy | poniedziałek, wtorek: 7:30 – 15:30, środa: 7:30 – 17:00, czwartek, piątek: 7:30 – 15:30 |
||
2. Dyrektor | |||
Imię i nazwisko | Beata Sitnik | ||
Adres | ul. Grunwaldzka 38, 35-068 Rzeszów |
||
3. Kompetencje Dyrektora | |||
Kieruje i organizuje pracę Wydziału. | |||
4. Zastępca Dyrektora ds. inwestycji | |||
Imię i nazwisko | Piotr Bednarski | ||
Adres | ul. Grunwaldzka 38, 35-068 Rzeszów | ||
5. Kompetencje Zastępcy Dyrektora ds. inwestycji | |||
Sprawuje bezpośredni nadzór nad Oddziałem Przygotowania i Realizacji Inwestycji. | |||
7. Podstawa prawna | |||
Zarządzenie Nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa z późniejszymi zmianami w tym po zmianie zarządzeniem nr 109/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 3 listopada 2022 r. | |||
8. Struktura organizacyjna | |||
1. Wydziałem Inwestycji zarządza dyrektor wydziału przy pomocy zastępcy dyrektora ds. inwestycji. 2. W skład Wydziału Inwestycji wchodzą: 1) Oddział Przygotowania i Realizacji Inwestycji; 2) Oddział Ewidencjonowania, Budżetu i Rozliczania Inwestycji, którego pracą kieruje kierownik oddziału. 3. W skład Oddziału Przygotowania i Realizacji Inwestycji wchodzą referaty: 1) Referat Inwestycji Kluczowych, którego pracą kieruje kierownik referatu; 2) Referat Inwestycji Kubaturowych, którego pracą kieruje kierownik referatu; 3) Referat Inwestycji Liniowych, którego pracą kieruje kierownik referatu; 4) Referat Wsparcia Technicznego, którego pracę nadzoruje zastępca dyrektora ds. inwestycji. 4. W skład Oddziału Ewidencjonowania, Budżetu i Rozliczania Inwestycji wchodzi Referat Planowania Inwestycji, którego pracę nadzoruje dyrektor wydziału. |
|||
9. Zadania | |||
1. Do zadań Oddziału Przygotowania i Realizacji Inwestycji należy w szczególności: 1) przygotowywanie materiałów do przeprowadzenia procedury przetargowej zadań ujętych w budżecie miasta; 2) przygotowanie materiałów w celu zlecenia programu funkcjonalno-użytkowego dla zadań prowadzonych w trybie zaprojektuj – zbuduj; 3) uczestnictwo w komisjach przetargowych dla postępowań równych lub powyżej 130 tys. zł netto oraz przeprowadzanie postępowań ofertowych na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót dla postępowań poniżej 130 tys. zł netto; 4) analiza otrzymanej dokumentacji projektowej dla realizowanych zadań przed odbiorem od Wykonawcy dokumentacji w zakresie umożliwiającym uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę w tym uzyskanie akceptacji Komisji Opracowań Projektowych (KOPI); 5) przygotowanie dokumentacji i materiałów niezbędnych do realizacji zadań inwestycyjnych; 6) sprawdzanie złożonych ofert w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w ramach uczestnictwa w komisjach przetargowych; 7) realizacja zadań inwestycyjnych zgodnie z odebraną dokumentacją wraz z decyzjami administracyjnym oraz umową; 8) współudział z miejskimi jednostkami organizacyjnymi przy realizacji inwestycji; 9) pełnienie samodzielnej funkcji inspektora nadzoru na przydzielonych do realizacji zadaniach inwestycyjnych, a w szczególności: a) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem lub pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, b) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowania przy wykonywaniu tych robót wyrobów zgodnie z art. 10 dopuszczalność stosowania wyrobów przy robotach budowlanych, c) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania, d) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy; 