Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 559, z późn. zm.) i art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r., poz. 503) Miejską Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną powołuje Prezydent Miasta Rzeszowa, która stanowi organ doradczy Prezydenta w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego.
Miejska Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna w Rzeszowie działa na podstawie Zarządzenia Prezydenta Miasta Rzeszowa nr VIII/2037/2022 z dnia 14 października 2022 roku.
Do zadań Komisji należy:
Prezydent powierza zadania związane z działaniem MKUA Dyrektorowi Biura Architekta Miasta Urzędu Miasta Rzeszowa.
Skład Miejskiej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej w Rzeszowie: