Konkursy 2025
OGŁOSZENIE
Prezydent Miasta Rzeszowa ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej w 2025 roku, pn.: „Zapewnienie wsparcia osobom będącym w kryzysie bezdomności poprzez wprowadzenie usług streetworkera wraz z pakietem usług socjalnych i medycznych”.
- Rodzaj zadania:
- Nazwa zadania: „Zapewnienie wsparcia osobom będącym w kryzysie bezdomności poprzez wprowadzenie usług streetworkera wraz z pakietem usług socjalnych i medycznych”.
- Cel zadania: udzielanie pomocy i wsparcia osobom bezdomnym przebywającym w przestrzeni publicznej oraz na obszarach niemieszkalnych Miasta Rzeszowa.
- Adresatami zadania są osoby wykluczone społecznie, w sytuacji bezdomności ulicznej, przebywające w przestrzeni publicznej i miejscach niemieszkalnych na terenie Miasta Rzeszowa, np.: ogródkach działkowych, garażach, pustostanach, ulicach, parkach, klatkach schodowych, centrach handlowych, parkingach, opuszczonych samochodach.
- Opis zadania:
W ramach realizacji zadania oczekiwane są działania mające na celu:
- streetworking:
- bezpośrednie docieranie do osób bezdomnych przebywających w przestrzeni publicznej oraz na obszarach niemieszkalnych Miasta Rzeszowa poprzez organizację patroli streetworkerskich,
- prowadzenie wśród osób w kryzysie bezdomności działań edukacyjno – informacyjnych mających na celu uświadamianie negatywnych skutków nadużywania alkoholu i innych substancji psychoaktywnych,
- informowanie o miejscach/placówkach i formach udzielania pomocy
osobom doświadczającym bezdomności, prowadzonych przez organizacje
i instytucje działające na terenie miasta Rzeszowa, - motywowanie do podjęcia działań w celu wyjścia z bezdomności,
- współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Rzeszowie,
Strażą Miejską i Policją w Rzeszowie oraz organizacjami i innymi podmiotami prowadzącymi działalność na rzecz osób bezdomnych, - asystowanie w kontaktach z instytucjami (np. podmiotami prowadzącymi placówki udzielające tymczasowego schronienia, urzędem pracy, ośrodkiem pomocy społecznej lub podmiotami ochrony zdrowia),
- systematyczny monitoring przestrzeni miejskiej i miejsc niemieszkalnych przez zespół streetworkerów (ilość godzin patroli streetworkerskich powinna być dostosowana/zwiększona w okresie trudnych warunków atmosferycznych i w okresie jesienno-zimowym),
- redukcja szkód zdrowotnych i psychicznych wśród osób w sytuacji bezdomności polegająca na możliwości skorzystania z pakietu usług:
- socjalnych: posiłek, odzież, obuwie, koce, śpiwory, plecaki, środki czystości, ręczniki, pościele, termosy,
- medycznych: możliwość konsultacji z lekarzem/ratownikiem medycznym, możliwość zaopatrzenia w podstawowe środki higieniczne/opatrunkowe,
- podejmowanie działań interwencyjnych wobec osób bezdomnych, których stan zdrowia zagraża bezpośrednio zdrowiu i życiu.
- Oferent zobowiązany jest przedstawić w ofercie, a następnie prowadzić program streetworkerski zawierający, m.in. koncepcję pracy z osobami bezdomnymi z opisem planowanych form i metod pracy, w tym diagnozowania sytuacji osoby bezdomnej, indywidualne plany wsparcia oraz wzory dokumentacji prowadzonej w ramach programu, w szczególności: wzór miesięcznego harmonogramu pracy patroli streetworkerskich i lekarza/ratownika medycznego, wzór rejestru godzin, listy obecności i kart pracy streetworkerów i innych osób zaangażowanych do realizacji zadania, wzór karty pracy z osobą bezdomną.
- Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania:
Kwota dotacji przeznaczona na realizację zadania w 2025 roku wynosi 70 000,00 zł.
- Zasady przyznawania dotacji:
- Podmioty uprawnione do złożenia oferty: organizacje pozarządowe i podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Dotacja zostanie przyznana na wsparcie realizacji zadania, o którym mowa w ogłoszeniu konkursowym, przy czym wymagany jest wkład własny Oferenta, który powinien wynosić nie mniej niż 10% całkowitych kosztów realizacji zadania.
- Dotacja nie może przekraczać 90% całkowitych kosztów zadania.
- Koszt własny rzeczowy jest kosztem niekwalifikowalnym (wkład rzeczowy nie jest wliczany do wkładu własnego).
- Wsparcie wykonania zadania następuje w szczególności z zastosowaniem przepisów:
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, - ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej,
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych.
- Podmioty uczestniczące w otwartym konkursie ofert i ubiegające się o dotację muszą spełniać warunki:
- złożyć w terminie poprawną ofertę, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzić działalność i posiadać cele statutowe zbieżne z zadaniami określonymi w niniejszym ogłoszeniu,
- posiadać osobowość prawną lub inną podstawę do składania ofert, podpisywania umowy oraz dysponowania środkami finansowymi i rozliczania zadania.
- Oferent realizujący zadanie powinien:
- realizować zadanie na terenie Miasta Rzeszowa,
- posiadać niezbędne warunki i doświadczenie w realizacji zadań o podobnym charakterze, w tym kadrę posiadającą odpowiednie kwalifikacje zawodowe adekwatne do wykonywanych działań,
- prowadzić dokumentację potwierdzającą zakres i sposób prowadzonej działalności oraz sprawozdawczość zgodnie z przyjętymi wzorami.
- Za kwalifikowane uznane zostaną wydatki niezbędne do realizacji zadania i bezpośrednio związane z jego realizacją, zgodnie z opisem działań w ofercie realizacji zadania, umieszczone w kosztorysie oferty, spełniające wymogi racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi, z zachowaniem zasady uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów, faktycznie poniesione i udokumentowane, poparte właściwymi dowodami księgowymi.
- Dotacja nie może być przeznaczona na cele inwestycyjne. Środki związane z realizacją zadania nie mogą być wykorzystane na: zakup gruntów, zakup alkoholu i wyrobów tytoniowych, środków odurzających, działalność gospodarczą, polityczną oraz religijną, pokrycie mandatów karnych, kar grzywny i in., pokrycie odsetek za zwłokę oraz pokrycie zobowiązań powstałych poza terminem wskazanym w umowie.
- Środki dotacji nie mogą być przeznaczone na finansowanie działalności gospodarczej Oferenta.
- Dotację na realizację zadania określonego w ogłoszeniu konkursowym otrzyma podmiot, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
- Z podmiotem, którego oferta zostanie wybrana w niniejszym konkursie, zawarta zostanie pisemna umowa. Umowa określa zakres i warunki realizacji zadania publicznego.
- Przekazanie środków finansowych nastąpi po podpisaniu umowy pomiędzy Gminą Miasto Rzeszów, a podmiotem wyłonionym w drodze konkursu, na rachunek bankowy podmiotu realizującego zadanie publiczne, w terminie określonym w umowie o dotację.
- Zadanie publiczne winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z ofertą i zawartą umową oraz obowiązującymi przepisami.
- Termin i warunki realizacji zadania:
- Termin realizacji zadania ustala się od dnia 1 sierpnia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r.
- Zadanie powinno być realizowane zgodnie ze złożoną ofertą i podpisaną umową, w przedziale czasowym, określonym w ofercie oraz jej aktualizacjach, z zastrzeżeniem pkt 3.
- Ze środków dotacji pokrywane mogą być wydatki poniesione w terminie realizacji zadania, jednak nie wcześniej niż od dnia zawarcia umowy.
- Rezultaty:
- oczekiwane rezultaty wymagane w części III pkt 6 formularza oferty realizacji zadania publicznego, tj. dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego należy wskazać w sposób precyzyjny z możliwością zmierzenia oraz rozliczenia ich osiągnięcia,
- wskaźniki zaproponowanych rezultatów powinny być adekwatne do założonych celów zadania oraz realne do osiągnięcia,
- obowiązkowymi rezultatami ilościowymi są:
- działania wspierające prowadzone na rzecz osób w kryzysie bezdomności – wskaźnikiem tego rezultatu będzie określenie liczby beneficjentów zadania,
- patrole streetworkerskie, mające na celu nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z osobami bezdomnymi, monitorowanie miejsc, w których przebywają osoby bezdomne – wskaźnikiem tego rezultatu jest określenie liczby godzin (dzienna/tygodniowa/miesięczna liczba) usług streetworkerów,
- udzielanie pomocy medycznej i socjalnej osobom bezdomnym – wskaźnikiem rezultatu jest określenie liczby osób, którym udzielono pomocy i liczba godzin pracy ratownika medycznego/lekarza,
- prowadzenie wśród osób w kryzysie bezdomności działań edukacyjno – informacyjnych mających na celu uświadamianie negatywnych skutków nadużywania alkoholu i innych substancji psychoaktywnych – wskaźnikiem tego rezultatu jest określenie liczby osób, które objęte zostały działaniami edukacyjno-informacyjnymi.
- Oferent może zaproponować inne rezultaty fakultatywne, specyficzne
dla zadania wraz z informacją o planowanym poziomie ich osiągnięcia oraz sposobie monitorowania, - weryfikacja osiągnięcia danego rezultatu powinna nastąpić na podstawie źródeł wskazanych przez oferenta, z zastrzeżeniem, że Prezydent Miasta Rzeszowa może zaproponować ich zmianę,
- dokumenty potwierdzające osiągnięcie rezultatów, wskazane w ofercie
w cz. III pkt 6, należy przedłożyć do wglądu wraz ze sprawozdaniem
z realizacji zadania publicznego. Dokumentacja przedłożona do wglądu zostanie zwrócona Zleceniobiorcy po dokonaniu oceny realizacji zadania, - akceptacja sprawozdania i rozliczenie dotacji polegać będzie na weryfikacji osiągniętych przez Zleceniobiorcę rezultatów oraz weryfikacji zrealizowanych przez niego działań.
- Oferent, który otrzymał dotację na realizację zadania publicznego, będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej i ewidencji księgowej zadania publicznego oraz jej opisywania, zgodnie
z zasadami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.
- Dopuszcza się w trakcie realizacji zadania możliwość dokonywania przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego. Przesunięcie uznaje się za zgodne z umową, gdy dana pozycja kosztorysu nie wzrosła o więcej niż 10%. Zmniejszenie nie jest limitowane. Zmiany do wyżej określonego poziomu nie wymagają pisemnej zgody.
- Koszty administracyjne, tj. wynagrodzenie koordynatora, osób prowadzących obsługę finansowo-księgową oraz inne koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zadania, których nie można przypisać wprost do poszczególnych jego działań, a związane są z zarządzaniem i obsługą zadania, nie mogą przekroczyć łącznie 20% kwoty przyznanej dotacji.
- Koszty administracyjne związane z działaniem organizacji, tj. m.in czynsz, energia, gaz, woda i ścieki, wywóz śmieci, telefon, internet, ochrona i materiały biurowe, opłaty pocztowe i koszty bankowe muszą być bezpośrednio związane z realizacją zadania i naliczane w odpowiedniej części przypadającej na realizację działań objętych niniejszym konkursem (opis sposobu naliczania ww. kosztów powinien być zawarty w części VI formularza oferty).
- W przypadku wyboru oferty, Zleceniobiorca jest zobowiązany do zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami na zasadach określonych umową o realizacji zadania publicznego, w tym w szczególności dostępności architektonicznej, cyfrowej, informacyjno – komunikacyjnej, (adekwatnie
do charakteru przedsięwzięcia).