10) wyliczanie kar umownych zgodnie z zapisami umów; 11) przygotowywanie projektów uchwał ws. podwyższenia kapitału zakładowego spółek miejskich w zakresie opracowania dokumentacji i realizacji inwestycji; 12) sporządzanie w ustalonych terminach materiałów do sprawozdań i informacji z wykonania zadań inwestycyjnych i wykorzystania środków na ich realizację; 13) prowadzenie ewidencji wartościowo-rodzajowej realizowanych zadań; 14) przekazanie kompletnej dokumentacji powykonawczej do użytkownika; 15) przygotowanie materiałów do sporządzenia dowodów OT; 16) prowadzenie zadań związanych z przygotowaniem i zlecaniem robót na inwestycje związane z udziałem czynników społecznych (grupy inicjatyw lokalnych). 6. Referat Inwestycji Kluczowych, Referat Inwestycji Kubaturowych oraz Referat Inwestycji Liniowych realizują zadania, o których mowa w ust. 5. 7. Do zadań Referatu Wsparcia Technicznego należy w szczególności: 1) prowadzenie czynności związanych z przeglądami gwarancyjnymi; 2) przeprowadzanie w okresie rękojmi przeglądów stanu obiektów po realizacji zadania i egzekwowanie usunięcia usterek; 3) zlecanie usunięcia usterek w ramach wykonawstwa zastępczego; 4) prowadzenie ewidencji przeglądów gwarancyjnych; 5) bieżąca kontrola prawidłowego użytkowania przekazanej użytkownikowi infrastruktury; 6) prowadzenie rejestru oraz analizy usterek i wad oraz określenie metod zapobiegania ich wystąpieniu; 7) analiza rozwiązań projektowych pod kątem eliminacji wad i usterek; 8) współpraca z pozostałymi Referatami WI przy przygotowaniu i realizacji inwestycji. 8. Do zadań Oddziału Ewidencjonowania, Budżetu i Rozliczania Inwestycji należy w szczególności: 1) przygotowywanie materiałów do projektu budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Rzeszowa w zakresie działalności Wydziału; 2) opracowywanie planów wydatków budżetowych Wydziału Inwestycji w oparciu o obowiązującą klasyfikację wydatków budżetowych; 3) przygotowywanie wniosków o dokonanie stosownych zmian w budżecie i Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Rzeszowa niezbędnych do realizacji zadań prowadzonych przez Wydział; 4) prowadzenie ewidencji zmian budżetowych dokonanych na zadaniach inwestycyjnych realizowanych przez Wydział w danym roku budżetowym w układzie klasyfikacji budżetowej; 5) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności z budżetem i Wieloletnią Prognozą Finansową wniosków o uruchomienie procedury zamówień publicznych i zawieranych umów oraz pozostałych umów nie objętych procedurami ustawy Prawo zamówień publicznych; 6) prowadzenie ewidencji zaangażowania środków finansowych na podstawie wniosków o uruchomienie procedury zamówień publicznych i zawieranych umów oraz pozostałych umów nie objętych procedurami ustawy Prawo zamówień publicznych wraz z wyliczaniem stanu wolnych środków w ramach zadań realizowanych przez Wydział; 7) sporządzanie i aktualizacja planów zamówień publicznych urzędu na rok budżetowy w zakresie zadań inwestycyjnych realizowanych przez Wydział; 8) sporządzanie i aktualizacja rejestru zawartych umów na przygotowanie i realizację zadań inwestycyjnych; 9) sprawdzanie faktur pod względem zgodności z zapisami umowy, protokołami odbioru robót oraz planem finansowym; 10) wystawianie faktur w związku z realizacją projektów dofinansowywanych ze środków zewnętrznych; 11) wystawianie faktur VAT za materiały odzyskane w trakcie realizacji zadań inwestycyjnych; 12) wystawianie faktur Vat dotyczących aportów wnoszonych do spółek miejskich; 13) wystawianie dokumentów obliczenia wpłaty związanych z dotacjami za prowadzenie przez Gminę Miasto Rzeszów publicznego transportu zbiorowego na terenie sąsiednich gmin. 14) sporządzanie w ustalonych terminach sprawozdań i informacji z wykonania zadań realizowanych i zrealizowanych przez Wydział; 15) przygotowywanie informacji i materiałów do wniosków o dofinansowanie zadań ze środków zewnętrznych; 16) rozliczanie wydatków dla zadań inwestycyjnych objętych dofinansowaniem; 17) prowadzenie spraw związanych z umowami w sprawie zaciągnięcia pożyczek bez oprocentowania w Spółdzielniach; 18) prowadzenie ewidencji projektów uchwał ws. podwyższenia kapitału zakładowego spółek miejskich w zakresie opracowania dokumentacji i realizacji inwestycji; 19) prowadzenie ewidencji dowodów OT, decyzji na usunięcie drzew i/lub krzewów, decyzji na zajęcie pasa drogowego; 20) sporządzanie sprawozdań w zakresie działalności prowadzonej przez Wydział Inwestycji; 9. Do zadań Referatu Planowania Inwestycji należy w szczególności: 1) prowadzenie ewidencji wniosków w sprawie wprowadzenia do realizacji zadań inwestycyjnych (z wyłączeniem zadań będących w kompetencji jednostek organizacyjnych); 2) wstępna analiza wniosków w sprawie wprowadzenia zadań inwestycyjnych do budżetu i WPF w zakresie prawa dysponowania terenem na cele inwestycyjne oraz możliwości realizacji zadania (z wyłączeniem zadań będących w kompetencji jednostek organizacyjnych); 3) udzielanie odpowiedzi na pisma w sprawie wprowadzenia zadań inwestycyjnych do realizacji i związane z interpelacjami/zapytaniami Radnych Miasta Rzeszowa w sprawie wprowadzenia zadań inwestycyjnych do realizacji; 4) prowadzenie ewidencji wniosków rad osiedli w sprawie wprowadzenia zadań do projektu budżetu (z wyłączeniem zadań będących w kompetencji jednostek organizacyjnych); 5) wstępna analiza wniosków rad osiedli w sprawie wprowadzenia zadań inwestycyjnych do projektu budżetu i WPF w zakresie prawa do dysponowania terenem na cele inwestycyjne oraz możliwości realizacji zadania (z wyłączeniem zadań będących w kompetencji jednostek organizacyjnych); 6) przygotowanie ogólnego opisu planowanego do wykonania zakresu rzeczowego zadań inwestycyjnych oraz ustalanie planowanych kosztów opracowania dokumentacji projektowej i wykonania robót budowlanych zadań inwestycyjnych możliwych do realizacji i wprowadzenia do budżetu lub WPF (z wyłączeniem zadań będących w kompetencji jednostek organizacyjnych); 7) uczestnictwo w dyskusjach publicznych związanych z uchwalanymi zmianami do projektów studium uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz strategii i projektów rozwoju społeczno – gospodarczego miasta i jego zmiany oraz opracowywanie wniosków 8) współdziałanie z Biurem Rozwoju Miasta Rzeszowa przy opracowywaniu projektów planów inwestycyjnych w połączeniu z uchwalanymi planami zagospodarowania przestrzennego dla miasta i zmiany tych planów; 9) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi w sprawie planowanych inwestycji na terenach zarządzanych przez te jednostki. 10. Wydział Inwestycji wspomaga nadzór Prezydenta nad Miejskim Zarządem Dróg w Rzeszowie, Zarządem Zieleni Miejskiej w Rzeszowie, Zarządem Transportu Miejskiego w Rzeszowie, oraz współdziała z Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego dla miasta. |
|||
10. Dane opracowania | |||
Opublikował | Sławomir Stelmach | 2022-11-04 | |
Wytworzył | Beata Sitnik | 2022-11-04 |