- W zakresie związanym z realizacją zadania publicznego, w tym z gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywaniem danych osobowych, a także wprowadzaniem ich do systemów informatycznych, Oferent postępuje zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- W przypadku, gdy Oferent przekazuje dane osobowe osób fizycznych, w celu ubiegania się o realizację zadania publicznego w niniejszym otwartym konkursie ofert, Oferent zobowiązany jest wypełnić wobec tych osób obowiązki informacyjne z art. 13 i art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Termin składania ofert:
- Ofertę należy sporządzić na formularzu określonym w załączniku nr 1
do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego
z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań
z wykonania tych zadań, za pomocą Generatora eNGO dostępnego na stronie: https://mopsrzeszow.engo.org.pl, a następnie złożyć – w wersji elektronicznej lub tradycyjnej – w terminie do 21 lipca 2025 r., do godz. 15.30
do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie, ul. Jagiellońska 26,
35-025 Rzeszów.
- Ofertę należy sporządzić za pomocą Generatora eNGO dostępnego pod adresem: engo.org.pl i złożyć wybierając jeden ze sposobów wymienionych poniżej:
- w celu złożenia oferty w wersji elektronicznej należy, wygenerowany
z Generatora eNGO plik oferty w formacie PDF opatrzony sumą kontrolną, podpisać za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
(uwaga! kwalifikowany podpis elektroniczny nie jest tożsamy z podpisem elektronicznym złożonym np. za pomocą profilu zaufanego), a następnie przesłać za pośrednictwem:
- platformy ePUAP (jako załącznik do pisma ogólnego do podmiotu publicznego) na adres elektronicznej skrzynki podawczej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, na platformie ePUAP, na adres: /y3l63cp4kq/SkrytkaESP,
- usługi e-Doręczeń jako załącznik do pisma ogólnego do podmiotu publicznego) pod adresem do Doręczeń Elektronicznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie, tj.: AE:PL-96435-86336-RGDED-19,
- w przypadku braku możliwości złożenia oferty w sposób opisany w punkcie
2.1) ogłoszenia, Oferent może złożyć ofertę w sposób tradycyjny.
W tym przypadku należy wygenerowany z Generatora eNGO plik oferty opatrzony sumą kontrolną wydrukować, podpisać i dostarczyć osobiście
lub listownie, za pośrednictwem poczty, kuriera, w zamkniętej kopercie opatrzonej nazwą i adresem Oferenta, z dopiskiem: „Otwarty konkurs ofert
na realizację zadania publicznego pn.: „Zapewnienie wsparcia osobom będącym w kryzysie bezdomności poprzez wprowadzenie usług streetworkera wraz z pakietem usług socjalnych i medycznych”, do sekretariatu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie, ul. Jagiellońska 26,
35-025 Rzeszów, w terminie jak określono w punkcie V.1.
- Oferta sporządzona w systemie Generator eNGO i złożona w sposób elektroniczny lub tradycyjny musi posiadać taką samą sumę kontrolną. Oferty o różnych sumach kontrolnych zostaną odrzucone.
- W przypadku sporządzenia oferty w systemie Generator eNGO i nie złożenia jej w sposób, o którym mowa w pkt V.2, oferta nie będzie rozpatrywana.
- Jeżeli dla ważności składania oświadczeń woli wymagane jest współdziałanie kilku osób, oferta powinna zostać podpisana jednolicie albo za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego, albo tradycyjnie przez każdą z osób reprezentujących Oferenta. W przypadku złożenia oferty podpisanej w sposób mieszany, tj. zarówno podpisem sporządzonym odręcznie, jak i kwalifikowanym podpisem elektronicznym, Oferent zostanie wezwany do uzupełnienia braków formalnych.
- Wszystkie wymagane załączniki, o których mowa w pkt V.10, złożone w sposób:
- tradycyjny, określony w punkcie V.2.2) ogłoszenia (kserokopie powinny mieć adnotację „za zgodność z oryginałem” wraz z datą i czytelnym podpisem osoby/osób upoważnionych do reprezentowania Oferenta), powinny być ponumerowane, opatrzone datą, pieczęcią organizacji, pieczęcią imienną oraz podpisem osób uprawnionych do reprezentowania Oferenta na zewnątrz
i zaciągania zobowiązań finansowych (zawierania umów). Jeśli osoba uprawniona nie dysponuje pieczęcią imienną, należy podpisać pełnym imieniem
i nazwiskiem z zaznaczeniem pełnionej funkcji w organizacji. Za czytelne uważa się podpisy złożone w formie pieczęci imiennej wraz z podpisem odręcznym
lub nie budzący wątpliwości co do imienia i nazwiska podpis odręczny.
Nie dopuszcza się składania podpisów przy użyciu faksymile,
- elektroniczny, ofertę i wszystkie załączniki należy opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W przypadku wyboru oferty, załączniki złożone
w formie elektronicznej, bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego, Oferent będzie zobowiązany przedłożyć w sposób określony jak w pkt V.6.1). Nieprzedłożenie wymaganych załączników, o których mowa w pkt V.10
w terminie wskazanym przez Zleceniodawcę, skutkować będzie odstąpieniem od zawarcia umowy.
- Oferty, które wpłyną do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie po terminie, o którym mowa w punkcie V.1 (decyduje data wpływu oferty do MOPS w Rzeszowie) oraz oferty złożone w inny sposób niż określono w pkt V.2 zostaną odrzucone.
- Oferent zobowiązany jest do podania adresu e-mail osoby upoważnionej do składania wyjaśnień dotyczących oferty w celu skutecznego poinformowania o stwierdzonych brakach lub uchybieniach i oczywistych omyłkach. W przypadku braku adresu e-mail Oferent zobowiązany jest podać numer telefonu.
- Oferta realizacji zadania publicznego musi zawierać wskazane w jej treści informacje, w szczególności:
- podstawowe informacje o złożonej ofercie, określenie rodzaju zadania,
- dane Oferenta, w tym numer rachunku bankowego Oferenta,
- termin i miejsce realizacji zadnia publicznego,
- opis zadania publicznego proponowanego do realizacji,
- opis zakładanych rezultatów realizacji zadania,
- dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego,
pkt III 6 oferty (należy określić sposób monitorowania osiąganych powyżej wskaźników oraz rezultatów), - plan i harmonogram zaplanowanych działań (opis działań, planowana liczba uczestników poszczególnych działań),
- kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania,
- informację o wcześniejszej działalności Oferenta w zakresie, którego dotyczy zadanie,
- informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania. W rubryce Zasoby kadrowe należy ująć wykaz wszystkich stanowisk z wyszczególnieniem kwalifikacji i doświadczenia osób, przy udziale których Oferent będzie realizował zadanie. W przypadku braku możliwości podania tych informacji, należy wskazać w ofercie kompetencje/umiejętności posiadane przez osobę zaangażowaną do realizacji zadania. Dokumentacja potwierdzająca kwalifikacje tych osób powinna być dołączona do dokumentacji związanej z realizacją zadania i przechowywana u Zleceniobiorcy.
- deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania,
- wypełnione wszystkie pola w formularzu (w przypadku, gdy informacja wymagana w danym polu z jakiegokolwiek powodu nie dotyczy Oferenta, należy wpisać „nie dotyczy” a w miejscach, które wymagają podania wartości liczbowych należy wpisać cyfrę „0”),
- wypełnione (przez dokonanie odpowiednich zakreśleń lub wykreśleń) oświadczenia znajdujące się na końcu oferty
- Ponadto do oferty należy dołączyć:
- aktualny statut Oferenta,
- aktualny odpis z rejestru innego niż Krajowy Rejestr Sądowy lub wyciąg
z ewidencji nieprowadzonej przez Prezydenta Miasta Rzeszowa, albo inne dokumenty potwierdzające status prawny Oferenta i umocowanie osób
go reprezentujących, - w przypadku wyboru sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną, innego niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania
w imieniu Oferenta, - w przypadku zmiany zarządu/władz Oferenta niezaktualizowanej w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym właściwym rejestrze/ewidencji – uchwałę dotyczącą zmiany/wyboru nowo wybranych osób,
- pełnomocnictwa dla osoby/osób składającej/ych ofertę do reprezentowania Oferenta, jeżeli jej/ich dane nie są ujęte w dokumencie stanowiącym
podstawę prawnej działania, - kopię umowy lub statutu spółki – w przypadku, gdy Oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- w przypadku kościelnych osób prawnych - aktualne zaświadczenie
o osobowości prawnej parafii/zakonu oraz upoważnienie dla proboszcza
do reprezentowania parafii lub dekret powołujący na proboszcza lub inną funkcję, upoważniający do składania oświadczeń i zaciągania zobowiązań -
w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych działających
na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego
w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów
i związków wyznaniowych oraz gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenia działalności pożytku publicznego, - opracowany program streetworkerski,
- wzory prowadzonej w ramach zadania dokumentacji: wzór miesięcznego harmonogramu pracy patroli streetworkerskich i lekarza/ratownika medycznego, wzór rejestru godzin, listy obecności i karty pracy streetworkerów i innych osób zaangażowanych do realizacji zadania oraz wzór karty pracy
z osobą bezdomną.
- Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin wyboru ofert:
- Oferty złożone w konkursie podlegają sprawdzeniu pod względem formalnym.
- Weryfikacja oferty pod względem formalnym polega na sprawdzeniu, czy:
- Oferta została złożona w terminie określonym w punkcie V.1 ogłoszenia konkursowego,
- oferta została sporządzona w Generatorze eNGO,
- oferta została złożona w sposób określony w punkcie V.2,
- złożona oferta posiada taką samą sumę kontrolną jak oferta sporządzona
w Generatorze eNGO, - oferta została złożona przez podmiot uprawniony,
- Oferent, który złożył ofertę prowadzi działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem,
- wkład Oferenta wynosi nie mniej niż 10% całkowitych kosztów realizacji zadania,
- oferta zawiera właściwe załączniki, wynikające z ogłoszenia konkursowego (punkt V.10 ogłoszenia),
- oferta została podpisana jednolicie przez osoby upoważnione (Oferent zostanie wezwany do uzupełnienia wyłącznie w przypadku złożenia oferty
podpisanej w sposób mieszany, tj. podpisem sporządzonym odręcznie,
jak i kwalifikowanym podpisem elektronicznym).
- Ocena formalna dokonywana jest zgodnie z kryteriami określonymi w załączniku nr 1 do ogłoszenia konkursowego.
- W przypadku stwierdzenia uchybień w zakresie wymagań, o których mowa w punkcie VI.2. 1)-7) ogłoszenia konkursowego, oferta podlega odrzuceniu bez możliwości jej uzupełnienia.
- W przypadku stwierdzenia uchybień w zakresie wymagań, o których mowa w punkcie VI.2. 8)-9) ogłoszenia konkursowego wzywa się Oferenta do usunięcia braków formalnych i oczywistych omyłek za pomocą wiadomości e-mail oraz telefonicznie.
- Oferent zobowiązany jest do usunięcia uchybień w terminie 2 dni roboczych od dnia powzięcia informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach. Za datę powzięcia informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach uznaje się datę wysłania wiadomości elektronicznej. Ponadto, pracownik dokonujący weryfikacji formalnej informuje telefonicznie oferenta o stwierdzonych uchybieniach i wyznaczonym terminie ich usunięcia.
- W przypadku nieuzupełnienia stwierdzonych braków/błędów w wyznaczonym terminie oferta podlega odrzuceniu z przyczyn formalnych.
- Oferty zweryfikowane pod względem formalnym kierowane są pod obrady komisji konkursowej powołanej do oceny ofert realizacji zadań publicznych.
- Komisja dokonuje oceny merytorycznej oferty na podstawie następujących kryteriów:
- możliwość realizacji zadania publicznego,
- ocena kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu
do zakresu rzeczowego zadania, - jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmiot określony w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie będzie realizować zadanie publiczne,
- planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udział środków własnych finansowych lub środków pochodzących
z innych źródeł na realizację zadania publicznego, - planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków,
- ocena realizacji zleconych zadań publicznych Oferentowi, który w latach poprzednich realizował zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
- Komisja konkursowa może żądać od Oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
- Ocena merytoryczna dokonywana jest zgodnie z kryteriami określonymi w załączniku nr 2 do ogłoszenia konkursowego.
- Maksymalna liczba punktów do uzyskania wynosi 50.
- Minimalny próg punktowy, który musi zostać osiągnięty, aby oferta została zakwalifikowana do konkursu, wynosi 25 pkt (tj. 50% z 50 pkt).
- Komisja dokonuje oceny merytorycznej oferty i sporządza protokół z posiedzenia, w treści którego przedstawia rekomendacje dla Prezydenta Miasta Rzeszowa w sprawie sposobu rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert.
- Decyzję o udzieleniu dotacji podejmuje Prezydent Miasta Rzeszowa, po zapoznaniu się z rekomendacjami komisji konkursowej.
- Wybór ofert nastąpi w terminie do 30 dni po upływie terminu składania ofert, określonym w ogłoszeniu konkursowym.
- Informacja o zrealizowanych przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami,
ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3:
Na realizację zadania przekazano:
w latach: 2024 r. – zadanie nie było zlecane do realizacji,
2025 r. – zadanie nie było zlecane do realizacji.
- Informacje dodatkowe:
Wszelkie informacje dotyczące konkursu dostępne są w Zespole ds. Współpracy
z Organizacjami Pozarządowymi i Wolontariatu w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Rzeszowie przy ul. Poniatowskiego 14, pok. Nr 2, parter lub pod numerem telefonu: (17) 853-57-53 wew. 7.
- Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Oferent jest zobowiązany do zapoznania się z poniższą informacją.
Administrator danych osobowych
W zakresie obsługi administracyjno-biurowej komisji, rejestracji wpływających ofert
i ich analizy pod względem formalnym, archiwizacji dokumentacji Administratorem Państwa danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzeszowie reprezentowany przez Dyrektora z siedzibą ul. Jagiellońska 26, 35-025 Rzeszów, tel. (17) 853-39-27, (17) 853-57-53, sekretariat@mopsrzeszow.pl.
Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować poprzez e-mail: iod@mopsrzeszow.pl lub listownie na adres Administratora.
W zakresie prac komisji konkursowej, merytorycznej oceny ofert a także podjęcia decyzji o rozstrzygnięciu konkursu i wyłonieniu ofert, Administratorem Państwa danych osobowych jest Prezydent Miasta Rzeszowa z siedzibą ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów, tel. (17) 788-99-00, e-mail: umrz@erzeszow.pl.
Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować poprzez e-mail: iod@erzeszow.pl lub listownie na adres Administratora.
Cele przetwarzania
Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu pomocy społecznej. Konkurs jest przeprowadzany w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Podstawy prawne przetwarzania
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO1.
Odbiorcy danych
Odbiorcami danych osobowych mogą być:
- a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne
lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, organy wymiaru sprawiedliwości, organy ścigania w zakresie i w celach, które wynikają
z przepisów powszechnie obowiązującego prawa; - b) podmioty, usługodawcy w ramach świadczenia usług obsługi prawnej Administratora;
- osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 5 ust. 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w związku z korzystaniem z ich usług, w tym usług niszczenia danych, usług utrzymania, wsparcia i serwisowania dla użytkowanych systemów informatycznych, w tym elektronicznego generatora ofert.
Okres przechowywania danych
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny
do przeprowadzenia postepowania konkursowego, a następnie zgodnie
z obowiązującymi przepisami archiwizacyjnymi (wyrażonymi w przepisach ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz aktach wykonawczych do tej ustawy).
Prawa osób, których dane dotyczą
Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- sprostowania2 (poprawiania) swoich danych;
- usunięcia danych osobowych w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
- ograniczenia przetwarzania danych;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu przeprowadzenia otwartego konkursu ofert, oceny ofert i wyboru podmiotu, z którym zostanie podpisana umowa.
Załączniki:
- Załącznik nr 1 - Kryteria oceny formalnej ofert.
- Załącznik nr 2 – Kryteria oceny merytorycznej ofert.
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119,
str. 1 z późn. zm.)
2 Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku otwartego konkursu ofert.